PDA

View Full Version : Trip naar Tokyo



AriaProII
17 september 2009, 15:36
Ik was afgelopen week in Tokyo om een congres bij te wonen. Ben naderhand natuurlijk ook de stad zelf ingeweest, en daar kwam ik een straat tegen met niet minder dan een dozijn gitaarwinkels. Een soort Denmark Street, maar dan in Tokyo dus. Nu was iedere winkel tot de nok to gevuld met gitaren van alle mogelijke soorten, merken, en prijsklasses. Echt, ik heb nog nooit zo'n ruim aanbod gezien, in welke winkel dan ook. En dat dan pakweg 12 keer. En met alles bedoel ik ook alles; electrisch, accoestisch, Fender, Gibson, Ibanez, Gretch, Marshall, MesaBoogie, en een sloot aan andere merken waarvan ik nog nooit gehoord had. En Mustangs! Nog nooit zoveel Fender Mustangs bij elkaar gezien. Hier in Nederland kom ik er heel sporadisch eentje tegen, en daar hangen er vijf in een winkel. Niet dat ik er eentje hoef, maar toch. Na 1 winkel bezocht te hebben, had ik al ee redelijke 'sensory overload', en toen volgden er nog meer dan tien winkels, elk met een nog ruimer assortiment dan de vorige. Kortom, je had keus, voor de verandering. Afijn, hier zijn de foto's:

De aanblik van een gemiddelde winkel:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1126.jpg
De Gibbies:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1157.jpg
Een hoekje semi-accoestisch:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1127.jpg
Veeeeel strats en tele's:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1130.jpg
Een Iceman van pakweg 600 euro:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1123.jpg
De gitaardichtheid is hoog...:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1161.jpg

beruk
17 september 2009, 15:39
Onwaarschijnlijk wat een winkels... En wat een inhoud... En, nog wat gekocht?

AriaProII
17 september 2009, 16:00
Snaren; 1500 yen (11 euro) voor 3 setjes ernieball.

Ukeloeder
17 september 2009, 16:11
En, nog wat gekocht?
Of; nog geholpen? Salesguys in Tokyo zijn niet zo happig op niet Japanse klanten schijnt het. Heeft met taalproblemen te maken begrijp ik.
http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=13548&highlight=
draadje over Guitarstreet op Tokaiforum.com Loopt redelijk snel op OT uit maar best interessant.

Plant
17 september 2009, 17:27
Lekker veel ruimte om wat uit te proberen zonder de rest neer te maaien. Ik neem aan dat ze aparte ruimten hebben hiervoor?

Handig opgesteld ook op foto 3 (Een hoekje semi-akoestisch). Eeeuuh... ik wil die achterste graag eens proberen :???:

AriaProII
17 september 2009, 18:19
Lekker veel ruimte om wat uit te proberen zonder de rest neer te maaien. Ik neem aan dat ze aparte ruimten hebben hiervoor?

Er werd ruimschoots in de winkel zelf uitgeprobeerd.

kenx
17 september 2009, 18:29
Man, en wat een goedkope gitaren :o €700 en een beetje voor een Gibson SG? Ik zie wel niet welke het is

Daan_B
17 september 2009, 19:02
Waarschijnlijk een faded;).

Geweldig grote zaak zeg, wel erg netjes neergezet moet ik zeggen.

kenx
17 september 2009, 19:38
Waarschijnlijk een faded;).

Geweldig grote zaak zeg, wel erg netjes neergezet moet ik zeggen.

Oké, kan ik in komen, maar kijk eens naar de lp's daarboven...? Ook wel enorm goedkoop tegen over hier hé, bijna de helft.

EGH
17 september 2009, 19:53
De Gibbies:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1157.jpg


Die Gibson LP, 168k Yen = €1250, Zeker niet gek (is geen studio, kijk maar naar de witte binding).
Maar wel leuk om te zien die winkels daar. Idioot hoge gitaardichtheid (voor in de Dikke Van Dale 2010?), zeker als je het vergelijkt met hier. De ruimte waar ze hier één gitaar voor kunnen neerplanten staan er daar zes. Lijkt me wel godsonmogelijk om daar wat uit te proberen, of missen we een deel van de winkel?

kenx
17 september 2009, 20:57
Die Gibson LP, 168k Yen = €1250, Zeker niet gek (is geen studio, kijk maar naar de witte binding).
Maar wel leuk om te zien die winkels daar. Idioot hoge gitaardichtheid (voor in de Dikke Van Dale 2010?), zeker als je het vergelijkt met hier. De ruimte waar ze hier één gitaar voor kunnen neerplanten staan er daar zes. Lijkt me wel godsonmogelijk om daar wat uit te proberen, of missen we een deel van de winkel?

Voila, da's wat ik ook zag.:punk:

Plant
17 september 2009, 21:21
Die Gibson LP, 168k Yen = €1250, Zeker niet gek (is geen studio, kijk maar naar de witte binding).
Maar wel leuk om te zien die winkels daar. Idioot hoge gitaardichtheid (voor in de Dikke Van Dale 2010?), zeker als je het vergelijkt met hier. De ruimte waar ze hier één gitaar voor kunnen neerplanten staan er daar zes. Lijkt me wel godsonmogelijk om daar wat uit te proberen, of missen we een deel van de winkel?

Ik zie op foto 4 achterin 1 Vox en 1 Marshall en op foto 5 vooraan ook nog 1 ampje. Nummertje trekken dus.

Of is er ook nog ergens zo'n hok met alleen maar amps :???:

Edit: oh ja, nu zie ik het op foto 3 door die ruit. Daar is de ruimte met amps!

Mad mind
18 september 2009, 14:16
Ik zou daar nog geeneens een gitaar durven vastnemen. Volgens mij hangen die allemaal aan elkaar om ze zo recht te houden :p
Het is wel leuk om eens een (te) groot aanbod te zien.
30 gitaren/muur ipv 30 gitaren/winkel :D

Fern
23 september 2009, 21:45
Hoi,

Fantastisch dat je daar geweest bent!
Mijn vriendin (afkomstig uit Tokyo) heeft me vorig jaar tijdens onze vakantie deze winkels laten zien. Je loopt een winkel binnen, vier etages, loopt eruit en hop de volgende winkel in...
In heel Tokyo is overigens verder (bijna) geen muziekwinkel te vinden!

Ik neem aan dat je ooook lekker gegeten hebt in Nippon?

Groet!
Fern

jasses
24 september 2009, 11:19
Dit jaar ook naar Japan geweest. Geweldig land, geweldige mensen, ik ben verkocht. Had ook nooit verwacht dat ik Tokyo zo geweldig ging vinden. Ik had me voor vertrek voorgenomen mijn laatste dag te gaan gitaarshoppen, doel was na te gaan of de gretschen er goedko(o)p(er) zijn gezien ze tegenwoordig daar gemaakt worden. Anders werd het een tele. Helaas tijdens het giftshoppen de voorlaatste dag de visakaartlimiet overschreden. Vier weken Japan laat zijn sporen na op je bankrekening.

Iets wat ik nog wel treffend vond: je komt hier regelmatig dat geleuter tegen als je tweedehands-shopt, zo van: deze japanse fender is een beter exemplaar, want het was bestemd voor de japanse markt, en niet voor export. Ik heb hier relatief weinig geloof in, maar merkte wel op in de gitaarwinkel die ik bezocht dat alle japanse teles die er hingen, voorzien waren texas specials (of toch volgens de sticker op de slagplaat).

Fern
24 september 2009, 12:16
[QUOTE=jasses;2156187]Vier weken Japan laat zijn sporen na op je bankrekening.
QUOTE]

Haha! ik kocht in de zomer van 2008 een ticket, toen was 1 euro 166 yen. Toen we er waren was ie plotseling gekelderd (crisis uitbraak) en was 1 euro nog maar 115 yen....

heb je ook gemerkt dat in die winkels de goedkoopste gitaren op de begane grond staan en hoe hoger je komt, hoe duurder de gitaren?

Ah Tokyo! Ik ben nog op de vismarkt geweest, maar deze schijnt nu gesloten te zijn voor toeristen, s'morgens vroeg om 7:00, een soort bloemenveiling van Aalsmeer, maar dan wat vissiger.. Om 8:00 een kom Ramen als ontbijt bij een straat barretje om de hoek... En natuurlijk een glaasje champagne in de piano bar van het Park Rhyot hotel op de 56e(dacht ik, dezelfde piano bar uit Lost In Translation met Bill Murrey) etage als de avond invalt... En je ziet alleen maar stad en knipperlichtjes...Treinen die zonder vertraging reiden, op elk perron een ander muziekje voor als je in slaap valt....ah Tokyo!

-Sorry, droomde even weg-

Groet,
Fern

Mad mind
26 september 2009, 11:26
Ik had me voor vertrek voorgenomen mijn laatste dag te gaan gitaarshoppen, doel was na te gaan of de gretschen er goedko(o)p(er) zijn gezien ze tegenwoordig daar gemaakt worden. Anders werd het een tele.

Waren ze nu goedkoper?

jasses
29 september 2009, 09:54
Ik zou het niet kunnen zeggen. Gezien ik dan toch wist dat ik er geen meer kon kopen, wou ik liever ook niet meer gaan kijken eigenlijk.Kwestie van de massa te vrijwaren van mijn logisch gededuceerde agressie.