PDA

View Full Version : Even duidelijk



Azafrán
16 september 2009, 14:27
Dag jongens en meisjes,

Hier een stukje van me. Dan snap je tenminste waar mijn gitaar over huilt.

http://plasencia.web-log.nl/plasencia/2006/08/solea_de_plasen.html

Groet,

Azafrán

Don Capo
16 september 2009, 15:13
He, leuk een flamenco gitarist erbij!!! Solea klinkt prachtig! Beetje vervelende opname wel, maar dat kan ook aan mijn speakers hier liggen. Zal hem vanavond thuis beluisteren. Heb ook even je Malagueña beluisterd, thumbs up!!!

P. de Lucia kapsel doet natuurlijk ook een hoop ;)

Waar heb je leren spelen?

Guitarfreak
16 september 2009, 15:23
Ge-wel-dig gespeeld! Ik ben impressed:).

Azafrán
16 september 2009, 15:30
Gracias, hombre

Opname was een olympus fotocameraatje. dus dat ligt niet aan jou.

Geleerd van Paco Peña, Ricardo Mendeville, Hans van Gogh, maar ook van Tito y Jose Losada, Manolo Franco, Paco Serrano. De zangers Chaparro, Diego el Cigala, Angel Gabarre e.a. hebben me ook veel geleerd over de feeling. En de dansers... te veel om op te noemen eigenlijk, dus met de vele andere bloemetjes die in het wild groeien in flamencoland. Mezclando con gitanos etc etc. Altijd maar op zoek he? Wie zoekt die vindt, en wie niet zoekt, die treft aan.

savale
16 september 2009, 19:50
Erg knap gespeeld! Totaal mijn ding niet, maar wel respect. Puntje van kritiek: voor m'n gevoel klinkt het soms wat gehaast.

Azafrán
17 september 2009, 04:24
Hoi Savale,


Dank je wel voor je reactie.

Ik lees dat het totaal jouw ding niet is. Ik weet niet wat dat betekent, maar op die manier kan ik niet inschatten wat jij hoort. Je noemt 't kritiek. Dat vind ik leuk. Ik noem het jouw beleving, want ik ken je niet, ik ben nieuw hier. Ik hecht veel waarde aan een ieders reactie. Je zegt "t klinkt af en toe gehaast" maar wat bedoel je daar dan mee? Waar klinkt 't gehaast? 't Compas is zuiver. En volgens mij de timing ook. Maar misschien ga ik nu te ver.

Ik hoor van je.

saludo cordial

Azafrán

Don Capo
17 september 2009, 15:25
Gracias, hombre

Opname was een olympus fotocameraatje. dus dat ligt niet aan jou.

Geleerd van Paco Peña, Ricardo Mendeville, Hans van Gogh, maar ook van Tito y Jose Losada, Manolo Franco, Paco Serrano. De zangers Chaparro, Diego el Cigala, Angel Gabarre e.a. hebben me ook veel geleerd over de feeling. En de dansers... te veel om op te noemen eigenlijk, dus met de vele andere bloemetjes die in het wild groeien in flamencoland. Mezclando con gitanos etc etc. Altijd maar op zoek he? Wie zoekt die vindt, en wie niet zoekt, die treft aan.

Zo, dat zijn niet de minste... Heb je Conservatorium Rotterdam gedaan?

Ben benieuwd naar meer filmpjes!

Zambra
17 september 2009, 18:39
Best leuk gespeeld hombre, alleen af en toe een tikkeltje gehaast

VHsologitarist
17 september 2009, 20:46
Hey Azafranneke,

Super goed gespeeld man! Heerlijke pulgar!
Twee dingen:
1. Kwaliteit van opname is slecht (dat wist je zelf natuurlijk al), iets minder compressie zou fijn zijn.
2. Werk aan je picado (die kan wat strakker).

Al met al een super mooi stuk! Heerlijke techniek (100 keer beter dan de mijne iig).
En ja super in compas!

Olé!

Azafrán
18 september 2009, 15:26
Bedankt voor de stimulans jongens, echt leuk. Krijg je weer zin.

Opname was is en blijft k*t, de picado is inderdaad nog een beetje "losjes", en er valt nog veel meer te verbeteren. t Was een moment opname thuis. (Don't look at the mess)Ik ben de laatste die zelfgenoegzaam zit te knorren bij het horen van mijn eigen spel. Gelukkig heb ik in de drie jaar na deze opname nog wel wat bij geleerd. (hoop ik)
Ik stuur nog wel eens wat. Maar ik wil eerst een lekkere video camera met een externe aansluiting voor microfoon. ( o trouwens ja, inderdaad afgestudeerd bij Paco Peña in 1994 in R'dam. Madre mia, 15 jaar geleden alweer.)

Groetjes, en bedankt nogmaals allemaal.

Azafran