PDA

View Full Version : Delain en HB



genz
17 september 2009, 19:28
Mijn favorite muziek is symphonic metal, helaas kan ik hiervoor niet veel tabs vinden. Ik ben op zoek naar tabs van Delain en HB (onder andere).
Ik heb wel hier en daar al een stuk gevonden, maar kan er iemand mij misschien goeie partituren geven?

SmashingPumpkins
3 oktober 2009, 19:54
Goede smaak! Delain is echt bijzonder goed. Op http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&url=http%3A%2F%2Fwww.ultimate-guitar.com%2Ftabs%2Fdelain_tabs.htm&ei=bY_HSpy2AoWL-Qa75shC&usg=AFQjCNGYewxxqfyC4Dgaw_CLeDv7hRyQyw&sig2=jA3Cb8KhgFrFb6H3849r-g staat het een en ander, het klopt alleen allemaal niet.
Ik heb ze al drie keer live gezien maar ik ben er nog steeds niet achter welke stemming Ronald gebruikt, ik kan je dus niet helpen sorry

Arvoitus
3 oktober 2009, 20:52
Ze gebruiken zeker een B stemming (7 string).

SmashingPumpkins
6 oktober 2009, 09:34
In het nummer daylight lucidity zijn de eerste twee akkoorden A5 en F5

PyroFreak
6 oktober 2009, 13:24
Volgensmij speelt Ronald ook wel in drop C. Tenminste op het laatste album 'april rain' zitten wel songs waarvan ik vermoed dat dit drop c is.

SmashingPumpkins
6 oktober 2009, 17:13
^ ja inderdaad! Live zie ik hem niet van gitaar wisselen maar op April Rain zijn veel nummers in de toonsoort C mineur (door de melodielijnen uit te pluizen weet ik dat)

B0UDEWIJN
6 oktober 2009, 21:02
Hij speelt volgens mij in gewone stemming maar dan met een 7-snaar, maar ik denk dat Arvoitus hier meer verstand van heeft dan ik. Ik ben zelf ook op zoek naar tabs van hun, hoewel zelf uitzoeken bij Delain nog behoorlijk makkelijk is :punk:

SmashingPumpkins
7 oktober 2009, 09:51
Soms vind ik het wel lastig omdat de gitaar soms een beetje op de achtergrond staat

Arvoitus
8 oktober 2009, 00:31
100% zeker een B stemming ;) Het kan goed zijn dat de oudere (of juist nieuwere) albums in een andere stemming gespeeld zijn.

Maar roland heeft 7-strings en hij is ook endorsed door verschillende 7-string fabrikanten.

SmashingPumpkins
9 oktober 2009, 08:37
Anders vragen we op hun twitter :)

SmashingPumpkins
14 december 2009, 17:33
100% zeker een B stemming ;) Het kan goed zijn dat de oudere (of juist nieuwere) albums in een andere stemming gespeeld zijn.

Maar roland heeft 7-strings en hij is ook endorsed door verschillende 7-string fabrikanten.


Fout een A stemming :P