PDA

View Full Version : Vox AD100VT



The Trooper
17 september 2009, 18:14
Hey,
ik ben opzoek naar een betere amp dan ik nu heb, evt. voor kleine optredens. (eentje die hard kan, maar dan ook wel mooi geluid geeft)
kheb nu de Marshall MG30FX, best nice dingetje, maar niet voor de grote ruimtes...
ik kwam de Vox AD100VT(-XL) tegen (weet iemand wat het verschil is tussen gewoon VT en VT-XL?).
hij kwam goed op me over voor mijn situatie,
wat vinden jullie er van?

PS.
ik speel hardere rock tot metal, maar ook blues.

Simon Hans
18 september 2009, 09:45
Het zijn modelling amps, dwz je kunt er verschillende gitaarversterker mee nabootsen. VOX doet dat best wel goed hoor! Ik zelf heb een AD 60 VT (wat oudere).
De XT serie mikt op meer high gain sounds (heavy metal, meer scheuren) de gewone meer op de vintage sound (Fender, Marshall, VOX)
:hippie:
Simon

The Trooper
18 september 2009, 12:56
heel erg bedankt voor je info! ;)

The Trooper
18 september 2009, 13:15
en zit er verschil tussen een:
Vox VT100 en een Vox AD100VT?

flitslicht
18 september 2009, 13:20
De ADxxVT versie is ouder, inmiddels discontinued en heeft 11 amps tegenover 22 amps voor de VTxx serie. De laatste heeft ook een aparte reverb knop, bij de oude is het één van de effecten waarvan je er maar één tegelijk kan gebruiken.

The Trooper
18 september 2009, 13:24
oke dan kan ik denk ik beter voor de nieuwe serie gaan.

samthegreat4
18 september 2009, 23:22
Op de VT serie (nieuwe serie) heb je ook 8 channels ipv 2 channels om geluiden op op te slaan. En de versterkermodels zijn helemaal ge-reëdit. En zo nog wel meer dingen. Ik heb de AD30vt en ga binnenkort waarschijnlijk ook de VT 50 kopen, ik zou iig voor de nieuwe serie gaan.

The Trooper
20 september 2009, 10:01
oke ty,
en qua metalsound? krijg ik dat er een beetje uit, of is deze amp meer voor de blues...

flitslicht
20 september 2009, 10:28
Tja, dat kan je denk ik beter zelf uitproberen. Ik ben zelf niet into metal en kom met de amp knop dan ook niet over de helft :seriousf:

Simon Hans
21 september 2009, 09:57
oke ty,
en qua metalsound? krijg ik dat er een beetje uit, of is deze amp meer voor de blues...

Voor die metal sounds: daar zijn de Vox AD100VT(-XL)'s voor gemaakt. Maar zoek maar eens op You Tube. Daar zijn nogal wat demo's van deze versterkers te vinden.

Persoonlijk vind ik deze versterkers (VT EN VT-XL) niet zo geschikt voor de blues, tenzij je uitsluitend het AC30 geluid gebruikt.

groetjes,

Simon