PDA

View Full Version : Rondeña



Azafrán
19 september 2009, 01:24
Nog een opname uit 2004 geloof ik, gewoon ter inspiratie lering en vermaak.

een rondeña, laat de kritiek maar achterwege want het is sterk verouderd. (ik weet het nou wel)


http://plasencia.web-log.nl/plasencia/2005/11/rondea.html


Groetjes


Azafrán

VHsologitarist
19 september 2009, 10:06
Hier kan niemand toch kritiek opgeven!
Wat een mooi geluid, opname en spel. Zitten herkenbare falseta's in van PdL!
Muy bien! Wat voor gitaar is dit?

Azafrán
19 september 2009, 16:22
Dank je VH, hoewel hier heus wel wat op aan te merken valt hoor, maar dat doet dus eigenlijk nu even niet ter zake. Wat opname betreft was het een experiment om de verschillende opties om op te nemen en af te mixen te testen. Als ik dan toch wat moet zeggen, vind ik het wel mooi, maar met te veel compressie. Dat zou ik nu anders doen.

Ik zou nu graag willen opnemen, twee mics voor de gitaar en een overheadmic voor de akoestiek van de ruimte. Dan moet je wel in een mooie ruimte zitten. Ik mis de akoestiek vaak als we hem eerst afknijpen, door alleen het signaal van de gitaar op te vangen in een "dode" ruimte en er vervolgens akoestiek in gaan mixen met 10.000 verschillende effecten op je computer. (dat is toch raar, want ik reageer sterk op de akoestiek tijdens het spelen.)

De gitaar is een Vicente Carrillo, palissander/fichte, in 2005 gekocht bij hem in Casasimarro. Na 4 jaar intensief bespelen verveelt "ze" me nog steeds niet, integendeel, steeds weer een verrassing. Snaren zijn DÁddario ej45 normal tension, cejilla is een Dunlop (haha :) )

Hasta luego,

Azafrán

Don Capo
21 september 2009, 22:32
ik hoor deze nu pas zeg! Mooi man, lekkere heldere toon, prachtige beheersing, en wat een passie! Deze komt in mijn playlist!!! Heb je hier toevallig een filmpje van waar je hem speelt en beide handen te zien zijn? Muy bien! Erg fijn om er iemand bij te hebben op het forum met zulke klasse!

Azafrán
29 september 2009, 11:17
He Don Capo,

Dank je wel man. Ik heb nog wel beelden liggen, van een keer in mijn huisje in Spanje, dat ik min of meer het hele stuk doorneem, zonder dat ik lekker ingespeeld ben, of echt "zin" heb om gefilmd te worden. (dat zie je aan mijn kop) Beide handen bijna het hele stuk zichtbaar. Wel goed geluid( normale videocam.)
Niet publiceerbaar, maar wat mij betreft mag je het wel hebben als het je puur om de handen/ vingerzetting te doen is. Ik neem aan dat je weet dat het in een andere stemming is gespeeld. D A D f# b e (anders word je knettergek) Een heel jonge Paco de Lucia speelt een ronde~na op een oude opname van fiesta gitana/fiesta flamenca. (ik kan me niet herinneren wat er precies op de cassette stond geschreven.) Deze door mij is er grotendeels op gebaseerd.
Als je me je e-mail adres wil droppen, moet je even via mijn site www.azafran.nl contact opnemen.
Groet,

Azafrán

Don Capo
2 oktober 2009, 09:02
Super tof! Thanks! Mail is verstuurd

Azafrán
5 oktober 2009, 14:03
He Don Capo,

Mail aan je verstuurd. Bestand is te groot voor hotmail. Misschien een andere optie....g-mail aanschaffen voor dit soort dingen?


Groet,

Azafrán

Don Capo
7 oktober 2009, 12:52
Inmiddels ontvangen, waarvoor dank.

Heb het vluchtig even bekeken en hoop dat ik eruit kom...

Als ik er enigszins tevreden over ben zal ik het hier posten!

Super bedankt nog!