PDA

View Full Version : Snaren in 'bulk' kopen.



IndiepoprockJesse
19 september 2009, 16:12
Hoi allemaal,

Aangezien er nogal wat pakjes doorheen gaan, ben ik meer geïnteresseerd in de aanschaf van gitaarsnaren in stuks van 10, i.p.v. losse pakjes. Ik ben op zoek naar Dean Markley Super V (regular) snaren, en ik vraag me af of jullie nog tips hebben deze in grotere hoeveelheden aan te schaffen, op internet kan ik niet veel informatie vinden..

Misschien is er ergens een leverancier die ik kan ombuigen om aan een particulier te leveren.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Jesse//

Hardguitar
20 september 2009, 11:31
Hier ben ik idd ook naar opzoek!


Heb net nog even zitten zoeken sommige sites hebben wel enkele van die 10-packs op internet staan maar niet die ik nodig heb.


Gebruik Ernie Ball Hybrid Slinky`s.


Ik zoek nog even verder mocht ik wat tegenkomen hoor je het!


Edit: Ik heb even gezocht maar het enigste wat ik kan vinden is lord of the strings en daar zijn ze redelijk goedkoop maar geen 10-packs.

flitslicht
20 september 2009, 12:03
Ik denk eigenlijk niet dat je een 10-pack als 'bulk' kan omschrijven en zo een echte prijsreductie krijgt. Zou ik eerder aan een doos met 100-500 setjes denken.

Di Stefano
20 september 2009, 12:50
De 10paks die ik gebruik (d'addario) komen wel degelijk voordeliger uit dan moest je de pakje apart kopen.

Noctiis
20 september 2009, 13:08
Ik bestel alleen nog maar van hier: http://www.nekymusic.com/index.html

Een stuk goedkoper (scheelt me 2/3e ten opzichte van de lokale muziekwinkel voor 10 setjes 7 snarig!), snelle verzending, erg tevreden!

Eko
22 september 2009, 07:59
Bijna iedere muziekhandelaar wil je wel de dozen leveren met verpakkingen van 10 sets. Ook geven ze daar wel korting op. Eventueel kun je een mail sturen naar de online handelaar Lord of the strings. Ze hebben de Dean Markley , die je wilt , niet standaard in het pakket zitten. Wellicht dat ze ze wel gewoon leveren op bestelling.
Een doosje met 10 sets geld inderdaad niet echt als grote bestelling. Bij sommige gitaarboeren staan dozen met DÀddario`s waarin 100 snaren per dikte in zitten. Dat gaat er op lijken.
Als je trouwens heel veel snaren gebruikt kan het voordeliger zijn om Elixir te proberen.

Chocola
22 september 2009, 09:29
ik bestel alleen nog maar van hier: http://www.nekymusic.com/index.html

een stuk goedkoper (scheelt me 2/3e ten opzichte van de lokale muziekwinkel voor 10 setjes 7 snarig!), snelle verzending, erg tevreden!

+1

34567890

speedmusic
22 september 2009, 09:47
dank voor de tip, gisteren besteld ik hoop ze snel binnen te krijgen.
Dit scheelt behoorlijk veel geld.

Dus +2

koen=)
22 september 2009, 13:21
je kan ze ook bij guitars and amps in nijmegen kopen zon doosje met 10 pakjes ofzo voor maar iets van veertig of vijftig euro
maar ik zie dat ik te laat ben je hebt al besteld
nouja succes:rockon:

rocker_71
22 september 2009, 20:03
Ik bestel alleen nog maar van hier: http://www.nekymusic.com/index.html

Een stuk goedkoper (scheelt me 2/3e ten opzichte van de lokale muziekwinkel voor 10 setjes 7 snarig!), snelle verzending, erg tevreden!

Is inderdaad een mooie adresje. :supercool:

Welke shipping method kies je dan? Komt het in een envelop wel allemaal goed aan?
.
USPS 1st Class Int. (excludes bass strings) $2.50 USPS Priority International Flat Rate Envelope $12.95 USPS Priority International $20.50 USPS 1st Class International Bass Strings ONLY $7.00 USPS 1st Class International Mixed $5.50

speedmusic
22 september 2009, 20:20
Zelf heb ik 10 pakjes gekocht, als verzendkosten heb ik voor de flat rate envelop gekozen. Zondag besteld dus het zal volgende week wel binnen komen hoop ik.

Quasar
27 september 2009, 00:27
Over snaren gesproken. Ik gebruik Daddario 0,9 maar daarnet brak er weer eentje (de b, maar meestal de hoge e). Gerelateerd aan hoevaak ik thuis zit te spelen vind ik dat ik erg vaak snaren breek. En daarbij komt nog dat ik jazz/blues speel dus allesbehalve ruig speel. Ik lees in deze fora dat zelfs mensen in een band niet altijd een backup hebben (lees: kennelijk breken hun snaren nooit). Ik maak de snaren elke keer even semi-schoon door er een doek langs te halen. Enige tips? andere snaren? merk?

muchas :metal:

Quicksilver
27 september 2009, 01:31
Over snaren gesproken. Ik gebruik Daddario 0,9 maar daarnet brak er weer eentje (de b, maar meestal de hoge e). Gerelateerd aan hoevaak ik thuis zit te spelen vind ik dat ik erg vaak snaren breek. En daarbij komt nog dat ik jazz/blues speel dus allesbehalve ruig speel. Ik lees in deze fora dat zelfs mensen in een band niet altijd een backup hebben (lees: kennelijk breken hun snaren nooit). Ik maak de snaren elke keer even semi-schoon door er een doek langs te halen. Enige tips? andere snaren? merk?

muchas :metal:

Elixir. Puur uit eigen ervaring, spelen fijner (lees: lichter) dankzij hun coating, en ze gaan lang, erg lang mee!

DR Strings gaan ondanks wat ik hoorde van een forumgebruiker blijkbaar ook erg lang mee en breken nauwelijs? Zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=EMM4AhVWfgk

WARNING: Niet voor Dean-liefhebbers, ze word verkracht :makeup:

FruscianteFan
27 september 2009, 02:00
@ Niels: dank voor de tip! Ik heb mijn GHS GBH'tjes nog nooit goedkoper gevonden (€2,62. Banzai levert ze voor €3,09 als je ze per 48 bestelt), alleen hebben ze er nog maar 12 op voorraad.

Noctiis
27 september 2009, 07:20
Graag gedaan! :)

@rocker_71 ik heb gewoon de goedkoopste, standaard internationale verzendmethode gekozen. Snaren zijn niet echt breekbaar ook al zitten ze in een envelop. Maar volgens mij kreeg ik zelfs een bubbeltjesenvelop of een pakje, can't remember.

Eko
27 september 2009, 08:58
Quasar,
Als je vaak dezelfde snaren breekt kijk dan even goed waar ze breken. Kan heel goed zijn dat een topkam gevijld moet worden of een zadel gepolijst.
Ook kan het zijn dat je zweet nogal inwerkt op de snaren. Maar dat moet je dan allang gemerkt hebben.

Liquid_Metal
27 september 2009, 22:37
Over snaren gesproken. Ik gebruik Daddario 0,9 maar daarnet brak er weer eentje (de b, maar meestal de hoge e). Gerelateerd aan hoevaak ik thuis zit te spelen vind ik dat ik erg vaak snaren breek. En daarbij komt nog dat ik jazz/blues speel dus allesbehalve ruig speel. Ik lees in deze fora dat zelfs mensen in een band niet altijd een backup hebben (lees: kennelijk breken hun snaren nooit). Ik maak de snaren elke keer even semi-schoon door er een doek langs te halen. Enige tips? andere snaren? merk?

muchas :metal:

Tja, ik breek nooit snaren (altijd Ernie Ball 0.010). Vervang ze om de 4 maanden ofzo.

IndiepoprockJesse
1 oktober 2009, 00:13
Bedankt allen voor de reacties. Ik heb maar gewoon aan de lokale dealer gevraagd of hij een doos voor mij besteld, en dat wilde hij wel doen, dus hoop dat hij een mooi prijsje voor me maakt (die arme man mag natuurlijk ook nog wat verdienen)!

Jammer dat er weinig online is waar gewoon duidelijk wordt aangegeven wat het kost per doos, of bij afname van grotere bestellingen, lijkt me dat de meeste gitaristen meerdere sets tegelijk kopen..

speedmusic
1 oktober 2009, 08:19
gisteren mijn ernie ball hybrid slinky's binnen gekregen, dus dat is redelijk snel.
10 pakjes heb ik laten verzenden in een flatrate eveloppe voor ik dacht 12,95.

Alles bij elkaar komen 10 pakjes snaren op net geen 35,-- dus dat is een mooie prijs en volgens mij een aanrader.