PDA

View Full Version : JCM800 of PLEXI als POWERAMP



sebastiaan88
18 september 2009, 19:22
Hello peeps,

Pas mn CAE3+ op een nieuwe 2203 met fx loop geprobeerd als eindtrap
dat was wel de sound die ik zoek voor die cae3+

Ik wil al heel lang een overtone special of HRM van ceriatone omdat die lijkt te doen wat ik wil met mn nieuwe muziekprojectje (pop/funksongs) maar vind dat ik mijn cae die voor mn coverband veel gebruikt wordt toch die marshall gun. (ik weet dat er hier een rondloopt met een cae en een overtone dus mocht je me willen overtuigen van het ene of het andere doe gerust een gooi.. zou graag eens zo'n overtone willen testen)

Nu kan ik dus kiezen, een plexi of een 2204 kopen bij ceriatone en bouwen offcourse. Maar voordat ik tot in de puntjes elk weerstandje ga nalopen. Verschillen die 2204 en PLEXI wel zoveel bij de eindtrap?

En zoniet is die plexi dan niet meer van het goeie van de 2203/4

Ik heb al zoveel amps kunnen proberen maar heb nog nooit een plexi en 2203 goed kunnen vergelijken.

Grtz sebas hoop dat jullie kunnen helpen.

Chris Winsemius
18 september 2009, 19:46
echte plexi (1987, '67-'69): subtiel iets lagere gain in de eindversterker, spanning soms wat hoger, betere OT, andere choke

bovenstaand tov. pre '84 2204s

Tussen 100 en 50 Watters zitten ook weer verschillen.

svdijk
19 september 2009, 08:36
Als ik goed begrijp wil je alleen de eindtrap gebruiken?
Dan zit er technisch erg weinig verschil tussen een plexi 100 watter en een 2203 eintrap tot aan 1983/84.
Als je de eintrap clean wilt gebruiken hoor je helemaal geen verschil denk ik.
Ik vind wel altijd dat er een redelijk verschil zit in een 50 en 100 watter, wat Chris al zei, de 50 watter heeft wat meer compressie in de eintrap, de 100 watter is wat directer, heeft natuurlijk met wattage te maken, maar er wordt ook een andere output trafo en voedingstrafo gebruikt, en die hebben nogal wat invloed op 't geluid.

sebastiaan88
22 september 2009, 12:02
Klopt ik wil hem puur als eindtrap gaan gebruiken.
Bedankt voor de reacties..

Helaas heb ik alleen een 2203 kunnen proberen als eindtrap...
Hmmm blijft niet makkelijk he dit soort dingen.

Wat meer compressie... in de zin van minder dynamiek of?


Grtz Thx

Chris Winsemius
22 september 2009, 12:06
Dan zit er technisch erg weinig verschil tussen een plexi 100 watter en een 2203 eintrap tot aan 1983/84.

Technisch verschil waar veel mensen overheen kijken:
andere trafo's; zelfde merk/zelfde type maar anders gefrabiceerd en andere materialen.

Gain eindtrap "plexi" is meestal ietsje lager dan gain 2203...

sebastiaan88
7 december 2009, 23:44
Ik heb mn CAE dus geprobeerd in de return van een 2203 reissue..
Dat was te gek..
Maar ik kan nergens schemas vinden van de reissue..
Weet iemand wat het verschil is tussen de reissue en de 2203 van Ceriatone qua eindtrap?
heeft de reissue een bufferd loop (wel/niet met ecc83)

Groeten sebas thx voor jullie help tot dusver..

Ik wil namelijk niet straks het probleem hebben dat ik een Ceriatone laat overkomen, en hij dan nog niet zo te gek klinkt

HaroldA
8 december 2009, 00:36
Ik heb mn CAE dus geprobeerd in de return van een 2203 reissue..
Dat was te gek..

Heb je de 19" eindversterkers van Marshall ook al eens geprobeerd? Misschien heb je dan meteen wel wat je zoekt...

pol
8 december 2009, 00:48
ik denk dat daar eerder jcm900 trafo's inzitten, lang niet zo vet als een 800 dus.

ga dan voor een reissue jcm800 of een kerry king sig, zeldzaam zijn die toch niet en qua prijs goed te doen 2dehands. die kerry king sig heeft dan nog 6550 eindbuizen.

HaroldA
8 december 2009, 10:00
ik denk dat daar eerder jcm900 trafo's inzitten, lang niet zo vet als een 800 dus.

Niet eens het proberen waard? Je ziet ze regelmatig 2e hands voor weinig...

svdijk
8 december 2009, 20:41
Niet eens het proberen waard? Je ziet ze regelmatig 2e hands voor weinig...

Zijn idd erg goede eindtrappen!!
Mooie volle en warme sound, ik heb er één met 6L6 eintrapbuizen, 2x50 watt (9100 uitvoering).
Er zitten trouwens Drake trafo's in.
Zijn niet de oude Drake's natuurlijk, maar ze klinken toch beduidend beter dan een JCM900 eindtrap.
Toch het proberen waard denk ik.

sebastiaan88
8 december 2009, 23:56
Kvind het gewoon belachelijk:P Ik ben toondoof of heb een hele eigenzinnige smaak
Ik heb een Mesa 50/50 en een VHT2/50/2 gehad en ze kwamen niet in de buurt van de heerlijke sound van die 2203...:O

(Weet al iemand wat voor soort loop deze heeft? solidstate? passive?)

Misschien is de VHT wel wat gedefinieerder maar man wat een earcandy.

Kga toch voor de ceriatone... lijkt me niet dat er veel verschil in zal zitten... en anders wordt ik gek!

Zowieso wil ik een 2203 voor mn nieuwe projectje... maar het mooiste is als hij idd als eindtrap gebruikt gaat worden voor mn CAE en hij zo klinkt/beter als die reissue

Nocki
9 december 2009, 16:05
Hi,

Zelf heb ik nadat ik las dat de cae 3+ voor een marshall eindtrap was gemaakt hem ook geprobeerd in de loop van mn marshall jcm900 stack en dat is idd waanzinnig. Klinkt veel beter dan met mn vht 2/50/2 en dat is al erg goed!

De JCM900 is natuurlijk een baggeramp maar van dat schelle en vlakke geluid is na de fxloop niets meer terug te horen.
De CAE en JCM900 eindtrap is bij mij een waanzinnige combinatie die ik zeker nog een paar daagjes blijf gebruiken!

Op www.TripleMotion.nl Heb ik wat filmpje staan van het eerste optreden wat ik deed met deze set en wat ook gelijk het eerste optreden was van deze band.
Hier kan je horen hoe het geheel klinkt ondanks dat de set toen nog maar half af was en nog niet 100% was ingesteld naar mijn eisen.