PDA

View Full Version : Nieuw speeltje!! En goeie winkel-ervaring!



Bins
2 april 2003, 22:24
Jahaaa, eindelijk weer iets gekocht :grin:
Een Danelectro fish&chips 7bands eq.

Ik was er dus achter gekomen dat Dirk Witte vlak bij mijn school zit en dat hij Danelectro pedaaltjes (cool) verkoopt.
Dus ik in een tussenuur ff naar DW gehuppeld. Ik kom binnen "goeiemorgen, ik ben op zoek naar een Dano eq. had ik over gemaild". Hij: "ok, ff aan andere dude vragen, die gaat over de e-mail". Andere dude spoedt zich naar zolder om mijn pedaaltje te halen en toen gebeurde het.... De goede man ging gewoon een praatje (!!!) met me maken :smile: Dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt heh (feedback/rockpalace). Toen kwam de colega dus beneden met mn spul, en die gozer deed ook heel aardig. Ik had echt zo iets van "moet jij mij niet zuchtend en steunend aankijken, een half uur laten wachten en vervolgens met minimale conversatie naar huis sturen?" Niet dus. Superchille winkel, ga ik zeker meer tussenuren spenderen! (en ik heb er een hoop :grin:)

Het pedaaltje zelf:
Ik kocht em zonder uitproberen, mede vanwege de vele lovende recenties en omdat ik hem eigenlijk alleen maar nodig heb om mijn solos te boosten (das drie keer op een avond ofzo :wink: ) en dus niet echt eisen had qua tone.
Anyway...Ik heb er nog niet zo heel veel mee kunnen spelen maar.. Dat ding is vet!
In bypass is ie heel transparant (ondanks dat hij niet true bypass is) en hij doet precies wat ik wil, namelijk een lichte boost van de mids (ik maak een soort omgekeerde smiley) en een dikke level boost. Maar hij doet zoveel meer. Je kan je mids lekker scoopen, als je grafmuziek wil spelen en een vette mid boost + clean = "quack" zelfs met humbucker.
De maat van de mini-pedaaltjes valt me alles mee, en de knop hoeft maar vrij lichtjes ingedrukt te worden. Hij is wel van plastic, dus je moet er denk niet op gaan springen, maar het voelt niet "goedkoop" aan verder. Er zat zelfs een batterij bij.

Ik zit er nu serieus aan te denken om er nog 1 te kopen, om er dan 1 als boost te gebruiken en de ander om gewoon een heel ander geluid onder de knop te hebben. Lijkt me best vet.

Maar goed, Ik ben dus happy, en dat wilde ik met jullie delen :grin:

Antal
2 april 2003, 23:51
Wat heb je er voor betaald en hoe is hij in verhouding tot de boss ge-7? Enig idee? Want ik ben namelijk ook naar zoiets op zoek, maar had nog niet naar danelectro gekeken.

Bins
3 april 2003, 00:07
Hij was 67 euro, op musik-produktiv was ie 57, maar ja verzendkosten enzo heh. Ik heb de ge7 niet uitgeprobeerd, maar die zal toch dik 25 euro duurder zijn. Ik zie niet echt in hoe een eq. beter of slechter kan zijn (voor de functie die hij bij mij heeft dan heh), zolang hij in bypass niet al je tone "opzuigt".

Akira
3 april 2003, 00:33
ik heb een boss ge-7.
Ik weet niet hoe die danelectro is, maar die van boss is van metaal, en voelt lekker zwaar en stevig aan.
Over het geluid ben ik goed te spreken, maar ik speel alleen zwaar overstuurde graftakkenherrie.....
Maar ik zou het extra geld sowieso neerleggen om niet iets van plastic te hebben denk ik, tenzij die danelectro grondig beter klinkt.

Dirk_Hendrik
3 april 2003, 11:15
Een EQ zou niet moeten "klinken". In principe zou er geen enkel klankverschil moeten zijn tussen de ene en de andere EQ (als ze hetzelfde zijn ingesteld).

jpb
3 april 2003, 15:50
Met Dirk Witte heb ik ook goed ervaringen. Ik heb daar een tijd geleden een keer iets geruild en tegen mijn verwachting was dat geen enkel probleem. Laatst weer eens binnengelopen en ik vond ze opvallend vriendelijk en behulpzaam. Is helaas niet overal zo.....

BLOK182
3 april 2003, 16:18
Dirk Witte, ehm, is dat op de Vijzelgracht of zoiets? Zo ja, dat is het idd wel een coole shop.

Bins
3 april 2003, 17:00
Vijzelstraat.

BLOK182
3 april 2003, 17:42
Ah ook goed, das wel een coole zaak ja, hebben best veel!

Marc Oblivian
4 april 2003, 16:03
Op 2003-04-02 22:24, schreef Bins:
Jahaaa, eindelijk weer iets gekocht :grin:
Een Danelectro fish&chips 7bands eq.

Ik was er dus achter gekomen dat Dirk Witte vlak bij mijn school zit en dat hij Danelectro pedaaltjes (cool) verkoopt.
Dus ik in een tussenuur ff naar DW gehuppeld. Ik kom binnen "goeiemorgen, ik ben op zoek naar een Dano eq. had ik over gemaild". Hij: "ok, ff aan andere dude vragen, die gaat over de e-mail". Andere dude spoedt zich naar zolder om mijn pedaaltje te halen en toen gebeurde het.... De goede man ging gewoon een praatje (!!!) met me maken :smile: Dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt heh (feedback/rockpalace). Toen kwam de colega dus beneden met mn spul, en die gozer deed ook heel aardig. Ik had echt zo iets van "moet jij mij niet zuchtend en steunend aankijken, een half uur laten wachten en vervolgens met minimale conversatie naar huis sturen?" Niet dus. Superchille winkel, ga ik zeker meer tussenuren spenderen! (en ik heb er een hoop :grin:)

Het pedaaltje zelf:
Ik kocht em zonder uitproberen, mede vanwege de vele lovende recenties en omdat ik hem eigenlijk alleen maar nodig heb om mijn solos te boosten (das drie keer op een avond ofzo :wink: ) en dus niet echt eisen had qua tone.
Anyway...Ik heb er nog niet zo heel veel mee kunnen spelen maar.. Dat ding is vet!
In bypass is ie heel transparant (ondanks dat hij niet true bypass is) en hij doet precies wat ik wil, namelijk een lichte boost van de mids (ik maak een soort omgekeerde smiley) en een dikke level boost. Maar hij doet zoveel meer. Je kan je mids lekker scoopen, als je grafmuziek wil spelen en een vette mid boost + clean = "quack" zelfs met humbucker.
De maat van de mini-pedaaltjes valt me alles mee, en de knop hoeft maar vrij lichtjes ingedrukt te worden. Hij is wel van plastic, dus je moet er denk niet op gaan springen, maar het voelt niet "goedkoop" aan verder. Er zat zelfs een batterij bij.

Ik zit er nu serieus aan te denken om er nog 1 te kopen, om er dan 1 als boost te gebruiken en de ander om gewoon een heel ander geluid onder de knop te hebben. Lijkt me best vet.

Maar goed, Ik ben dus happy, en dat wilde ik met jullie delen :grin:


Jij zit zeker op de UVA? Oudemanhuispoort ofzo?
Zit ik bij je aan de overkant (Stadhuis/Stopera).
Heb idd ook goede ervaringen met DW...geen gezeik enzo...

nyc-kid
4 april 2003, 17:07
Dirk Witte is cool! Ik ging vorige week met me pa een akoustische gitaar ruilen (te schelle klank). Hij keek er 5 seconden naar en zei dat we er boven 1 mochten uitzoeken. Allemaal zeer aardige mensen (allen die oude baas is een brompot), ze zijn over het algemeen zeer behulpzaam.

Bins
4 april 2003, 20:00
@ Marc:
Ik zit meestal in het Bungehuis, spuistraat 210 als ik me niet vergis. Maar op donderdag ben ik ook in de OMHP te bewonderen :wink:

Swan
4 april 2003, 23:50
Dirk Witte is erg plezierige zaak, nix dan goeds :grin:

jorrit
5 april 2003, 13:55
waarom zou je een plastik danno pedaal kopen voor 67 euro als je op internet een boss ge7 kan kopen voor 45 euro??? die trap je tenminste nooit kapot

BLOK182
5 april 2003, 20:34
Omdat zo'n danelectro er VEEL cooler uitziet :wink:

PeArLjAm
5 april 2003, 20:53
Op 2003-04-05 20:34, schreef BLOK182:
Omdat zo'n danelectro er VEEL cooler uitziet :wink:


dat is een kwestie van smaak, ik vind de danelectro's echt lelijk, boss daarintegen maakt wel ogelijke pedaaltjes :smile:

sash
6 april 2003, 01:57
Jah idd, vind danelectro veel te blij. Pedalen moeten duidelijk en alleszeggend zijn. Daarom heb ik ook zo'n tyfushekel aan zvex.

hoofd
6 april 2003, 10:49
Sash is een stomme goth.

Danelectro maakt vet coole dingen, zien er echt te gek uit! Ik weet niet of het kwaliteit is of niet, maar voor de looks zou ik zeker wat ervan kopen. Bosspedaaltjes vind ik daarintegen weer oerlelijk. Zvexspullen zijn weer helemaal goed, met kleurtjes en bloemetjes enzo :grin:.

PeArLjAm
6 april 2003, 12:13
Mja ik weet niet ik vind die danelectro spullen er echt cheap uitzien met dat plastic enzo, net alsof je er een keer op gaat staan dat het dan kapot is. Zvex vind ik wel coole spullen maken, qua uiterlijk dan. De enige producten die me qua geluid interesseren zijn de super duper 2in1 en de superhard on, allebei een soort boosters. De rest is een beetje te extreem voor mij dnek ik..

sash
6 april 2003, 12:48
Op 2003-04-06 10:49, schreef mtlhead:
Sash is een stomme goth.

Danelectro maakt vet coole dingen, zien er echt te gek uit! Ik weet niet of het kwaliteit is of niet, maar voor de looks zou ik zeker wat ervan kopen. Bosspedaaltjes vind ik daarintegen weer oerlelijk. Zvexspullen zijn weer helemaal goed, met kleurtjes en bloemetjes enzo :grin:.



Vertel mij eerst ff wat ik aan Oooooooooh Wah of een Super Hard On zou hebben. Is dat een wah die Ooooooooh zegt ofzo... Het enige zvex ding dat ik cool vind is die kleine amp.