PDA

View Full Version : Aerosmith - Angel cover



Thmz
19 september 2009, 20:27
Hoi,

Om mijn Tascam US122L uit te proberen en Cubase te leren kennen heb ik deze cover gemaakt. Ik hoop dat het een beetje redelijk is voor m'n eerste volledige cover op youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=LreIfHFg8s0 (filmpje met betere vocals)

Reacties graag :ok:

Gert-Jan
20 september 2009, 10:00
Ik weet niet hoelang je al gitaar speelt maar ik vind de kwaliteit niet in verhouding staan tot de tijd en moeite die je in de clip hebt gestoken.

Je gitaar staat way out of tune, je timing is uiterst matig. Dat laatste kan een gebrek aan ervaring zijn, dat eerste is gewoon zonde. Check nou eerst eens of alles ok staat en mocht je dat op het oor niet goed kunnen beoordelen, pak dan alsjeblieft een stemapparaat.

Het is jammer want bij de eerste tonen beginnen mijn vullingen al te rammelen terwijl dat niet nodig is.

pasqual
20 september 2009, 11:23
helaas moet ik concluderen dat Gert-Jan gelijk heeft en dan heeft hij het nog erg symphatiek gebracht. als jij zelf niet in staat bent om te horen hoe vals het klinkt, dan heb je nog een lange weg te gaan. het is bijna onmogelijk om hier commentaar op te geven dat niet lullig overkomt. ik zou zeggen: héél erg kritisch naar jezelf luisteren en daar kunnen dit soort opnames zeker bij helpen.

groeten Pasqual.

Thmz
20 september 2009, 11:25
Toen ik het uploade had ik al door dat er iets mis was. En toen ik het op youtube zette was het helemaal fout. Rare is dat mijn gitaar nog perfect in tune staat. :dontgeti: Ik heb nu al de vocals herdaan.

Ik speel nu btw 1 jaar gitaar.

de timing komt omdat ik het met cubase niet helemaal gelijk kreeg doordat mijn computer alles een beetje dooreenschudde met guitar rig. In het vervolg probeer ik wel de output van mijn versterker te gebruiken ipv software.

Is er naast de timing en de toon nog iets slecht. Ik doe dit gewoon om te leren hoor :)

EDIT:

Ik heb de vocals dus herdaan en mijn gitaar gedubbelchecked. Nu is de toon wel goed. Alleen de timing op het begin zat een beetje fout maar hier kan ik met leven :)
http://www.youtube.com/watch?v=LreIfHFg8s0