PDA

View Full Version : programeren Laney TT100H midi



WillemdaGuide
16 september 2009, 17:49
Hoi allemaal,
Weet niet of dit in het juiste subforum staat, maar ik krijg mijn Laney TT100H niet geschakeld via mijn midi pedaal.

Wat heb ik tot dusver gedaan?

Ik heb de versterker channel 1 toegewezen en ook mijn midiboard (musicomlab EFX MKII) PC1 op channel 1 toegewezen.

Nu dacht dat het kinderspel moest zijn om eerst de patch te selecteren op mijn midiboard, en de juiste versterkerinstellingen op de amp op te slaan.
Nu werkt dit op zich wel (wat betekend dat het toewijzen van het midichannel gelukt is) alleen als ik patch 2 selecteer, en dan de instellingen op de amp verander en deze opsla werkt dit niet. Als ik de amp handmatig op een andere instelling zet gaat ie wel naar de eerst geprogrameerde instelling op patch 1, maar de volgende patches pakt ie niet en reageert ie ook niet op.
Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt!!

ateng
16 september 2009, 21:53
Volgens mij moet je eerst op je footcontroler een patch kiezen bijvoorbeeld patch 1 en dan een channel op je versterker kiezen, gewenste volume en reverb switch aan/uit en dan opslaan met de store button. Kies patch 2 op je footcontroler, kies een channel, volume, reverb, opslaan en weer de volgende patch.

WillemdaGuide
17 september 2009, 09:59
Bedankt voor je reactie. Ik selecteerde de ampchannels nu handmatig, maar wellicht een goede tip om dit met de footcontroller te proberen.
Ga het testen, nogmaals dank!

Henri H
17 september 2009, 10:20
Zo werkt het inderdaad ook met m'n Marshall 6100, appeltje eitje.
Maar zoals ik het lees doe jij het ook op die manier maar dat werkt niet?!

Succes Willem.

WillemdaGuide
18 september 2009, 16:32
Nee werkt niet, heel vreemd, heb Laney ook al ff een mailtje gestuurd, afwachten dus...

Henri H
18 september 2009, 17:47
Misschien werkt het net als bij m'n JVM?
Oftewel: patch kiezen, amp instellen, store knop op de Laney indrukken, en dan de patch-knop van je controller 3 seconden ingedrukt houden?

ateng
18 september 2009, 21:31
Dat zeg ik... Eerst patch kiezen en dan je versterker instellen.

WillemdaGuide
19 september 2009, 13:17
Heb inmiddels mailtje van Laney gehad, en hoe ik het deed, patch kiezen amp instellen en dan store drukken moet werken. Gekke is als ik de amp op OMNI heb werkt het wel, op die manier gisteravond dus gespeeld ging goed, alleen voor de setup die ik voor ogen heb is het belangrijk de amp aan een specifiek midikanaal toe te wijzen...hmm lastig

Henri H
19 september 2009, 17:03
..... alleen voor de setup die ik voor ogen heb is het belangrijk de amp aan een specifiek midikanaal toe te wijzen ....Mooi dat het (half) werkt.
Heb je een dual amp setup in gedachten o.i.d.?
Waarom moet de Laney een apart midi-kanaal hebben?

WillemdaGuide
19 september 2009, 20:27
OMdat ik 2 midipedalen via een mercher gebruik, en die 2e is primair voor effecten dus kan ik het niet hebben dat die amp daar ook op reageert, zou een mooie zooi worden haha

Henri H
19 september 2009, 23:52
Een "mercher"? Wat is dat? :chicken:

2 midipedalen? Nou wordt het mij te moeilijk hoor. ;)

WillemdaGuide
22 september 2009, 09:01
Hey Hinri, een mercher doet niks anders dan 2 midisignalen samenvoegen.
En da's handig want met de musicomlab selecteer ik de presets, met de 2e controller kan ik makkelijk binnen de presets effecten wijzigen!

Henri H
22 september 2009, 09:15
Hinri? :seriousf:

Als de amp ook op die 2e controller reageert kun je misschien de amp ook op die controller programmeren?
Maar de Laney gaat toch verkocht worden?
Of ben je gewoon wat aan het experimenteren?

WillemdaGuide
25 september 2009, 00:54
Sorry Henri,
Maar juist één controller voor beide, en één voor alleen de effecten, da's de planning. Heb die Laney onlangs op mijn MArshall cab gehad, en dat klonk wel erg goed, heb hem het laatste optreden vorige week ook nog gebruikt!

ateng
25 september 2009, 17:50
En ben je er al uitgekomen?
Volgens mij moet je vanuit je footcontroler eerst naar je Laney en van daaruit slaven naar je fx.

WillemdaGuide
23 oktober 2009, 09:59
Nee, ben eerlijk gezegd nog geen steek verder, van Laney hoor ik ook helemaal niks meer daar waar ze in eerste instantie snel met antwoorden maken. Ik heb nu een soort work-around gemaakt zodat ik mijn set kan gebruiken, maar kan nog steeds niet mijn optimale setup programeren zo...

ateng
24 oktober 2009, 01:45
Hmmm vervelend zeg... maar je verkoopt je Laney niet meer zo te zien?

WillemdaGuide
25 oktober 2009, 21:40
Nee, ik hou de laney!
Was eerst niet zo onder de indruk maar tijdens een 2e uitgebreide test in bandverband en met een andere speakercab klinkt ie wel heel erg lekker!
En als je dan de features erbij optelt is dit voorlopig wel een blijvertje!

Heb laney wederom maar een mailtje gestuurd, ditkeer rechtstreeks naar support. hopelijk komt er een oplossing, want ik heb een workaround maar maakt dingen stukken lastiger allemaal.