PDA

View Full Version : Reorganisatie.....



RedBuell
16 september 2009, 18:02
Ik wil mijn gear gaan reorganiseren omdat ik ben gestop met de metalband. Ik merkte dat ik niet meer tegen de wekelijkse verplichten kon, ik werk bijna iedere week een 24 uursdienst in het weekeinde, de ene week de zaterdag en de andere week de zondag. De vrije weekend dag om 12:00 uur het oefenhok in om er vervolgens om 15:00 met knijpogen uit te komen en niet veel meer te kunnen ondernemen die dag brak mij op.

Ik ga dus mijn 5150II en pedalenbak verkopen, ik wil wel blijven gitaar spelen dus wil ik een versterker terug om thuis lekker te kunnen pielen en meespelen met de ipod van wat covers. Een Cube 20x lijkt me daar goed genoeg voor maar...... eventueel zou ik wel de mogelijkheid willen open houden om te kunnen jammen of heel misschien een optreden te doen wat ik reeds eerder heb gedaan met een gelegenheids bandje en hiervoor zat ik te denken aan een Blackstar HT-5, de head met een enkel cabje.

Heeft iemand nog ideetjes voor een leuke betaalbare amp, wil niet het hele bedrag wat ik voor mijn gear krijg weer in een dure amp stoppen want dat vind ik zonde voor thuis gebruik en misschien 1x per jaar het podium op of zo nu en dan eens jammen. Ik heb gemerkt dat ik toch graag blues, blues rock, classic rock en lichte jazz speel, de mogelijkheid voor stevige rock moet er wel zijn maar metal zal ik alleeen thuis doen. Wellicht dat ik ook met de tijd iets aan mijn gitaren met emg's zal moeten doen maar dat zie ik later wel. Nu eerst eens kijken wat het allemaal waard is en de boel op MP en GM zetten.

Marc Oblivian
17 september 2009, 14:35
Ha...ik heb misschien wel interesse in een Peavey 5150. Moet ik wel eerst even kunnen vergelijken met mijn huidige bak om te kunnen kijken wat de verschillen precies zijn.
Gaaf maar eens een gil als je hem besluit van de hand te doen:-)

jerome
17 september 2009, 19:03
Hé Dario, niet verkopen die 5150!!!
Zo'n mooie sound, daar krijg je spijt van!
En bovendien, hoe moet dat dan als we weer metde Buellband spelen?:dontgeti:

Liquid_Metal
17 september 2009, 20:31
Ik heb zelf een HT-5 van Blackstar getest en het clean dat daaruit komt is lekker. Maar voor de drive moet je 'm ECHT NIET KOPEN! Totaal niet strak en écht niet gemaakt om metal mee te spelen. Ik vond 'm absoluut niet lekker. Sowieso was de voicing niet mijn smaak, maar ik vond 'm kwalitatief ook niet voldoende voor metal.

zeiler
17 september 2009, 20:52
nu ken ik de 5150 niet echt, maar weet wel dat hij best bruut is, maar als je naar een cube wilt??? Nee, dat zou ik toch echt niet doen, want die ken ik helaas wel :D!!! Heb de afgelopen dagen op een cube 60 gespeelt (tijdelijk ff geleend van een vriend), maar man, m'n vox speelt die er wel heel dik uit!

verder kan ik echt geen advies geven (sorry)! :D!!!

zeiler!

qwertyuiop
17 september 2009, 21:11
ik heb de ht5, en met wat pedaaltjes ervoor (een goudiefx 808+ voor de drive en een rat voor de distortion) is het een hele goede amp! zeker voor thuisgebruik en kleine optredens. ik gooi alles over het cleane kanaal want het distortionkanaal is inderdaad niet geweldig..
het is op dit moment de amp met de beste klank in mijn arsenaal (ik speel live veel met een dc-5 en heb thuis ook nog een volledig rack met mesa's).
voor wat jij wil doen is zo'n ht5 erg geschikt, maar zo zijn er nog meer; fender heeft ook van die kleine ampjes, de epiphone valve junior is er ook een, en zo zijn er nog wel meer. maar de blackstar ht5 heeft mijn hart gestolen, perfect voor thuis en repetities met een niet al te hard meppende drummert...

RedBuell
18 september 2009, 11:22
Hé Dario, niet verkopen die 5150!!!
Zo'n mooie sound, daar krijg je spijt van!
En bovendien, hoe moet dat dan als we weer metde Buellband spelen?:dontgeti:


Hey Jeroen, tja wat zal ik zeggen. Die 5150II is idd echt een te gekke amp, hij kan brullen, hij kan classic rock en blues aan (zoals in Kampen, stond alleen iets te zacht) maar nu ik ben gestopt met mijn metal band vind ik het een beetje overkill om een 120w buizen amp met 2x12 cab in een slaapkamer te zetten.

Bovendien ehhh ja ehhhh uhmmmm ben ik de laatste tijd wel erg gecharmeerd van de Ducati Monster S4R en de M1100(s) en ben de mogelijkheden aan het onderzoeken om mezelf zo'n ding te kopen, helaas zal de X1 dan de wel deur uit moeten :sssh:

PS mooie S1, die grijns..... alsof je net de wip van je leven hebt gemaakt :seriousf:

Edit: Net ff wezen kijken bij de Ducati dealert, de M1100S is toch wel een errug geil ding heur......

jerome
19 september 2009, 00:43
Pfoe, ok, ja die Duc Monsters zijn idd verschrikkelijk geile scheurijzers!
Maar om die 5150 er voor weg te doen...
Misschien nog ff door sparen?
Je hebt de hele winter nog... ;)

PS; Thanx mate!
Het voelde niet als de wip van m'n leven, het was wás de wip van m'n leven, althans zo voelde het aan...

RedBuell
19 september 2009, 12:10
Pfoe, ok, ja die Duc Monsters zijn idd verschrikkelijk geile scheurijzers!
Maar om die 5150 er voor weg te doen...
Misschien nog ff door sparen?
Je hebt de hele winter nog... ;)

PS; Thanx mate!
Het voelde niet als de wip van m'n leven, het was wás de wip van m'n leven, althans zo voelde het aan...


Nou die 5150 zou geen plaats maken voor de M1100S ( €14.000 haal ik niet met de verkoop van mijn 5150 en wat effecten), eerder omdat hij een beetje te veel van het goeie is voor thuis gebruik, het blijft een heerlijke amp met een te gekke uitstraling en hoewel men zegt dat het een metal amp is, is hij ook goed in te zetten voor andere soorten.

Momenteel dus geen bandambities meer, heb nog 2 andere dure hobbies (duiken en motorrijden) en nog een vrouw ook die in het weekend wel eens een dagje weg wilt. Als ik op zaterdag 24 uur moet werken, kom ik zondag rond 9:00 thuis, spullen pakken, hapje eten en om 11:00 naar de oefenruimte, om 16:00 weer thuis. Als ik op zondag moet werken dan heb ik vrijdag gewerkt en kom ik op zaterdag om 9:00 thuis, kortom het hele weekend bezet, weinig anders kunnen doen in het weekend dan oefenen en werken. Ik wil blijven muziek maken natuurlijk en dingen als een projectje als de Buellband wil ik wel blijven doen, maar ja om daar een dure te veel ruimte innemende amp in dat kippenhok van mij voor te behouden is misschien ook te veel van het goeie :dontgeti:

Duiken schoot erbij in en een rondje rijden met de motor dinsdag middag ofzo had ik ook wel een beetje gehad, dus eigenlijk is die Duc geen goed idee, maar wel errug geil en errug GAS opwekkend. Maar goed, toen ik stopte betekende ineens dat in het weekend weer iig die ene dag dat ik vrij ben kan doen wat ik wil en wanneer ik dat wil zonder verplichtingen naar 4 andere bandleden.