PDA

View Full Version : Heb je er weer eentje.



Marcomeistro
18 september 2009, 11:20
Ik wil binnenkort een nieuwe guitar aanschaffen nou zit ik een beetje te kijken naar deze drie:

Gibson Les Paul Standard Traditional
Gibson Les Paul Studio Wine Red/Gold (kleur is goddelijk)
Fender Strat American Mahogany

Wie van jullie is bekend met een van deze drie want het tis logish om te zeggen dat je voor de LP standaard moet gaan maar wil ook wat meer weten over de andere twee.

lindstrom
18 september 2009, 11:27
De studio is inderdaad heel erg mooi en zou voor mij de meeste bang for the buck geven.

maar kwa mojo zou ik zeker voor de les paul standard gaan.

de fender,... tjah,.. waarom staat hij er eigenlijk nog bij? :???:

macwilliams
18 september 2009, 11:29
Omdat fender ook goede gitaren maakt misschien?

lindstrom
18 september 2009, 11:35
Omdat fender ook goede gitaren maakt misschien?

Laten we die discussie maar niet hebben?

Naar mijn mening zijn de gibsons gewoon beter, dat vind ik.

No offence

Jeroen^^
18 september 2009, 11:39
Komt het misschien niet doordat een strat een heel andere gitaar is dan een Les Paul ? Lijkt mij dat als je qua keuze uitkomt op twee LP's en een strat dat je dan liever een Les Paul wilt ;)

macwilliams
18 september 2009, 11:40
Yo Lintworm!!

slecht geslapen ofzo?
Ik reageer toch op een vraag die jij stelde?
Damn man take a pill or two

:seriousf:

deefke666
18 september 2009, 11:40
ik kan hier niet veel raad over geven maar ik ga dit topic wel volgen...
ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe gitaar en tot nu toe was ik meer in de fender(hss) en jackson hoek aan het zoeken...

nu was ik gisteren in de gitaarwinkel een beetje aant testen en na een paar fenders krijg ik een les paul studio (ook wine red) in mijn handen....
ik ben altijd een beetje fender minded geweest maar ik was echt wel verrast van de klank daarvan...
ook qua afwerking was dit echt een mooie gitaar eigelijk en de klank is veel veelzijdiger als ik dacht...

dus voor mij ook een grote kanshebber hehe

lindstrom
18 september 2009, 11:49
Yo Lintworm!!

slecht geslapen ofzo?
Ik reageer toch op een vraag die jij stelde?
Damn man take a pill or two

:seriousf:

en ik lichtte toe waarom ik de vraag stelde.

Echter bespeurde ik sarcasme in je reactie.

Ik ben volkomen kalm hoor, heb prima geslapen,.. toch bedankt voor je bezorgdheid.

macwilliams
18 september 2009, 11:53
Mwoahhh, sarcasme, valt wel mee. Ik heb zelf ook een fender mim strat.
Deze is na wat simpele ingrepen omgetoverd tot een goed instrument.
Ik durf hem alleen niet te posten anders krijg ik de Fender Buro Inferieure over me heen.

Marcomeistro
18 september 2009, 11:54
Is er veel kwaliteit verschil tussen die studio en de standaard dan, want ik hoor egt veel goeie berichten over de studio. Maar de standaard is tog duurder en de naam blijft tog

macwilliams
18 september 2009, 11:57
naw da zalk je vertellen,
De sandaard is tog een beetje duurder want daar hebbe ze meer werk an gehad en alles.

studios zijn owk goed maar hebbe 1 dunnure bodie en geen binding en alles

lindstrom
18 september 2009, 12:00
studios zijn owk goed maar hebbe 1 dunnure bodie en geen binding en alles

Oja? volgens mij is een studio net zo dik hoor..

ps. ik heb een nieuwe sig :soinnocent:

Marcomeistro
18 september 2009, 12:01
Oke dan ga ik nog maar ff doorsparen voor de standaard.
Maar tog wrom is die standaard er niet met de wine red finish.

lindstrom
18 september 2009, 12:02
Oke dan ga ik nog maar ff doorsparen voor de standaard.
Maar tog wrom is die standaard er niet met de wine red finish.

er zijn standards in de omloop met wine red top hoor, volgens mij ook nog nieuw te krijgen (correct me if i'm wrong)

geert1976
18 september 2009, 12:26
daarintegen, de eerste serie studio's (met ebben toets) zijn inderdaad ietsje dunner dan een standard, maar zijn weer niet chambered en sommigen beweren dat de eerste Studio's beter zijn dan de huidige standards.:???:pff blijft lastig allemaal;)

macwilliams
18 september 2009, 12:26
Oja? volgens mij is een studio net zo dik hoor..

ps. ik heb een nieuwe sig :soinnocent:

Nice sig....:seriousf:



on topic,

De studio is iets dunner, daarom is de studio ook lichter.
Omdat deze lichter is hebben ze ook geen kamers in de body
De stnd heeft dat wel, zeker de nieuwere.

De studio's anno '08 met name de LP WB zijn wel gekamerd.

Voor de rest van de specificaties moet je eens wat oude posts van orpheo opzoeken. Die heeft er alles al over gezegd.:)

macwilliams
18 september 2009, 12:27
daarintegen, de eerste serie studio's (met ebben toets) zijn inderdaad ietsje dunner dan een standard, maar zijn weer niet chambered en sommigen beweren dat de eerste Studio's beter zijn dan de huidige standards.:???:pff blijft lastig allemaal;)

Ze zijn niet perse beter, ze zijn meer origineel qua bouw specs

steph
18 september 2009, 12:31
Studio is. idd dunner. Het zou kunnen zijn dat de studio exemplarisch beter is, het is hout, en niet iedere boom is en klinkt hetzelfde... De geplekte hals van de trad. is wel heel lekker hoor! veel mensen vinden de elementen in de stand/trad. ook beter. Persoonlijk vindt ik een strat nooit veelzijdiger, ik kan een LP wel dun laten klinken maar een strat nooit zo vet/massief als een LP...

Succes

geert1976
18 september 2009, 12:32
Studio is. idd dunner. Het zou kunnen zijn dat de studio exemplarisch beter is, het is hout, en niet iedere boom is en klinkt hetzelfde... De geplekte hals van de trad. is wel heel lekker hoor! veel mensen vinden de elementen in de stand/trad. ook beter. Persoonlijk vindt ik een strat nooit veelzijdiger, ik kan een LP wel dun laten klinken maar een strat nooit zo vet/massief als een LP...

Succes

daar heb je een heel goed punt, volledig mee-eens

Ezyduck
18 september 2009, 18:56
Er staat een mooie Duesenberg Neunundvierziger (vol uitgeschreven is toch geiler dan 49er) op MP. Mahonie bakbeest, maple cap, p90 in de hals, PAF in de brug. Middenstandje is coilsplit en dat gilt Fender (tele) tegen mij. Veelzijdig en lekker, als je de Fendermensuur met een dikke neck lekker vindt, zit je goed.

MD
18 september 2009, 20:23
Misschien niet geheel vergelijkbaar, maar ik bezit oa een Gibson LP Standard DC en een Gibson LP Studio DC waarbij de laatste verreweg mijn voorkeur heeft qua geluid. Ik vind 'm gewoon net wat veelzijdiger. Mijn Standard klinkt eigenlijk altijd een beetje vet terwijl mijn Studio ook wat meer helder kan klinken. 't Zal ongetwijfeld met het hout te maken hebben.