PDA

View Full Version : battery 3 beginnervraagjes



marcelca
19 september 2009, 13:38
Hallo

Ik heb native instruments battery 3 geinstalleerd incl. 13 gb aan samples....

als ik een samples laad in battery zie ik alle drums staan en als ik er op klik heb ik ook het geluid ervan...

is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld in een pop ritme het automatisch af te laten spelen..

misschien is het erg simpel of is het niet mogelijk maar alle tips zijn welkom.



ik wil het gebruiken als ondersteuning met het gitaar spelen, een metronome word op den duur wel heel erg eentonig


alvast bedankt

STW
19 september 2009, 15:58
ja dat kan (Als ik je goed begrijp). moet je wel een daw hebben (een programma waarin je battery kan laden als plugin). ik werk zelf met cubase.
als je battery laadt, mooie samples zoekt en vervolgens een midi-spoor aanmaakt, die toewijst aan battery, dan kan je een drumpartij tekenen (of met keyboard inspelen) in dat midi-spoor. voila!

er zijn ook talloze andere mogelijkheden, zo maak ik drums meestal met addictive drums in plaats van battery

marcelca
20 september 2009, 02:14
ok, ik moet dus zoeken naar een programma die battery als plugin kan hebben, ik heb adobe audition erop staan, zal is kijken of dat samen kan werken, en dan nog ervaring opdoen om een drumpartij te maken, volgens mij is dat in het begin nog niet zo erg makkelijk...