PDA

View Full Version : DJ - ing



TimmU
17 september 2009, 00:01
Zitten er hier eigenlijk nog meer DJ's ?

Ik ben een klein jaar begonnen met plaatjes draaien op mijn slaapkamert.dat begon met drum 'n bass, maar al snel verslingerde ik in de Dubstep.Nu draai ik ongeveer 1 liveset per week in een club of een kroeg.


meerdere freaks hier? welke koptelefoon? CD of vinyl? Welke stijlen draaien jullie? nieuwe tracks? Gooi het hier!

Tristan
17 september 2009, 01:04
Ik heb een hele band vol, alleen speel ik er zelf dan wel gitaart bij:
Fremdkunst (www.fremdkunst.com) :)

EuroCinema
17 september 2009, 17:37
Ik ben van 1997-2000 actief geweest als drum 'n' bass DJ. Heb onder meer (hoogtepunten) weleens gedraaid in de Ekko, Nighttown en de Melkweg. Dat laatste: 1500 man op zaterdagavond en als je een mixfout maakt staan ze je allemaal aan te staren :dontgeti: dan giert de adrenaline wel door je lijf hoor. Ik heb ook alle echt grote d'n'b dj's aan het werk gezien, regelmatig vanaf het podium ook en een enorm respect voor goede dj's gekregen. Aphrodite, Roni Size, Dj Die, DJ Hype, DJ Zinc, DJ Krust, Ray Keith (die nog bijna een 12" van mij heeft uitgebracht en me in Londen op de gastenlijsten zette), uit NL El Dopa, Chaos, Nubian.... mooie tijden! Na Bad Company werd het allemaal zo teringhard dat de lol erafging voor mij en vele anderen. Nu heb ik nog een stuk of 50 12"es die me dierbaar zijn, de rest verkocht. Destijds was het alleen vinyl natuurlijk in die scene, een cd-mixer heb ik nooit aangeraakt. Al is het nu wel geaccepteerd geloof ik. Vinyl blijft sowieso het mooiste wat er is vind ik!

Ik vind dat elke band veel kan leren van de manier waarop een topDJ met zijn setopbouw de sfeer in een club kan maken. Ik merk dat ik bij optredens met m'n band ook nog steeds zo naar het publiek sta te kijken: wie beweegt er, moeten we dit nr nog ff rekken of zien ze eruit alsof ze af gaan haken etc etc... super leerzaam dus.

J-sus Rulez
17 september 2009, 17:46
Gegroet mede-Dj'er,

nog niet zo heel lang actief maar met mijn Allen&heath XD-53, gecombineerd met Denon HD-2500 ben ik nog steeds content :cooler:

Nicks
18 september 2009, 17:11
Ik heb een hele band vol, alleen speel ik er zelf dan wel gitaart bij:
Fremdkunst (www.fremdkunst.com) :)

Win! you just acquired yourself a new fan!

Tristan
19 september 2009, 10:49
Haha, cool, thanks man! :)
Erg tof om live te spelen met die gasten trouwens, het is echt heel iets anders omdat zij de basis van de muziek in elkaar scratchen en/of loopen en ik daar dan aanvullend gitaar bij speel...

TimmU
19 september 2009, 16:11
Cool allemaal!
Ik draai zelf alleen maar CD's.mede omdat platen hier erg crappy verkrijgbaar zijn, en het een stukje gebruiksvriendelijker voor mij is.Ik draai met Pioneer DJ100S.Geen high-end spul, maar goed zat voor mijn doen!

Mathidal
28 oktober 2009, 23:38
Een klasgenoot van mij is klasgenoot en speelt nu vaker op evenementen. Hij doet het beslist niet slecht.

Demo van hem:

http://rs29.rapidshare.com/files/235572638/Clubmix__niet_commercie_l__-_Dj_Stijn.wma