PDA

View Full Version : Cool Edit Pro-achtig dinges voor Mac ?



V!N
3 april 2003, 11:16
Op de PC ben ik heer ende meester met CEP, maar op de Mac kom ik niet verder dan een boer opnemen in de regelpanelen voor waarschuwingssignalen.

Is er ook een leuk ding met veel sporen, handige filters voor ruis en equalizing en een paar bruikbare effecten ?

de Pulmeester heeft gesproken

Mithrandir
3 april 2003, 13:42
http://www.harmony-central.com/Software/Mac/audio_editing.html

daar vind je wel het 1 en ander aan beschikbare zachte waren voor de mac.

jojo85
10 oktober 2003, 20:24
probeer eens Logic Audio, das alleen voor de Mac!

Lize
11 oktober 2003, 18:31
Tegenwoordig is Logic weer alleen voor Mac ja, maar het is voor geen meter te vergelijken met CoolEdit, wat mij betreft. CE is namelijk gemaakt als audioprogramma pur sang, Logic is van origine een sequencer. En dat merk je, net zoals je met Protools niet intensief met midi wilt gaan kloten, wil je met Logic Audio niet intensief met audio aan de slag. Het programma is er niet in eerste instantie niet voor gemaakt, de features zijn er later bijgeplakt, en over het algemeen blijkt dat toch te betekenen dat het net niet helemaal jofel werkt.
En nee, dat zijn wat mij betreft geen principekwesties, maar ik heb met beide programma's (CE en Logic) veel ervaring, en ik vind werken met audio in Logic (als je tenminste iets verder wilt gaan dan opnemen-afspelen-een effectje eroverheen gooien, want dat kan allemaal prima) behoorlijk kl*te.

Voor zover ik weet is de keuze in lekkere audio-editors voor Mac nog steeds behoorlijk beperkt. Peak schijnt wel aardig te zijn, en Protools is dat natuurlijk ook, maar dan heb je ook weer peperdure hardware nodig.

Ik wil gewoon binnenkort wel een fijne Mac laptop naast mijn PC, dan ben ik helemaal gelukkig :)

Phyrexian
21 oktober 2003, 11:34
Hey

op het werk hier werken we allemaal met mac (ik werk als ontwerper in een grafisch bureau). op de mac naast mij, een uit de kluiten gewassen G4 dual processor draait logic. mijn baas maakt er computermuziek mee, en neemt er ook mee op via een groot mixing board. op die manier neemt hij twee keyboards op, een sequencing hardware ding, gitaren via pod pro en amplitube en nog wat zooi.
klinkt allemaal maf maar logic ziet er mij verschrikkelijk complex uit.

Peak is een klein alternatief voor cool edit, werkt makkelijk om kleine dingen mee op te nemen.

Hempo
4 januari 2004, 22:30
Pro Tools 1.2
ken het verder ook niet

Toaster
16 januari 2004, 16:49
Apple heeft nu nieuwe software: Garageband. Ziet er erg cool uit. (goeie interface) Of het werkt? Ze gooien er meteen wel van alles tegen aan. Ze hebben een hele eigen lijn met studio spulletjes eraan gekoppeld.

Zelfs een Guitarport achtig idee.

Ben erg benieuwd. Waarschijnlijk kan ik hier zelf al meer over vertellen binnen nu en 2 weken.

P.S. Voor uitgebreide informatie moet je eens kijken op hun website. Daar staat ook een videootje bij met de mogelijkheden met de software. Wel een beetje door het commerciele mistgordijn heenkijken en de andere software die ze indezelfde video aanbieden.

Kees1
23 februari 2004, 14:59
En is de Garageband iets voor de gitarist?

Toaster
29 februari 2004, 17:45
weet ik helaas nog steeds niet, ig ga volgend weekend de software uitproberen. Voor het gitaar gedeelte moet ik eerst nog een kabeltje bestellen / kopen