PDA

View Full Version : seyour duncan blackouts of dimarzio air norton/superdistortion



Murdock
19 september 2009, 12:05
Wil nieuwe elementen in mijn MM Axis zetten , zit dus te twijfelen tussen
een seymour duncan sahb-1 setje ,of Dimarzio superdistortion, zowel neck als bridge.

graag jullie advies

Chocola
19 september 2009, 12:14
Misschien is het handig om te vertellen wat je wil spelen...

Murdock
19 september 2009, 12:37
Misschien is het handig om te vertellen wat je wil spelen...

Classic Rock, AC/DC etc.

Chocola
19 september 2009, 13:21
Njaik ben niet zo weg van DiMarzio maar die SD's vind ik echt lekker klinken voor rock.

Blackouts is geschikt voor de wat metalige muziek, imo niet echt voor classicrock.

Waarom trouwens een keuze uit deze PU's? Lijkt me dat er veel beter keuzes zijn voor jouw stijl.

Murdock
19 september 2009, 13:50
Njaik ben niet zo weg van DiMarzio maar die SD's vind ik echt lekker klinken voor rock.

Blackouts is geschikt voor de wat metalige muziek, imo niet echt voor classicrock.

Waarom trouwens een keuze uit deze PU's? Lijkt me dat er veel beter keuzes zijn voor jouw stijl.

Zoals Wat ??

Murdock
19 september 2009, 13:54
Njaik ben niet zo weg van DiMarzio maar die SD's vind ik echt lekker klinken voor rock.

Blackouts is geschikt voor de wat metalige muziek, imo niet echt voor classicrock.

Waarom trouwens een keuze uit deze PU's? Lijkt me dat er veel beter keuzes zijn voor jouw stijl.

Goeede recensies over gelezen , maar welke pickups. zijn die betere keuzes?

Chocola
19 september 2009, 13:58
Ik noem maar gewoon wat me in me hoofd opkomt hoor...

Alnico II Pro, classic 57, burstbuckers, JB, PAF's e.d...

Ga ze eens proberen ;). Sowieso lijken blackouts mij niet geschikt voor jouw stijl. Super Distortion dan weer wel, maar luister naar alle pickups die je kunt vinden !

Bram+
19 september 2009, 14:04
Ik denk dat die SD i.c.m. je genre en de basswood (? correct me if I'm wrong) body van je gitaar best gaat werken. Iets als een Tone Zone/Air Norton combi of een setje PAF Pro's gaat ook goed.

Blackouts zijn dus wel actieve pickups met een hogere output dan bovengenoemde DiMarzio-pups, waaruit je zou kunnen concluderen dat ze geschikter zijn voor hardere stijlen, maar in principe kan en mag alles zolang je de rest van je set-up er ook op aanpast.

Kakihara
19 september 2009, 14:07
Wilde (http://wildepickups.com/) L-90's, as used by 70's Aerosmith (http://www.youtube.com/watch?v=4nY2sPFgKdk) and Blue Oyster Cult (http://www.youtube.com/watch?v=nrd2xf5DIlU)

Murdock
19 september 2009, 14:43
Ik denk dat die SD i.c.m. je genre en de basswood (? correct me if I'm wrong) body van je gitaar best gaat werken. Iets als een Tone Zone/Air Norton combi of een setje PAF Pro's gaat ook goed.

Blackouts zijn dus wel actieve pickups met een hogere output dan bovengenoemde DiMarzio-pups, waaruit je zou kunnen concluderen dat ze geschikter zijn voor hardere stijlen, maar in principe kan en mag alles zolang je de rest van je set-up er ook op aanpast.

Kom er net achter , dat de Black outs niet echt kunnen, nl. geen ruimte
voor het 9v batterijtje.

Dus wordt het de SD in de brug , maar in combinatie van welk element in
de neck, dit element moet ook een hoge output hebben.

Bram+
19 september 2009, 15:15
Air Norton, Air Classic, PAF Pro, nog een SD, opties te over denk ik. Ik zou er gewoon nog een paar recensies op naslaan, kijken of er beschrijvingen tussen zitten die je bevallen.

Chocola
19 september 2009, 17:41
Kom er net achter , dat de Black outs niet echt kunnen, nl. geen ruimte
voor het 9v batterijtje.

Dus wordt het de SD in de brug , maar in combinatie van welk element in
de neck, dit element moet ook een hoge output hebben.

PAF Pro :D