PDA

View Full Version : Metalgitaar budget 1000 euro max



doantsen
16 september 2009, 13:39
Hallo!
Ik ben van plan mij een nieuwe gitaar aan te schaffen. Mijn budget is max 1000 euro.
Bij welke gitaar krijg ik het meeste voor mijn geld? Welk merk kan je me aanbevelen?
Ik speel nu mijn 4e jaar en ik ben nu wel toe aan goeie kwaliteitsgitaar!

greets Daan

Augurk
16 september 2009, 13:42
LTD Deluxe serie.

mesaman
16 september 2009, 13:46
charvel/ibanez/jackson usa/gibson lp.tja wat vind je mooi?wil je 7 snaar?dat is ook erg metal.of wil je gekke punten? een jackson rr?veelzeidig snelheids monster?goede ibanez rg?rechtoerrechtaan gibson les paul?kerel...metal kan ook op een strat of de juiste telecaster....kijk wat rond lees een boel en probeer eens wat uit.dit is niet eenvoudigte beandwoorden er is zo veel.

doantsen
16 september 2009, 13:55
charvel/ibanez/jackson usa/gibson lp.tja wat vind je mooi?wil je 7 snaar?dat is ook erg metal.of wil je gekke punten? een jackson rr?veelzeidig snelheids monster?goede ibanez rg?rechtoerrechtaan gibson les paul?kerel...metal kan ook op een strat of de juiste telecaster....kijk wat rond lees een boel en probeer eens wat uit.dit is niet eenvoudigte beandwoorden er is zo veel.

Van een les paul heb ik gehoord dat hij wat te duur is voor wat je krijgt.. Geen 7 snaar, eerder een veelzijdige metalgitaar!

Manuvdv
16 september 2009, 13:57
Veelzijdig... ESP Horizon of Jackson Soloist. Ik vrees dat je er met 1000 euro net niet gaat komen, maar je weet maar nooit. Een oude horizon lukt zeker wel, en die zijn minstens even goed!

almarvk
16 september 2009, 13:58
Tjah, met dat budget moet je gewoon lekker veel gaan uitproberen en kijken wat je wel ligt qua gitaar en wat niet. Ibanez, Jackson, ESP e.d. zijn in die prijsklasse erg goed.

En wat mesaman zegt; wat wil je? wat vindt je mooi?

deefke666
16 september 2009, 13:59
misschien iets van shecter, ibanez, ltd, jackson....
ik heb zelf een hellraiser van shecter en daar ben ik persoonlijk heel tevreden over, minpuntje voor sommigen is misschien de hals die nogal fors is....
voor mij werkt ie perfect....
ik zou ze zeker eens testen als je de kans hebt....

doantsen
16 september 2009, 14:22
thanks

btw.. iemand al iets goed gehoord van Godin of Musicman?

deefke666
16 september 2009, 14:33
ik heb in de laatste gitarist iets gelezen over een nieuwe reeks metal gerichte gitaren van godin, maar ik heb ze nog nergens tegen gekomen....
die gitarist ligt nog in de rekken vermoed ik

ER!K
16 september 2009, 14:43
een ESP LTD EC1000 met EMG's. die zijn meestal wel voor iets onder de 1000 te vinden.

Archenemy
16 september 2009, 14:57
Dean razorback??

speedmusic
16 september 2009, 15:26
inderdaad waar kick je op.

De Razorback is natuurlijk helemaal een pracht van een Metal gitaar, echter als ik hem omhang dan slaat het als een lul op een drumstel, ziet er gewoon niet uit.

Een hoop classics in de metal zijn gespeeld op een Gibson zoals: Les Paul en SG maar ook de wat uitbundigere modellen zoals Destroyer en Flying V.

Maar ook BC Rich, denk slayer slipknot.

Iron Maiden is weer één en al Fender.


En ga zo maar door...... waarschijnlijk kom je uit op iets met Humbuckers en.... Maar wat vind jezelf lekker spelen en er goed uit zien.

interessander
16 september 2009, 15:30
Wat voor amp heb je? Misschien kun je je budget beter splitsen en je versterker ook upgraden.

Braindead
16 september 2009, 16:25
thanks

btw.. iemand al iets goed gehoord van Godin of Musicman?
Ja tuurlijk zijn die ook goed, maar ik denk dat je met 1000 euro geen Musicman gaat kopen. Je kunt natuurlijk 2dehands kijken op marktplaats.....

Dark_Tranquillity
16 september 2009, 16:40
Tweedehands! ESP Horizon, Jackson Soloist (SL1 voor veelzijdigheid!). Heerlijke gitaren! Ik zou niet voor een LTD gaan met dat budget, maar gewoon de ultieme kwaliteit in huis halen: Een tweedehands customshopper.

Jasper.
16 september 2009, 16:52
Mischien kun je voor jezelf beter eerst even zo'n soort lijstje in vullen:
- Wat voor brug? Floyd Rose, vast, of nog wat anders.
- Wat voor modellen vind je mooi? RR, strat, les paul, V's en ga zo maar door?
- Wat voor pickups? Passief, Actief, Humbuckers, SC, of mischien een specifiek merk? (kun je later ook nog veranderen)
- Wat voor soort nek? Dun, dik, smal, breed?

en mischien nog wat punten, maar kan zo even niets meer bedenken. Zo beperk je de keuze al een heel eind. En dan lekker wat gaan testen. Want er is zoveel voor rond die prijs te krijgen, je ziet door de bomen het bos niet meer.

Sinner1980
16 september 2009, 17:31
LTD Deluxe serie.

Helemaal mee eens, waanzinnige gitaren voor een mooie prijs...gewoon doen dus enne, vergeet ESP want naar mijn mening mogen die niet bijna 2 keer zoveel kosten als zo'n LTD, waanzin...LTD dus...deluxe...doen...vet:rockon:

Outrage
16 september 2009, 17:36
Die nieuwe charvels zijn volgens mij: metal, (vrij) veelzijdig en 1000 euro. Maar een tweedehands Jackson Soloist is zeker heel netjes!

Dark_Tranquillity
16 september 2009, 17:48
De duurste Charvel is een Model 6, daar betaal je niet meer dan 700 voor, kun je gelijk de Jackson Floyd upgraden naar een OFR. Supergitaartjes inderdaad, en zeker een net zo goede keuze als een Soloist!

Sinner1980
16 september 2009, 17:54
Of gewoon een les paul studio en daar brute elementen inzetten...ook leuk

geert1976
16 september 2009, 17:57
Gibson M3 is een goede optie

Dark_Tranquillity
16 september 2009, 19:57
Of gewoon een les paul studio en daar brute elementen inzetten...ook leuk

Je gaat mijn nieuwe project toch niet verklappen? ;)

Sinner1980
16 september 2009, 20:27
Je gaat mijn nieuwe project toch niet verklappen? ;)

Ik zou niet durven...;)
(wat voor elementen ga je nemen dan?);)

Sinner1980
16 september 2009, 20:28
Gibson M3 is een goede optie

Alleen geen mooie IMHO (sorry dude);)

macwilliams
16 september 2009, 20:49
DEZE (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117945)

De link was dood
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08568.jpg

macwilliams
17 september 2009, 10:00
Je kunt er voor de lol ook nog een paar keer op schieten. istie nog meer metal:cheerup:

Mathidal
18 september 2009, 07:08
Zoals al gezegd: de redline-series van godin.

http://www.godinguitars.com/godinredlineseriesp.htm

Heb ze zelf nog niet getest, maar ze lijken me wel geschikt. Al wil ik er wel aan toevoegen dat je ook perfect metal kunt spelen op gelijk welke gitaar. Natuurlijk, op een Spaanse akoestische gitaar lukt dat nu ook weer niet. :p

Altijd opletten als je iets met floyd rose gaat nemen. Het voordeel van dat systeem is dat je snaren veel langer in stemming blijven, je diving-bomb en dergelijke kan doen (kijk maar naar Steve Vai, die speelt erg veel met whammy) en het misschien hipper oogt. :p
Nadelen: als één snaar springt, zijn alle snaren ontstemt (extremer dan bij gewone gitaar), alternatieve stemmingen zijn niet of moeilijk mogelijk (daarom wil ik er nu even geen, want dan kan ik bijv. niet alternatief stemmen), stemmen duurt lang (eerst ongeveer stemmen bij kop, vervolgens fijn stemmen bij brug), snaren erop zetten kost meer tijd, want dan moet je nog met de zwevende brug werken én je veren moeten goed staan, of het lukt je niet op erop te spelen.

Daarom dat ik je waarschuw waar je aan toe kan zijn. :noob:

Floyd rose (of varianten) herken je het de dreadlocks (edit: ze heten locking nuts) aan de kop:
http://www.haworthguitars.com.au/images/2nd%20Hand%20Website%20Pictures/Ibanez%20Presteige%20Walnut%20Head.jpg
(waar de snaren beginnen te lopen zie je ze, ze zijn hier wat verroest ;))

En de brug:
http://www.jerrock.com/66/system/files/Image/Guitare/Les_pieces_2008/Vibratos_08/Floyd_rose_08/vibrato/vibrato_floyd_rose_roulement_a_billes_vigier_big.j pg

Weeg de voordelen tegen de nadelen op en beslis. Ik kan perfect metal spelen zonder dat ding, soms boots ik iets na met pedalen, maar da's niet hetzelfde, maar goed. :p

Veel geluk met je zoektocht. :ok:

Oh, wat ik anders een vette gitaar zag uitzien (wel met floyd rose):
http://guitars.musiciansfriend.com/product/Ibanez-XPT700-Extended-27Fret-Electric-Guitar?sku=501364

27 frets!!! In je budget. :cooler:
En als je de vorm ziet zul je zien dat het beslist metal is. :p

Dark_Tranquillity
18 september 2009, 14:11
Ik zou niet durven...;)
(wat voor elementen ga je nemen dan?);)

EMG 81 voor de brugpositie, dummy bij de neck ;)

Jasper.
18 september 2009, 17:05
Floyd rose (of varianten) herken je het de dreadlocks aan de kop:
http://www.haworthguitars.com.au/images/2nd%20Hand%20Website%20Pictures/Ibanez%20Presteige%20Walnut%20Head.jpg
(waar de snaren beginnen te lopen zie je ze, ze zijn hier wat verroest ;))


Ik zie nergens dreadlocks? :D:seriousf:

Mathidal
18 september 2009, 18:50
Ik zie nergens dreadlocks? :D:seriousf:

Ik verwijs je graag door naar de oogarts.

Drie drie verroeste gaten dat je ziet (om het simpel te zeggen) zijn de dreadlocks. ;)

Jasper.
18 september 2009, 19:02
Ik verwijs je graag door naar de oogarts.

Drie drie verroeste gaten dat je ziet (om het simpel te zeggen) zijn de dreadlocks. ;)


Jah, maar zover ik weet heet dat een locking nut?

Mathidal
18 september 2009, 19:06
Jah, maar zover ik weet heet dat een locking nut?

Whoops, bedankt voor de correctie. :noob: