PDA

View Full Version : Amp naar de malle?



Staon
17 september 2009, 16:11
Yooh!

Ik ben trotse bezitter van een Carvin Nomad nu sinds anderhalf jaar. Heerlijk versterker'tje, maar hij doet sinds een week nogal weird. Als ik 'm halfway open gooi dan begint ie opeens te kraken (wat zich soms bij hogere volumes en hogere noten uit in een metaalachtig gekrijs wat steeds harder en hoger wordt -> snel amp uit). Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb de bekabeling al nagelopen, daar ligt het niet aan voor zover ik kan zien.
Ik heb het al eerder gehad, maar toen was het even zo snel als het ontstond ook weer weg na een weekje

Ik hoop dat het niet in de speaker zit, dat zou heel zuur zijn..
Bij voorbaat dank

cluseau
18 september 2009, 01:17
Als ik 'm halfway open gooi dan begint ie opeens te kraken (wat zich soms bij hogere volumes en hogere noten uit in een metaalachtig gekrijs wat steeds harder en hoger wordt -> snel amp uit). Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Niet zomaar te zeggen. Kan vele oorzaken hebben en is toch wel een onderzoekje voor nodig. Het kan ook nog zijn dat de klachten op de operatietafel ineens weg zijn. De fout moet wel op te wekken zijn om er iets aan te kunnen doen.


Frans.

Pepe
18 september 2009, 01:24
Ja, dat is behoorlijk irritant. Ik heb nu 2 amps die op gezette tijden rare verschijnselen vertonen maar niet altijd. Daar valt weinig aan te doen maar je kan ze eigenlijk niet meer meenemen op het podium en met goed fatsoen verkopen valt ook af. Tis wat.

cluseau
18 september 2009, 01:30
Daar valt weinig aan te doen maar je kan ze eigenlijk niet meer meenemen op het podium.....


Dat is niet helemaal waar. Uitzonderingen zijn er altijd maar vaak is het wel mogelijk het ding te laten zweten en de fout eruit te halen. Daar zijn verschillende methode's voor.

Frans.

Pepe
18 september 2009, 01:43
Natuurlijk maar een uur lang op behoorlijk volume -rond die tijd begint het gedonder- bij een reparateur spelen is niet mogelijk blijkbaar.
Ik heb wel vaker een amp weggebracht met dat soort klachten en het lijkt me heerlijk om gewoon een gerepareerde amp terug te krijgen maar een goeie amp reparateur heb ik tot nu toe niet gevonden.

Ik heb ooit een Dynacord Rex gehad... ach.. de horror stories. Uiteindelijk was het goedkoper hem bij het grof vuil te zetten en een nieuwe te scoren. Oude amps zijn leuk tot ze grillen krijgen.

cluseau
18 september 2009, 02:18
Natuurlijk maar een uur lang op behoorlijk volume -rond die tijd begint het gedonder- bij een reparateur spelen is niet mogelijk blijkbaar......

Kan me daar wel iets bij voorstellen maar als je echt wil zijn er natuurlijk wel oplossingen voor te bedenken.

Je kan natuurlijk zelf ook iets ondernemen door eerst een setje buizen te proberen. Als dat het probleem niet oplost heb je alvast reserve buizen voor de volgende servicebeurt.


Frans.