PDA

View Full Version : Goede amp



Joolz
16 september 2009, 19:26
Hello,

Ik ben ontzettend op zoek naar een echte versterker. Ik heb nu een
statesman quad EL84 en speel in een coverband als 2e gitarist.( voornamelijk top40 rock, pop ) De amp die ik nu gebruik is niet clean genoeg en breekt te snel op. ( overigens doet ie dat wel goed!! ) dusss, als iemand suggesties heeft, dan zijn die van harte welkom. Ikzelf zat te denken aan een koch
multitone of powertone...

Ik hoor graag van jullie!

DeiDRagonas
16 september 2009, 19:33
Fender Hotrod Deluxe of De Ville.
Vox Ac30
Hiwatt Gain50

Kan me btw niet voorstellen dat die Statesman niet clean blijft, maar t zal wel. Je weet zeker dat er niks mis is.. Buisjes op?

Joolz
16 september 2009, 19:40
Nope de buisjes zijn niet op.
Zo veel wordt ie niet gebruikt.
en verder is ie prima in orde.
Zodra het volume voorbij 9 a 10 uur gaat kun je het geen clean meer noemen.

bastiaanvanbeek
16 september 2009, 19:51
hoeveel geld wil je er aan besteden?

sjaak1990
16 september 2009, 19:54
Wat voor gitaar gebruik je en vooral met wat voorn pups? Als je nu met humbuckers speelt zou je die kunnen splitten of een strat proberen bijvoorbeeld.

Wicked Willy
16 september 2009, 20:20
Koch Studiotone....niet al te duur en goede kwaliteit

Nielsje
16 september 2009, 21:06
Studiotone is voor algemeen coverwerk goed!

sjaak1990
16 september 2009, 21:41
Studiotone is voor algemeen coverwerk goed!

Lijkt me ook erg neutrale sound maar toch moet je daarvan houden. Brunetti Maranello is dan ook de moeite van het proberen waard.

AART
16 september 2009, 21:51
Koch Studiotone....niet al te duur en goede kwaliteit

breekt net zo snel op als een statesman el84 lijkt me....

Ik zou dan iets nemen met wat meer vermogen, twintone of multitone oid.

marc_o
16 september 2009, 21:52
Of een Knucklehead

Wicked Willy
16 september 2009, 22:58
Studiotone Xl? Een ENGL....model zou ik zo 123 niet weten, maar die hebben ook mooie compacte amps die behoorlijk te keer kunnen gaan. Ik weet niet hoe hard je wil spelen, maar met een amp van 40 watt kun je in menig café en grote zaal prima uit de voeten hoor.

Joolz
17 september 2009, 12:44
Ik speel op een strat of op een telecaster, en niet eens op zo'n hoog volume.
De toon wordt toch al gauw een beetje ruw en klinkt niet meer helder naar mijn idee. Zeker als ik volle accoorden gebruik. Ook het gepriegel tussen de akkoorden door is al met een randje en het is wel een mooi randje hoor maar dus niet clean meer...;)

M.i. heb ik hiervoor een hoger wattage nodig. en ik denk iets met EL34 buizen en geen El84.
Geld is wel een issue maar ik praat hier ook niet over 500 euro meer of minder....:cooler:

Is matchless niks, of the valve, of een Hook.....?

tillens
17 september 2009, 12:50
dan zou ik dus zeker eens kijken bij de rivera die marc odijk bedoelt. das een allround amp zeer zeker geschikt voor coverbands. Matchless is denk ik niet heel erg handig voor coverbands. En koch? BAREUGH

Joolz
17 september 2009, 12:55
dan zou ik dus zeker eens kijken bij de rivera die marc odijk bedoelt. das een allround amp zeer zeker geschikt voor coverbands. Matchless is denk ik niet heel erg handig voor coverbands. En koch? BAREUGH

Koch lijkt me ook wel wat maar dan wel de twin of powertone.
Moet ze allebij nog checken maar hoor er veel goeds over.
Waarom zou matchless niet kunnen voor een coverband?

Rivera ken ik persoonlijk niet. Ik zal die ook eens proberen.
Heb je enig idee waar ze die verkopen in Den Bosch/Eindhoven e.o?

tnx!

Rick trodat
17 september 2009, 16:37
Wat is je budget ?

Anders gewoon de meest veelzijdige amps: Je zei top 40 ?

Met deze kan je dat makkelijk:

-Hook el34
-Hook 6l6
- Bogner XTC

Henri H
17 september 2009, 16:59
Moet het een combo zijn of een top?

mijn heads suggesties:

- Marshall JVM, erg veelzijdig, veel goede sounds
- Marshall 6100, alleen 2ehands, is sinds kort mijn main amp voor rock-cover band. Clean blijft clean, ook met humbuckers, klinkt op laag volume ook nog goed, lekkere crunch, goede lead sound.
- ENGL SE/Steve Morse
- Bogner XTC
- HOOK, beste clean wat ik gehoord heb
- H&K Triamp, zeer goede clean, veelzijdige versterker
- Misschien zelfs een EVH 5150 III, hele goeie clean en het 2e kanaal klinkt magistraal goed. Het 3e kanaal heb ik (te) kort geprobeerd maar kreeg er geen lekkere sound uit.

Er zijn er nog veel meer....

Joolz
17 september 2009, 18:51
Ben idd op zoek naar een head. Maar de veelzijdigheid van een combo
spreekt me toch ook wel aan. Al ben ik van mening dat geluid
belangrijker is dan draagbaarheid... Ik heb nu behoorlijk wat suggesties
gekregen. Er rest mij nu niets dan amps uit te proberen

bedankt voor jullie reacties. Ik laat nog ff weten
wat het is geworden! Ik denk dat mijn voorkeur
toch uitgaat naar een powertone van koch.
Ik weet dat een hook erg goed is maar daar heb je
dan ook bijna 2 powertones voor :-)

Henri H
17 september 2009, 18:58
Een Powertone is een goede versterker, maar ik vind het jammer dat de beide scheurkanalen een gedeelde EQ hebben. Dat houdt in de praktijk in dat je waarschijnlijk maar één van die kanalen live kunt gebruiken.
Met een overdrive/distortion pedaal kun je dat waarschijnlijk wel compenseren.

tillens
18 september 2009, 00:58
Matchless is heel gaaf maar vaak gewoon one trick pony, een geluid en that's it. Ik raad je met klem aan ri zeeland te gaan en ri Odijks rivera's te gaan om eens te horen hoe divers die amps kunnen klinken. Dan is zoon glasbak van KOch snel vergeten!>

crapton
18 september 2009, 20:20
Nope de buisjes zijn niet op.
Zo veel wordt ie niet gebruikt.
en verder is ie prima in orde.
Zodra het volume voorbij 9 a 10 uur gaat kun je het geen clean meer noemen.


TS heeft al beetje zijn keuze gemaakt dus mijn brijdrage is mosterd na de maaltijd... zo niet dus toch maar...

Ik heb ook zo'n Statesman Q40 voor coverband gebruik en die heb ik clean wel op 12 (uur = half open) staan en dat ding gaat dan loeihard. Ik vind m zelf behoorlijk clean blijven, het is natuurlijk geen transistorbak.

Hard en clean: Roland Jazz Chorus, Fender Twin Reverb, Marshall JVM410.

Aeonis
21 september 2009, 15:10
JVM-410!? (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/280746749-marshall-jvm-410-h-100-watt-gitaarversterker.html?return=eJwtytEKgzAMBdB%2FEfT RWhU2IiLdnxR12LXV0MRtbOzfF9lewrk314KGt4OqI9BtCxnNN o1LtzAjKOU3nNcy2uQZg7VM5RrUb1LigsMz9LqYqOctb4zOm0u QY071%2BSALXw6FdJ3oP8CjrQRRHmbd45zcKNE%2FJN7uUbiRE 9cF4t5XWff5Are3Ms4%3D&df=1&fta=eNpNjktuwzAMRO%2FCRdaSYygKBV%2BhVzCYUErVyrEQyo 6QIHev3A%2FQ3eMA84aEB3wKWoTllsaVkoATNBqhpkHvWIYyo3 ap4CNmJ4GlXbmgclPG6zL5Wzy7zzt%2BrJObJWK3y3kZ1CbpET JdPLjYKoJ7hMg%2F9iOCVudOeUv1H5xOTIEbkLes9w0OrMnYGl ibvvctMN5YUjWEo1fUbTLdvGXOxDImf72U97%2B9NjJRHbcX2i p%2FZx0C3cG9%2FeIKjlDh8%2FX6AqpIUYU%3D&fta_ind=3&fs=1) ;)

Kristalheldere cleans op ieder volume en een geweldig crunch kanaal :) Superveelzijdig ook en de footswitch is een dikke plus!
(bevat 4 EL34's)

Joolz
25 januari 2010, 15:45
Zo, het is al weer ff geleden dat ik op al jullie antwoorden heb gereageerd maar het is gelukt om er een te vinden.
Namelijk een orange rockerverb 100...
Erg goede amp ( al zeg ik het zelf ) clean blijft zeker clean ( ook op 12 ) Ik speel op een custom strat met 2 single coils en een humbucker.

en het overdrive kanaal is TOP!!

Maarrrrr... Nu dat ik hem een tijdje heb, gaat er toch iets knagen.
Hij heeft namelijk maar 2 kanalen, over het algemeen is dat wel genoeg
maar nu het aantal nummers wat we spelen steeds groter wordt ( rock en pop covers van toen en nu ) mis ik een 3e en misschien wel een 4e kanaal.
Ik kan dit natuurlijk wel oplossen d.m.v. pedalen op mijn rack toe te voegen
maar dat vind ik eigenlijk niks, signaal wordt altijd een beetje beinvloed
en dan klinkt de amp ook wat minder. Het is natuurlijk ook een beetje een luxe probleem maar ik kan er ook nóg een top bij zetten...

Wat zou er volgens jullie bijpassen? Ik heb een VHT Sig:x op het oog ( 2e hands ) maar ook een JVM410...:zz:
Zijn er nog andere amps waar ik zeker naar moet kijken?
budget is zo'n 1200 euro en de rockerverb mag/moet in de privé collectie blijven.:)

Ik hoor het wel!

marc_o
25 januari 2010, 15:51
Nou, probeer die Sig X zeker eens. Wat ik ervan heb gehoord was zeker dik in orde.
Die Rockerverb die je hebt is ook echt een stoere bak trouwens, maar zou 'm niet snel kiezen voor een coverband.
Mocht je serieus leuk in je budget zitten, kijk dan eens of je een 2e hands Bogner XTC kunt vinden.
Speel zelf ook in een pop-rock coverband en wat doet ie dat goed zeg! Geen pedalen meer nodig en alle sounds overtuigen. Let wel: als je er eentje hebt getest.....is het niet snel weer goed met iets anders...
Zag laatst een Bogner Shiva met 3e kanaal staan op Gitaarmarkt, is ook een optie.

Henri H
25 januari 2010, 16:07
Welke sound mis je dan op je Orange?
Ik speel ook in een coverband, en heb ook een 2-kanaals amp (Mesa Stiletto Deuce), maar ik haal alle sounds uit m'n amp i.c.m. een tubescreamer.
Ik had voor de "clean-met-een-randje-sound" een Dirty Little Secret gekocht, maar die sound staat me niet aan.
Nu draai ik even aan 2 potmeters op de amp, en heb direct die sound, die ik maar bij een paar nummers nodig heb.

Aeonis
25 januari 2010, 16:56
Probeer ook eens een Egnater Tourmaster. 4 kanalen. (1400 bij thomann dus ligt wel iets boven je budget, vast ook wel 2ehands goedkoper te krijgen)
Je zult vast denken jemig wat een hoop toeters en bellen, maar aangezien je een jvm noemde.. daarbij is het 't zelfde verhaal ;)

Persoonlijk vind ik een 2-kanaals + overdrivepedaaltje genoeg :)

Joolz
25 januari 2010, 17:24
Nu had ik er een fulltone OCD op mijn pedalenbak staan maar op het moment
van inschakelen had ik zoiets van: "nou, is dat alles..??" Aangezien dit toch een van de betere pedalen is ( dacht ik althans ). Ik miste meteen wat bottom end. Misschien kan de orange niet zo goed met pedalen overweg?

Maar ja, misschien moet ik niet zo zeikerig zijn dat mijn geluid er ietsjes minder goed van wordt...

Kortom ik zoek dus eigenlijk een 3e en 4e kanaal op mijn rocky 100
Wat is de beste oplossing hiervoor: een goed pedaal of een 2e amp
( wat m.i. het beste geluid gaat geven )

:dontgeti:

humbucker
25 januari 2010, 17:25
Een kameraad van mij heeft toevallig een JVM te koop staan. Als je daarin geïnteresseerd bent heb je daar zeker een goede koop aan. Hij moet stoppen wegens gehoorproblemen, maar ik ken die amp en dat ding klinkt gewoon prima!

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/diversen/versterker-marshall-jvm-410h-67639932.html?locale=all&p=all&user=1068360

Past ook nog eens perfect in je budget ;)

Joolz
25 januari 2010, 17:28
Probeer ook eens een Egnater Tourmaster. 4 kanalen. (1400 bij thomann dus ligt wel iets boven je budget, vast ook wel 2ehands goedkoper te krijgen)
Je zult vast denken jemig wat een hoop toeters en bellen, maar aangezien je een jvm noemde.. daarbij is het 't zelfde verhaal ;)

Persoonlijk vind ik een 2-kanaals + overdrivepedaaltje genoeg :)

Van knopjes ben ik niet zo bang meer sinds mijn 19" digitech...;)
De tourmaster had ik ook al gezien en idd iets boven het budget
maar ze er 2e hands al zijn betwijfel ik, ze zijn toch nog niet zo lang uit?

tnx!

Joolz
25 januari 2010, 17:31
Een kameraad van mij heeft toevallig een JVM te koop staan. Als je daarin geïnteresseerd bent heb je daar zeker een goede koop aan. Hij moet stoppen wegens gehoorproblemen, maar ik ken die amp en dat ding klinkt gewoon prima!

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/diversen/versterker-marshall-jvm-410h-67639932.html?locale=all&p=all&user=1068360

Past ook nog eens perfect in je budget ;)

hehehe, hij vraagt 5 tientjes onder de nieuwprijs...:hippie:

Henri H
25 januari 2010, 19:12
Nu had ik er een fulltone OCD op mijn pedalenbak staan maar op het moment
van inschakelen had ik zoiets van: "nou, is dat alles..??" Aangezien dit toch een van de betere pedalen is ( dacht ik althans ). Ik miste meteen wat bottom end. Misschien kan de orange niet zo goed met pedalen overweg?

Maar ja, misschien moet ik niet zo zeikerig zijn dat mijn geluid er ietsjes minder goed van wordt...

Kortom ik zoek dus eigenlijk een 3e en 4e kanaal op mijn rocky 100
Wat is de beste oplossing hiervoor: een goed pedaal of een 2e amp
( wat m.i. het beste geluid gaat geven )

:dontgeti:Je hebt m'n vraag nog niet beantwoord. :soinnocent:

Ik heb de OCD ook wel 's getest, en inderdaad, ik vond het een overgewaardeerd pedaal. Hangt misschien/wellicht ook van je amp af.
Ik zou op de Orange 2 lekkere sounds instellen, b.v. clean en crunch, en kijken of je met een tubescreamer het crunch kanaal in een fijne high gain staat kunt krijgen, tenminste, ik neem aan dat je die sound mist.
Met de volume pot van je gitaar kun je dan misschien op het crunch kanaal een "clean-met-een-randje" creëren?
Misschien is een MI-Audio Blues Pro of een Crunch Box een goede aanvulling op de Orange?

humbucker
25 januari 2010, 19:20
hehehe, hij vraagt 5 tientjes onder de nieuwprijs...:hippie:

Daar zal nog wel over te praten zijn lijkt me, al is de versterker wel in absolute nieuwstaat. Nu, het is maar een tip, je doet er natuurlijk mee wat je wil :)

Joolz
26 januari 2010, 20:44
Zo, ik heb vandaag wel een rondje gemaakt, dacht ik zo, Luthier gitaren, Guitarking, We music ( kwam trouwens van een koude kermis thuis, alle gitaren pleite! blijkt dat ze iets nieuws van plan zijn daar ) Feedback EHV en tot slot Arons in Oss...

Kon nog niet echt iets vinden om mijn 3e en/of 4e kanaal te realiseren hoewel een Zvex box of rock nog het meeste in de buurt kwam. Overigens ook nog even met een deja vibe gespeeld, gaaf ding! De VHT Sig:X bleek toch boven mijn budget te zijn, buiten dat is het ook lastig om 2 amps op één cab te krijgen.

Een andere oplossing zou misschien een andere gitaar kunnen zijn.
Ofwel veel bomen en heel veel bos....Ik slaap er nog maar es een nachtje over, tenslotte kan ze maar één keer uitgeven en dan moet het wel goed zijn!
Morgen wip ik nog even een keer bij Luthiers langs, dinsdag gesloten...

Mitch
26 januari 2010, 21:17
Ik kan dit natuurlijk wel oplossen d.m.v. pedalen op mijn rack toe te voegen maar dat vind ik eigenlijk niks, signaal wordt altijd een beetje beinvloed en dan klinkt de amp ook wat minder.
Huh? Je hebt een rack maar je bent bang dat één of twee drive pedalen je amp minder laten klinken? HUH?!?!
Even voor de duidelijkheid: wil je juist een pedaal om als mildere drive op je cleane kanaal te gebruiken of een miedum drive die je zowel op je clean kanaal als je drive kanaal kan gebruiken of wil je alleen maar je drive kanaal boosten? Dat maakt namelijk nogal verschil.
OCD en veel laag-af, hangt misschien van de versie af en het verschilt absoluut per amp. Een goede sound haal je er altijd wel uit maar of het je smaak is, is een tweede. Een pedaal is uitsluitend een onderdeel van een combinatie. En een goed pedaal hoeft geen allemansvriend te zijn, dat wordt nogal eens met elkaar verward ;)

sjaak1990
26 januari 2010, 21:38
Neem toch geen extra amp zou ik zeggen. Zeker geen jvm want de orange blaast hem weg. Ik vond de OCD ook niet zo lekker.
Zelf gebruik ik voor de extra gain een crunch box, maakt het geluid niet dikker maar is heel transparant en scheurend. Voor dikte en extra gain gebruik ik een carl martin hot'n buff, kan er mee boosten en echt dikke drive toevoegen. Probeer veel volume toe te voegen en weinig gain. Solo boost met carl martin compressor met mogelijk nog wat extra met de hot'n buff. Of solo boost met crunch box, of alleen de hot'n buff. Super veel mogelijkheden.

Joolz
26 januari 2010, 21:42
Huh? Je hebt een rack maar je bent bang dat één of twee drive pedalen je amp minder laten klinken? HUH?!?!
Even voor de duidelijkheid: wil je juist een pedaal om als mildere drive op je cleane kanaal te gebruiken of een miedum drive die je zowel op je clean kanaal als je drive kanaal kan gebruiken of wil je alleen maar je drive kanaal boosten? Dat maakt namelijk nogal verschil.
OCD en veel laag-af, hangt misschien van de versie af en het verschilt absoluut per amp. Een goede sound haal je er altijd wel uit maar of het je smaak is, is een tweede. Een pedaal is uitsluitend een onderdeel van een combinatie. En een goed pedaal hoeft geen allemansvriend te zijn, dat wordt nogal eens met elkaar verward ;)

Door alle opties is het misschien wat krom omscreven maar ik heb geen 19" rack...maar een pedalen rack/plank/bord om precies te zijn een tonetrunk :)

De huidige setup is gitaar --> amp --> 2x12 cab.
voorheen zaten daar een korg pichblack tuner, OCD, distortion + MXR, Diamond compressor, carbon copy, phase 90 '74, BYOC chorus tussen.
alle met george-L verbonden, de phase, carbon en byoc ieder een eigen voeding. ( alles volgens "het boekje" ).
Toen ik de gitaar rechtstreeks aansloot op de amp ( rockerverb 100 ) leek het net of ik een dik gordijn voor mijn cab openschoof, een veel opener en helder geluid. Ook de overdrive klonk veel beter.

Natuurlijk alles uitvoerig getest, bekabeling gewisseld, andere voeding enz. enz. Dat "gordijn" blijft. Nu wil ik niet van mijn amp af, want hopeloos verliefd:mmmm: maar ik mis wel een 3e kanaal. Een 2e amp zou een oplossing kunnen zijn, vandaar mijn vraag een stukje terug in ditzelfde onderwerp.

Uit mijn diverse bezoekjes aan verschillende winkels blijkt dat 2 amps op 1 cab lastig is om aan te sluiten ( aardlus en zo ). Als ik dan toch meer verscheidenheid op mijn amp wil, zit ik toch vast op pedalen. toch?
Gezien ik een purist ben qua geluid moet ik niet ( getver ) aan modeling gaan denken...of wel....
een 2e gitaar zou ook het "probleem" op kunnen lossen?

Mitch
26 januari 2010, 22:00
Tja, alles true bypass en dan één oud pedaal met matige bypass ertussen en géén buffer: dan begrijp ik je probleem wel. True bypass is geen garantie voor perfecte weergave, maar goed, dit wordt onderhant meer een Effecten praatje :) Hoe dan ook, wil je ze nou op je clean kanaal gebruiken of niet?

Thiez
26 januari 2010, 22:07
Ik denk dat de makkelijkste oplossing idd pedalen is. En de orange vind ik persoonlijk ook een perfecte basis amp die je goed met pedalen kan uitbreiden. Ik heb een keer een orange rocker 30 geprobeerd met daar een blackstar pedaal voor (weet even niet zeker meer of het de booster of drive was) en dat klinkt ontzettend gaaf vond ik zelf. Dikke drive van de orange voor riffs en dan met de blackstar erbij aan geweldig scheurgeluid voor leadstukken en smerige riffs.

hezz
26 januari 2010, 22:20
Misschien ook andere type snaren (flatwound's op .10 zijn er ook en kunnen heerlijk klinken op tele's!) of zachtere/flexibele plectrums proberen? Ik zeg maar wat, soms kan de oplossing uit een verrassende hoek komen.

crapton
26 januari 2010, 22:28
Mag ik nog es knuppel in dit hoenderhok gooien? Doe die pedaaltjeszooi weg...

Voor flexibliteit neem een GT-8, 4 kabel methode. Kost nu geen drol meer, schakelt je amp + loop. Clean via de GT-8 pre-amp, distortion via je versterker, keuze uit 20000 overdrives & effecten. Superflexibel als je m eenmaal doorhebt. Tonesuck nog niet gemerkt en er zitten veel EQ mogelijkheden op.

Als je een JVM410 hebt kan je die switchen met MIDI, ik dacht dat de JVM410 127 settings had via MIDI? De rest via de GT-8.

Statesman al verkocht? Gaat die Rockerverb nou veel harder?

Joolz
26 januari 2010, 22:34
Tja, er rest me niets anders dan vanaf de basis te beginnen en één voor één
pedalen te testen.

I.i.g kei bedankt voor de hulp en antwoorden. We zullen maar overstappen op het pedalen topic...

tnx!

Mitch
26 januari 2010, 22:40
Er komt volgende maand een Pedalenmeeting in Noord Brabant, misschien een idee.

Joolz
26 januari 2010, 22:41
Mag ik nog es knuppel in dit hoenderhok gooien? Doe die pedaaltjeszooi weg...

Voor flexibliteit neem een GT-8, 4 kabel methode. Kost nu geen drol meer, schakelt je amp + loop. Clean via de GT-8 pre-amp, distortion via je versterker, keuze uit 20000 overdrives & effecten. Superflexibel als je m eenmaal doorhebt. Tonesuck nog niet gemerkt en er zitten veel EQ mogelijkheden op.

Als je een JVM410 hebt kan je die switchen met MIDI, ik dacht dat de JVM410 127 settings had via MIDI? De rest via de GT-8.

Statesman al verkocht? Gaat die Rockerverb nou veel harder?

Gaat die rockerverb nou veel harder? Hahaha wat denk je zelf :seriousf:
40 watt tegen 100...Dat is absoluut niet te vergelijken. ( ook in kwaliteit niet )
In decibels zal het misschien niet veel maken maar qua spreiding van geluid
geeft ie de indruk veel en veel harder te gaan.
ennuh, jep, statesman verkocht!
hij staat bij Muziekhuis Arons in Oss voor 695 maar voor 600 krijg je hem ook wel mocht je intresse hebben.

Ik heb zelfs een GT 10 gehad, leuk voor thuis of misschien wel op de bühne maar dat is niets voor mij, veel te veel knoppen mogelijkheden. Ik ben dan meer aan het drukken en draaien dan aan het spelen haha.

Joolz
26 januari 2010, 22:43
Er komt volgende maand een Pedalenmeeting in Noord Brabant, misschien een idee.

Ja wellicht wel, heb je enig idee waar?

Joolz
26 januari 2010, 22:47
Tja, alles true bypass en dan één oud pedaal met matige bypass ertussen en géén buffer: dan begrijp ik je probleem wel. True bypass is geen garantie voor perfecte weergave, maar goed, dit wordt onderhant meer een Effecten praatje :) Hoe dan ook, wil je ze nou op je clean kanaal gebruiken of niet?

De vintage '74 is wel een reissue hoor maar volgens mij is hij hetzelfde gebouwd als die van toen. Het zou natuurlijk kunnen dat deze voor tonesuck zorgt als ie niet echt true bypass is. ( en dat was nog wel een voorwaarde toen ik 'm kocht ). En ja, het was de bedoeling om deze op het cleanr kanaal te gebruiken. De hi gain van de orange blieft echt geen boost pedaal...

Mitch
26 januari 2010, 23:14
Ja wellicht wel, heb je enig idee waar?

Even nar Effecten gaan, staat een sticky. Rijsbergen wordt het.

sjaak1990
27 januari 2010, 12:31
Mag ik nog es knuppel in dit hoenderhok gooien? Doe die pedaaltjeszooi weg...

Voor flexibliteit neem een GT-8, 4 kabel methode. Kost nu geen drol meer, schakelt je amp + loop. Clean via de GT-8 pre-amp, distortion via je versterker, keuze uit 20000 overdrives & effecten. Superflexibel als je m eenmaal doorhebt. Tonesuck nog niet gemerkt en er zitten veel EQ mogelijkheden op.

Als je een JVM410 hebt kan je die switchen met MIDI, ik dacht dat de JVM410 127 settings had via MIDI? De rest via de GT-8.

Statesman al verkocht? Gaat die Rockerverb nou veel harder?

Ik had een boss gt-pro. De drives eruit vond ik VRESELIJK, clean met volume terug maar het moment waar het van clean in drive overgaat echt TOTAAAAAL niet dynamisch vond het een ramp gelukkig had ik hem gratis bij een ruil gekregen. Vond de effecten ook niet zo geweldig, g-major vond ik een stuk beter en de losse pedalen die ik nu heb zijn helemaal een stuk beter.