PDA

View Full Version : von haulshoven live in the UK.



von haulshoven
19 september 2009, 07:47
een mijlpaal, ik speel 24 october solo in Burton on Trent, Engeland op het awakenings festival http://www.awakenings-em.co.uk/

iemand ervaring in het live spelen in Engeland?

Rinze
19 september 2009, 09:29
Leuk man! Ik heb nog nooit het genoegen gehad maar de site van het festival ziet er erg leuk uit. Hoe kom je aan de uitnodiging?

pimmetje
19 september 2009, 09:42
iemand ervaring in het live spelen in Engeland?Yep... lelijke wijven, maar voor de rest natuurlijk gewoon super om te doen :D.

Het is overigens wel gemakkelijk om echt extreem smerig voer te scoren in Engeland... werkelijk tot de darmverknettering toe. Ff een goed plannetje voor trekken en niet zo maar ieder local op z'n blauwe ogen vertrouwen. Veel half zatte engelsen die wij zowel voor als na 't spelen tegenkwamen, gingen toch eerder voor prijs dan voor kwaliteit en daar moeten je ingewanden maar tegen kunnen.

von haulshoven
19 september 2009, 11:13
Leuk man! Ik heb nog nooit het genoegen gehad maar de site van het festival ziet er erg leuk uit. Hoe kom je aan de uitnodiging?

Ik ben al een paar jaar actief op een Engels forum en daar komen ook de organisatoren van dit festival, zo is het balletje gaan rollen.

Tja en dan het voedsel, daar is me al eerder voor gewaarschuwd, flink wat krentebollen mee denk ik......

keenoncoolstuff
20 september 2009, 13:41
Spanning uit het stopcontact is hetzelfde, maar ze hebben er andere stekkers. Ik weet niet of bij het geluidsbedrijf ter plaatse verloopstekkers aanwezig zijn. Daar mag je haast wel van uitgaan, maar ik zou voor de zekerheid toch minstens 1 verloopstekker meenemen, en zorgen dat je je volledige eigen bekabeling qua stroom (verdeeldoosjes, ook voor naar je effecten) voorelkaar hebt.

Rob.

von haulshoven
20 september 2009, 16:12
Spanning uit het stopcontact is hetzelfde, maar ze hebben er andere stekkers. Ik weet niet of bij het geluidsbedrijf ter plaatse verloopstekkers aanwezig zijn. Daar mag je haast wel van uitgaan, maar ik zou voor de zekerheid toch minstens 1 verloopstekker meenemen, en zorgen dat je je volledige eigen bekabeling qua stroom (verdeeldoosjes, ook voor naar je effecten) voorelkaar hebt.

Rob.

bedankt voor de tip maar daar was al over nagedacht.

moet je ook wat regelen met je gear? verzekeren? eventueel iets met de douane?

EuroCinema
20 september 2009, 16:20
Gaaf man! En goed topic. Wij hebben ook contact met een Britse programmeur en ik loop me sindsdien al zorgen te maken over al dit soort dingen. :dontgeti: Abonnementje dus!

Rinze
20 september 2009, 16:25
Ik heb begrepen (maar weet niet of dat voor of na het "wegvallen"van de Europese grenzen was) dat je eigenlijk een lijst van je apparatuur mee moet nemen. Aan de hand daarvan kun je dan aantonen dat je geen tonnen spullen mee terug smokkelt zonder invoerrechten te betalen. Maar misschien zijn er mensen met recente ervaringen op dit gebied?

keenoncoolstuff
21 september 2009, 11:10
Douanetechnisch behoort de UK tot Europa. Er zijn dus op zich geen problemen met invoerrechten en zo, maar het kan nooit kwaad om een lijst met de meegebrachte spullen bij je te hebben. Al is het maar om de controle van je bagage er wat makkelijker op te maken.
Maar over BTW en douanerechten hoef je je dus geen zorgen te maken.


Rob.

von haulshoven
21 september 2009, 12:15
mooi, want ik neem nogal wat mee, gibson flying V en boss gt10 plus een hele batterij synthesizers en een paar stepsequencers.
(geen laptop of pc!)
hierbij een foto om de voorpret nog wat te verbreden
http://i148.photobucket.com/albums/s6/vonhaulshoven/discover.jpg

peter_heijnen
23 september 2009, 08:26
Hey te gek dat je daar gaat spelen, veel succes en plezier!

Leuk idee ook om tijdens de set zo'n keltische rotsformatie uit de kap naar beneden te laten zakken, zoals op de foto is dat op schaal of op ware grote? ;)

Rinze
23 september 2009, 10:58
Volgens mij is dat een hunebed.

peter_heijnen
23 september 2009, 12:37
Natuurlijk hunebed, zolang er maar twee dwergen omheen kunnen dansen...

Rinze
23 september 2009, 13:52
Natuurlijk hunebed, zolang er maar twee dwergen omheen kunnen dansen...

In de blote kont bij volle maan :cheerup:

von haulshoven
23 september 2009, 16:50
ik ben eerlijk gezegd al op zoek geweest naar opblaashunebedden, helaas tot op heden zonder resultaat .................

von haulshoven
26 oktober 2009, 14:44
It was great fun!

von haulshoven
29 oktober 2009, 18:00
en hier 5 samples van het concert, http://www.myspace.com/httpeppiehulshofspaceslivecom