PDA

View Full Version : 1000 euro Nieuwe Amp



GuitarMaster
2 april 2003, 22:08
Ik ben van plan aan het eind van het jaar mn marshall jcm800 in te ruilen/verkopen, en daarvoor in de plaats een andere buizenamp te kopen. Ik zoek een redelijk veelzijdige versterker voor ongeveer 1000 euro. Ik speel
vooral metal, maar ik zoek ook een smooth geluid voor als ik wat softere rock speel, en ook een goed clean. Ik zat zelf te denken aan een Engl screamer of een Koch multitone. Is dat een beetje waar voor mn geld, en moet ik ook nog wat anders proberen?

BLOK182
3 april 2003, 14:06
Die Engl of die Koch zijn goede keuzes, maar ik denk dat je toch bij de Engl uitkomt, das een erg fijn dingetje, de Koch schijnt niezo lekker te scheuren.

Mithrandir
3 april 2003, 14:21
Ik zou ook voor de ENGL gaan, ik heb zelf een Thunder en die bevalt me echt prima. Kochs scheuren ook prima, maar het is gewoon een heel ander soort scheur dan een ENGL. Daarnaast is de clean ook uitstekend en is de prijs ook erg mooi en dat is ook belangrijk.
Een multitone ga je daarbij nieuw ook niet vinden voor 1000 euro en 2e hands denk ik ook niet. De kans dat je een screamer voor die prijs hebt is veel groter.

BLOK182
3 april 2003, 14:25
Een screamer is net over de 1000 euro, maar er moet nog een footswitch bij, die is ehm 160-170 zoiets.

Mithrandir
3 april 2003, 14:30
Ja, dat is wel een vervelende bijkomstigheid van de Engls, de footswitch moet je idd apart kopen :sad:

BLOK182
3 april 2003, 14:46
Yepz, das idd erg jammer, dat heeft me denk ik ook van een Engl Stack gehouden, want het is dan NOG eens 170 euro.

marc_o
3 april 2003, 15:32
Op 2003-04-03 14:46, schreef BLOK182:
Yepz, das idd erg jammer, dat heeft me denk ik ook van een Engl Stack gehouden, want het is dan NOG eens 170 euro.

Tja, sorry hoor jongens, maar om nou 170 euro tussen jou en je dreamrig te laten staan, dat klinkt wel heeeeeel triest, je betaalt wat meer, maar dan heb je ook wat je wilt, moet je voor de rest je geluid dan gaan bijschaven met apperatuur die uiteindelijk op een hoger bedrag uitkomen?? (uiteraard ben ik een zeeeeeer tevreden Engl bespeler met footswitch)

Mithrandir
3 april 2003, 15:35
mee eens, het feit dat er geen footswitch bij zit zou voor mij ook geen reden zijn om dan maar een andere versterker te nemen.

BLOK182
3 april 2003, 15:40
Ach, het was niet mijn dreamrig hoor, vond het wel een cool dingetje, alleen het werd me op een gegeven moment al te duur, en toen kwam de footswitch er nog bij, toen dacht ik laat maar, die boogie klinkt ook heel vet.