PDA

View Full Version : Piezo opnemer



jgerrits
17 september 2009, 15:23
Ik ben in het bezit van een Godin gitaar die naast gewone elementen, ook nog piezo opnemers in de kam heeft. Ik ben heel tevreden over deze piezo's (tbv akoestische gitaargeluid) maar ontevreden over de normale pick-ups. Daarnaast heb ik nog een Fender stratocaster die geen piezo's heeft, maar wel fantastische electrische pick-ups. Bestaat er een piezo inbouwkit voor mijn Fender, zodat ik niet steeds van gitaar hoef te wisselen tijdens optredens?

Jan Gerrits
Telefoonnummer verwijderd. Lijkt me op een openbaar forum niet verstandig

Ik verplaats hem ook even naar Electrisch.

Nicks
17 september 2009, 15:29
google eens naar de X-bridge preamp aka CTRL-X

ccc
17 september 2009, 15:42
Ik denk dat het iets eenvoudiger en goedkoper zou zijn, nieuwe elementen voor je Godin te zoeken. Zeker als je tevreden bent van je klank op de piezo.

telecastermaster
17 september 2009, 16:37
Ik denk dat het iets eenvoudiger en goedkoper zou zijn, nieuwe elementen voor je Godin te zoeken.

Dat denk ik ook. Maar als je per se wilt: kijk eens bij Fishman naar powerbridges.
http://www.fishman.com/products/electric-guitar-products.asp

jgerrits
17 september 2009, 17:34
Ik denk dat de constructie en de houtsoort van de Fender gitaar ook bijdragen aan de klank. Met andere woorden: ik ben er niet zeker van dat ik het specifieke Fender geluid behoud als ik de juiste elementen in de Godin zet.

Nitefly7
17 september 2009, 18:23
Welke Godin heb je?

ik weet dat het kostbaar is, maar met een Suhr SSV (of Suhr SSV+) in de neck en een Suhr SSV (of SSV+) of een SSH (of SSH+) in de brugpositie, kun je erg lekkere singlecoil/Fender achtige sounds krijgen..
zo duur zijn ze ook weer niet, op eBay betaal je ongeveer 80 euro per element...

is goedkoper dan een Graphtech GHOST-kit; dit is een goede optie om de zadeltjes van je Fender om te wisselen voor piezo-zadeltjes..

Godins zijn echt heerlijke gitaren, waar je lang plezier van zult hebben..