PDA

View Full Version : Dimarzio Chopper/Fast Track 1/Cruiser als match voor Suhr SSH+ (of duncan JB)



Nitefly7
17 september 2009, 13:20
heeft iemand ervaring met de bovenstaande elementen in hals/middenpositie, i.c.m. een high output bucker in de brug?

ik heb voorlopig besloten mijn Parker Nitefly (Swamp Ash) te houden, maar ik mis nog een lekker vet/funky Strat-halselement..
wegens budgettaire/tonale kwesties kan er geen Suhr SSV in (humbucker-geluid dat ik zoek met overtuigende gesplitte strat-sound), en een Suhr v60lp vind ik ook wat duur.. bovendien vind ik die weer 'te' strattig..

Nu viel mijn oog op de rails pickups van Dimarzio, die zowel een lekkere strat-klank hebben, als ook een wat dikker/warmer geluid voor fusion en een tikje jazz..

qua tones dacht ik bij de Dimarzio Cruiser terecht te kunnen (bridge model, zoals Andy Timmons), maar ben toch bang dat er een mismatch met de hoge output van de Suhr zal zijn.. ook vind ik ze misschien niet warm genoeg klinken..

de Fast Track 1 zou een dikkere/(meer mids/laag) versie van de Cruiser zijn, en de Chopper weer een vettere versie van de Fast Track 1..

het geluid van de Cruiser en de Chopper bevalt me wel, hoewel ik niet weet of deze ook bij 'lagere gain' standen nog lekker functioneert en strat-achtig is..

de Cruiser gaat richting texas blues/Fender Texas Specials, maar dat (Texas special) geluid vind ik iets te agressief..
de Fast Track klinkt IMHO wat beter, en de Chopper is qua klank en output volgens mij het meest aantrekkelijk..

Eigenlijk zou ik een Suhr SSV in de hals (laten) monteren, maar deze vind ik te duur, en ik wil voorkomen dat ik dadelijk in al mijn gitaren dezelfde pickups heb zitten..
dus eigenlijk zoek ik een singlecoil-humbucker, die (gesplit of niet) een overtuigend strat-geluid geeft..
Duncan's (lil' 59, cool rails, hotrails e.d.) vallen eigenlijk allemaal af..

Ibanez666
17 september 2009, 13:25
Dimarzio Multibucker: Fast Track en Chopper in een.
http://www.guitar.com.au/pickups/dimarzio/humbukers/multibucker.html


Maar die zijn moeilijk te vinden :)

Nitefly7
17 september 2009, 13:39
Dimarzio Multibucker: Fast Track en Chopper in een.
http://www.guitar.com.au/pickups/dimarzio/humbukers/multibucker.html


Maar die zijn moeilijk te vinden :)

heb ik aan gedacht, maar ik heb liever een SC-sized...

Di Stefano
17 september 2009, 13:55
Ik heb de Chopper lang in de halspositie gehad, goede pickup maar naar mijn mening heb je voor een stratsound toch wel een echte single coil nodig.

Nitefly7
17 september 2009, 18:20
Ik heb de Chopper lang in de halspositie gehad, goede pickup maar naar mijn mening heb je voor een stratsound toch wel een echte single coil nodig.

kun je dat uitleggen? die Bumblefoot-samples op de Dimarzio site klinken wel strak, en ook Ritchie Kotzens geluid (ook Chopper, alsook Chopper-T) vind ik erg te behappen..

heb je die Chopper weer gewisseld voor wat anders? en heb je 'm kunnen vergelijken met Cruiser en Fast Track.. ?

Di Stefano
18 september 2009, 00:14
Die Bumblefoot-sample klinkt inderdaad behoorlijk strat. Kan natuurlijk door de gitaar zelf komen.

Ik vond de Chopper in de halspositie te wollig, allessinds meer humbucker dan single coilachtig. Als ik van brug (Air Norton) naar hals switchte werd mijn sound een beetje dichtgesmeerd. Dat was wel met 250K pots, misschien dat hij met 500K wat levendiger klinkt. En het zal misschien ook te maken hebben gehad met het feit dat mijn overall sound toen niet al te trebly was ingesteld.

De FastTrack en Cruiser heb ik nooit gehad maar moest ik opnieuw kiezen tussen deze drie zou ik waarschijnlijk wel deFastTrack of Cruiser gaan. Maar dat zal ook wel zijn omdat ik het liefst trebly (lees single coils) pickups in de halspositie heb.
Voor jou is dat misschien anders. Ik weet ook niet hoe hij gesplit klinkt aangezien ik 3standen ipv 5standen schakelaars verkies.

jimihattricks
18 september 2009, 09:30
Die Bumblefoot-sample klinkt inderdaad behoorlijk strat. Kan natuurlijk door de gitaar zelf komen.

Ik vond de Chopper in de halspositie te wollig, allessinds meer humbucker dan single coilachtig. Als ik van brug (Air Norton) naar hals switchte werd mijn sound een beetje dichtgesmeerd. Dat was wel met 250K pots, misschien dat hij met 500K wat levendiger klinkt. En het zal misschien ook te maken hebben gehad met het feit dat mijn overall sound toen niet al te trebly was ingesteld.

De FastTrack en Cruiser heb ik nooit gehad maar moest ik opnieuw kiezen tussen deze drie zou ik waarschijnlijk wel deFastTrack of Cruiser gaan. Maar dat zal ook wel zijn omdat ik het liefst trebly (lees single coils) pickups in de halspositie heb.
Voor jou is dat misschien anders. Ik weet ook niet hoe hij gesplit klinkt aangezien ik 3standen ipv 5standen schakelaars verkies.

heb de chopper gehad, heeft definitely een 500kOhm pot nodig...! ben t wel met di stefano eens dat je voor een stratsound gewoon een stratpickup nodig hebt.. wat dat betreft kan ik DiMarzio's Area 58 en Area 61 aanraden (humcancelling SC's )