PDA

View Full Version : Gibson Jimi Hendrix Signature!!!



rickert
16 september 2009, 09:22
http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/janie-hendrix-introduces-915/

Ik ben erg benieuwd wat dat nou weer word.... Nieuw model? Of toch SG? En dan z'n zus die 18 jaar jonger was mee laten denken, whut? Hmmm...

nielsnielsniels
16 september 2009, 09:27
Jimi Hendrix + Gibson Flying V = :dontgeti:

Als je naar zijn optredens kijkt waar hij op een V speelt heeft hij alleen maar problemen met die gitaar. Zit constant aan knopjes te draaien en er komt geen lekker geluid uit. Hij zit ermee te vechten ipv op te spelen. Ook bij de Dick Cavett show kan je dat zien, het geluid komt niet goed door de mix.

macwilliams
16 september 2009, 09:29
Een vrouw laten meedenken over een man?http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/no.gif

mesaman
16 september 2009, 09:30
ik neem aan dat het een v wordt met grappige tekening en dat hij heul duur wordt.zn sg wordt het vast niet...dat was al een lespaul sig.enbijna niet gebruikt he.wat denkt de rest?

rickert
16 september 2009, 09:31
Ze willen zelfs een hele lijn.... Alleen maar Flying V's en SG's dan? Raar verhaal!

mesaman
16 september 2009, 09:31
die was er toch al bedenk ik me net......dus......:???::???::???::???::???:

ccc
16 september 2009, 09:48
Zou het toevallig zijn dat er geen gitaar te zien is op de foto's bij het artikel ?
De Strats zijn deskundig weggemonteerd.

mesaman
16 september 2009, 09:55
mischien maakt gibson straks een wit strat model.spageti gibson logo.:hippie:

Gothra
16 september 2009, 10:04
http://www.bananasmusic.com/multimedia/articles/MediumImage/144_md.jpg

soup
16 september 2009, 10:47
LOL @ die weggeshopte fenders

IK hoop dat het een SG is.

Puerco
16 september 2009, 11:01
Gaan ze bij Gibson eindelijk Stratocasters bouwen?????
Zal tijd worden dat ze eens ECHTE gitaren gaan bouwen daar..... :cheerup:

Les Paul R8
16 september 2009, 11:11
Ik wil er alleen een hebben met een originele handtekening van Jimi er op....

bat
16 september 2009, 11:12
Zou het toevallig zijn dat er geen gitaar te zien is op de foto's bij het artikel ?
De Strats zijn deskundig weggemonteerd.
:seriousf: Was ook precies wat mij opviel. En echt deskundig ook niet, gewoon bruut de foto weggeknipt vanaf het punt waar de gitaar in beeld komt. Op al die foto's staat ie op het origineel waarschijnlijk gewoon met een Strat in zijn klauwen. Bij één foto is dat zelfs zeker, want daar hebben ze 'm wel laten zitten, omdat je alleen de achterkant ziet.

Tsja, Gibson sponsort de concerten van de club van die zus en zal ook wel een goede financiele deal met die club hebben. Dan maakt het blijkbaar niet zoveel uit of je de historie geweld aan doet...

almarvk
16 september 2009, 11:14
Een foto van een Fender op de Gibson site. Geweldig :D

rickert
16 september 2009, 11:15
Het begint bijna op een slechte grap te lijken...:dontgeti:

Quink
16 september 2009, 11:35
"Jimi Hendrix guitar model designed by the Hendrix family and Gibson?"

Dus ontworpen door zijn familie en door Gibson. :dontgeti:

En dat heeft dan met Hendrix te maken omdat, ehh, errmm, vanwege... :???:

Wat is het volgende, een Van Gogh door juffrouw Truus de kleuterleidster (ver familielid) en een lokale fabrikant van vingerverf??

LaszloVersteeg
16 september 2009, 11:52
o well, ik vind 't minder erg dan de sekstape die uit is van hem:chicken:

Orbis
16 september 2009, 13:20
Kom op, hoeveel mensen zeggen nu bij het horen van de naam Hendrix: "is hij niet die man die de Flying V groot heeft gemaakt?"...Allemaal heel fijn hoor, zo'n signature maar dit heeft natuurlijk weinig met de 'Hendrix-legacy' te maken, als je het mij vraagt.

boybrouwer
16 september 2009, 13:32
ik hoop op een firebird! of die flying-V (die zit volgends mij ook in GH3)

edit:

er btw al een hendrixgitaar, de voodoocaster:http://www.youtube.com/watch?v=scudlOM2tsc

(lijkt me overigens een gewone fatstrat)

ccc
16 september 2009, 13:50
Janie Hendrix is een geadopteerde dochter van Leon Hendrix, en is dus strikt genomen zelfs zijn zus niet.

Onfrisse business dus, ik begrijp niet dat Gibson hierin meegaat.

geert1976
16 september 2009, 18:01
Gaan ze bij Gibson eindelijk Stratocasters bouwen?????
Zal tijd worden dat ze eens ECHTE gitaren gaan bouwen daar..... :cheerup:

Hebben ze al gedaan en die waren vele malen beter dan die van Fender:seriousf:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-18.jpg

en de Tele hebben ze ook al een keer verbeterd:seriousf:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-10.jpg

Keesz
16 september 2009, 18:19
de M3 was ook een daverend succes he

geert1976
16 september 2009, 18:21
de M3 was ook een daverend succes he

Hij te goed hè, niemand wilde het geloven:seriousf:

nickofzo
16 september 2009, 18:24
ze zagen gewoon het hoofd van jimi uit en dat word de body van de gitaar :P

sjazohn
16 september 2009, 20:25
ik lees veel op dit forum, en geef niet vaak mijn mening...

maar...

dit is heiligschennis...

zoon van Piet
16 september 2009, 20:32
Hebben ze al gedaan en die waren vele malen beter dan die van Fender:seriousf:

en de Tele hebben ze ook al een keer verbeterd:seriousf:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-10.jpg

daar ga je echt te ver, Geert! ;)

het zal vast de beschilderde 'Isle Of Wight'- V worden.. zoals te zien in diverse gitaarboeken. eigenlijk de enige Gibson waar jimi vaker mee gezien is. als je goed zoekt vind je plaatjes met een witte SG custom en met een zwarte LP Custom...omgekeerd! eigenlijk geen gezicht, maar bij jimi word alles cool...
http://www.bigmagic.com/pages/blackj/jimi.jpg

geert1976
16 september 2009, 20:52
daar ga je echt te ver, Geert! ;)

het zal vast de beschilderde 'Isle Of Wight'- V worden.. zoals te zien in diverse gitaarboeken. eigenlijk de enige Gibson waar jimi vaker mee gezien is. als je goed zoekt vind je plaatjes met een witte SG custom en met een zwarte LP Custom...omgekeerd! eigenlijk geen gezicht, maar bij jimi word alles cool...
http://www.bigmagic.com/pages/blackj/jimi.jpg

Ik weet het:seriousf:

Gebruikte Jimmy geen Flying V voor het nummer Room full off mirrors, waarbij hij een muntje gebruikte als plectrum;)

macwilliams
16 september 2009, 20:57
Ik zou er bijna een linkshandige custom voor bij kopen. Maar ja, ik ben niet cool. Ik leef nog.

Puerco
16 september 2009, 21:16
Hebben ze al gedaan en die waren vele malen beter dan die van Fender:seriousf:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-18.jpg

en de Tele hebben ze ook al een keer verbeterd:seriousf:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-10.jpg

Sorry maar die dingen lijken niet eens op een strat en een tele. Vind ze persoonlijk ook erg lelijk maar dat is mijn mening.

geert1976
16 september 2009, 23:23
Sorry maar die dingen lijken niet eens op een strat en een tele. Vind ze persoonlijk ook erg lelijk maar dat is mijn mening.

gelukkig maar, het zou saai worden als iedereen op Gibsons speelde:lp:

gelukkig heb ik alleen maar foto's gezien van Jimmi die Fenders sloopte.

sjazohn
16 september 2009, 23:59
gelukkig maar, het zou saai worden als iedereen op Gibsons speelde:lp:

gelukkig heb ik alleen maar foto's gezien van Jimmi die Fenders sloopte.

foei geert... foei ;)

Van Dattum
17 september 2009, 10:05
Ik heb nog wel een paar foto's voor je van dhr. P. Townshend die Gibsons aan het mollen is.........:soinnocent:

macwilliams
17 september 2009, 10:20
Ik ken iemand die gibsons in de brand steekt zonder dat hij camera geil is..:cooler:

Mad mind
17 september 2009, 11:40
Ik weet dat dit niet echt on-topic is maar ik vond het iets te banaal om een topic over te openen. Weet iemand waar ik catalogen van Fender en Gibson kan bemachtigen? Ik weet dat deze online staan, maar ik vind het prettiger om eens door te bladeren. Moet je deze aanvragen en laten opsturen vanuit de USA? Kan je die gewoon vragen bij je lokale gitaarwinkel?

alvast bedankt!

on-topic: Jimi zal ik altijd met Fender associeren. Zovele gitarist hebben al wel eens op een Gibson gespeeld (Eric Clapton bv.). Maar toch heeft elke gitarist zijn eigen 'favoriete' gitaar. Bij Jimi was dit zijn strat.

geert1976
17 september 2009, 12:13
Ik heb nog wel een paar foto's voor je van dhr. P. Townshend die Gibsons aan het mollen is.........:soinnocent:

Townshend is een lul de behanger, met een groot ego, zo'n geweldige gitarist is het niet en het is een onleefbaar mannetje, check de stories van Barry Hay maar.

The Who is een technisch matige band, op Keith Moon na, die hun bekendheid grotendeels te danken hebben aan hun sloop prestaties op de bühne en in hotels.

Maar Townshend sloeg alles aan gort, Rickenbackers, Fenders, Gibsons en de rest wat destijds te koop was.

jonesd
17 september 2009, 12:20
Ik denk dat ze hun bekendheid eerder te danken hebben aan een gigantisch strakke live-reputatie. Weinig groepen die dit nadoen:
The Who op woodstock (http://www.youtube.com/watch?v=v5gBaCusDeY&feature=PlayList&p=0927270F7649DA57&playnext=1&playnext_from=PL&index=17)

Of dit technisch beperkt is of niet, interesseert mij geen moer. Het is gewoon übervette R 'n R.

geert1976
17 september 2009, 12:23
Ik denk dat ze hun bekendheid eerder te danken hebben aan een gigantisch strakke live-reputatie. Weinig groepen die dit nadoen:
The Who op woodstock (http://www.youtube.com/watch?v=v5gBaCusDeY&feature=PlayList&p=0927270F7649DA57&playnext=1&playnext_from=PL&index=17)

Of dit technisch beperkt is of niet, interesseert mij geen moer. Het is gewoon übervette R 'n R.

pff de Earring is op alle fronten beter, nee de Who is leuk, maar zonder al dat gesloop waren ze nooit bekend geworden, het is een band in de geest van de tijd waarin ze ontstond, rebels en dingen doen om de aandacht te krijgen, in deze tijd zouden ze niet doorgebroken zijn.

Pepe
17 september 2009, 12:47
pff de Earring is op alle fronten beter,

Sja, beter als in verkoopcijfers en bekendheid.. in Den Haag en omstreken misschien, de rest van de wereld ziet dat anders.


Maar misschien wanneer iemand ooit een theatervoorstelling of film van Mootan gaat maken dat dan.... nah....
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Nicks
17 september 2009, 13:00
Townshend is een lul de behanger, met een groot ego, zo'n geweldige gitarist is het niet en het is een onleefbaar mannetje, check de stories van Barry Hay maar.

The Who is een technisch matige band, op Keith Moon na, die hun bekendheid grotendeels te danken hebben aan hun sloop prestaties op de bühne en in hotels.

Maar Townshend sloeg alles aan gort, Rickenbackers, Fenders, Gibsons en de rest wat destijds te koop was.

Ja vooral Entwistle, wat een ontzettend magere bassist :chicken:
Nee persoonlijk vind ik dat je nogal snel een conclusie trekt.

Marc Oblivian
17 september 2009, 13:12
pff de Earring is op alle fronten beter, nee de Who is leuk, maar zonder al dat gesloop waren ze nooit bekend geworden, het is een band in de geest van de tijd waarin ze ontstond, rebels en dingen doen om de aandacht te krijgen, in deze tijd zouden ze niet doorgebroken zijn.

Een hele hoop van die bands (ook de Earring) zouden nu niet meer doorgebroken zijn, simpelweg omdat ze geen DJ zijn:-)

barno
17 september 2009, 13:14
Wordt hier nu echt golden earring boven the Who gezet? Dat klinkt wel heel raar voor een Belg hoor ...

Nicks
17 september 2009, 13:28
Wordt hier nu echt golden earring boven the Who gezet? Dat klinkt wel heel raar voor een Belg hoor ...

ik sta eigenlijk ook te kijken, net alsof the who een overgewaardeerd kutbandje a la U2 is.

Van Dattum
17 september 2009, 13:32
Enne... zonder Pete geen Marshall stacks hè!! :blast:

Pepe
17 september 2009, 13:45
en zonder Pete geen rockopera's, geen Chandler/Schecter PT en vooral meer gitaren op aarde

Hendriks
17 september 2009, 14:16
Alle respect voor de Earing, maar The Who is een andere divisie.

geert1976
17 september 2009, 14:22
Alle respect voor de Earing, maar The Who is een andere divisie.

Muziekaaltechnisch is de Earring op alle fronten beter, als je de albums van de Earring uit de 70's luisterd, wordt je eea wel duidelijk

geert1976
17 september 2009, 14:31
Alle respect voor de Earing, maar The Who is een andere divisie.

Niet mee-eens de Who had het voordeel uit Engeland te komen en voer mee op de flow van de Beatles en The Stones, dat geluk had de Earring niet.

Muziekinhoudelijk had The Who niet veel nieuws te brengen.

Toen de Earring in 1969 door de USA toerde wilde Hendrix graag Rinus Gerritsen inlijven als nieuwe bassist voor zijn band, omdat hij erg onder de indruk was van zijn spel.

Toen Moon in 1979 overleed was de gedoodverfde opvolger Cesar Zuiderwijk.

In de vele toernee's in de USA was de Earring vaak voorprogamma van toen grote bands en die ergerde zich aan het feit dat het voorprogamma (de Earring dus) beter was dan hen zelf, wat resulteerde in vroegtijdig onderbreken van de Earrings playlist.

In het buitenland, wordt de Earring door muzikanten zeer gewaardeerd.

geert1976
17 september 2009, 14:36
ik sta eigenlijk ook te kijken, net alsof the who een overgewaardeerd kutbandje a la U2 is.

Niet overgewaardeerd, ze hebben goede nummers gemaakt, maar bijzonder waren ze zeker niet.

De Earring is juist door velen erg ondergewaardeerd en dat is jammer, die jongens hebben vele juweeltjes gemaakt.

Harry
17 september 2009, 14:36
ik vind de Who leuk hoor, maar de Golden Earring heeft dan veruit mijn voorkeur. Zag ze afgelopen zaterdag weer bezig en het was een prima optreden.

geert1976
17 september 2009, 14:38
Wordt hier nu echt golden earring boven the Who gezet? Dat klinkt wel heel raar voor een Belg hoor ...

Misschien wel, maar ga maar eens wat Earring albums uit de 70´s beluisteren, zoals Wall off dolls, Seven Tears, Together, Moontan etc. en dan begrijp je wel wat ik bedoel, vergeet ook niet de albums On the Double en Eight Miles High uit 1969 niet, staan ook juweeltjes op.

Nicks
17 september 2009, 14:45
Niet overgewaardeerd, ze hebben goede nummers gemaakt, maar bijzonder waren ze zeker niet.

Waar baseer je dat op?
Want naar mijn weten zijn alle leden van The Who zeer gewaardeerd voor wat ze voort hebben gebracht, ook op technisch vlak.

Pepe
17 september 2009, 14:55
In de vele toernee's in de USA was de Earring vaak voorprogamma van toen grote bands en die ergerde zich aan het feit dat het voorprogamma (de Earring dus) beter was dan hen zelf, wat resulteerde in vroegtijdig onderbreken van de Earrings playlist..

Vaak? Alleen bij de Aerosmith tour he en toen had de Earring net die wereldhit dus dat scheelt.

Laten we wel wezen, Mootan is een goed album voor zijn tijd en Buddy Joe is een leuk liedje wat het niet slecht deed in de nederlandse top 40 maar in dezelfde periode maakte de Who Next, Quadrophenia en Tommy. Do I need to say more?

geert1976
17 september 2009, 14:59
Waar baseer je dat op?
Want naar mijn weten zijn alle leden van The Who zeer gewaardeerd voor wat ze voort hebben gebracht, ook op technisch vlak.

Moon was een verhaal apart, maar de rest niet.

Heb zat van The Who geluisterd, qua productie heel ok en bekwame muziekanten, maar op Moon na geen uitschieters.

Vind de langere nummers van The Who wel iets chaotisch en soms lijkt het wat opgerekt.

Koop wat 60´s en 70´s albums van de Earrings die ik in een vorige post aangaf, indien je die nog niet hebt en ik weet zeker dat je de muziek kunt waarderen.

Maar ieder zijn smaak en mening hè;)

geert1976
17 september 2009, 15:09
Vaak? Alleen bij de Aerosmith tour he en toen had de Earring net die wereldhit dus dat scheelt.

Laten we wel wezen, Mootan is een goed album voor zijn tijd maar in dezelfde periode maakte de Who Next, Quadrophenia en Tommy. Do I need to say more?

Ze zijn meerdere malen in de USA geweest en hebben getourd met meerder Bands

Ze hebben getourd in de USA in de jaren (zo uit mijn hoofd) 1969, 1974, 1975, 1977, 1978, 1982-83 en 1984-85.

oa samengespeeld met J.Geils Band, Santana, Ted Nugent, The Who, Rush, Talking Heads, Johnny Winter, Lynerd Skynerd etc.

overigens Heeft Mick Jagger ooit verklaard dat de Earring één van de beste livenbands ter wereld is, Steve Harris van Iron Maiden (zelfs lid van de Earring Fanclub NL) beaamt dit ook, evenals Nudgent die verklaard dat er niet veel bands zijn die zo kunnen spelen als de Earring..

Nicks
17 september 2009, 15:20
Moon was een verhaal apart, maar de rest niet.

Heb zat van The Who geluisterd, qua productie heel ok en bekwame muziekanten, maar op Moon na geen uitschieters.

Vind de langere nummers van The Who wel iets chaotisch en soms lijkt het wat opgerekt.

Koop wat 60´s en 70´s albums van de Earrings die ik in een vorige post aangaf, indien je die nog niet hebt en ik weet zeker dat je de muziek kunt waarderen.

Maar ieder zijn smaak en mening hè;)

Nou heb ik veel bassisten in mijn kring zitten maar iedereen is helemaal gek van john entwistle, die gast heeft ook een hele bekende tap-achtige techniek voortgebracht die fingerstyle metalbassisten volop gebruiken. en als je die gast live ziet, ziek.

Het klopt dat hij op album niet uit de verf komt maar hij deed in feite al het rythmische werk, daarom had moon ook alle vrijheid om te doen wat hij wilde. Niet veel bassisten zullen hem dat nadoen.

Wat Townshend betreft, hij is misschien niet een geweldige gitarist maar hij heeft zeker wel getoond dat hij wat in zijn mars heeft. Je doet het naar mijn mening echt tekort zo. Al was het alleen maar voor wat hij teweeg heeft gebracht in de wereld.

The beach boys zijn techisch ook geen bijzondere muzikanten maar als je ziet waar Brian Wilson allemaal mee heeft komen aanzetten uiteindelijk...

Barry Hay daarentegen heeft ons alleen Anouk geschonken, of ik daar nou zo blij mee mag zijn.... *flamewar!!!*

PS
ik zal die genoemde albums wel eens een keer uitchecken dan.

Daan_B
17 september 2009, 15:28
F*ck Gibson!:mad:
Dit is heiligschennis, Hendrix word commercieel verkracht hier.
Ben ik even blij dat mijn Gibson eruit is...

http://farm1.static.flickr.com/77/160239259_37ba5f1d13.jpg

http://bassmiddletreble.files.wordpress.com/2008/04/jimi_hendrix_on_stage_fender_stratocaster.jpg

http://concerts.wolfgangsvault.com/images/concerts/320/49998-9960.jpg

Hier met je Hendrix signature!

Mad mind
17 september 2009, 15:32
F*ck Gibson!:mad:
Dit is heiligschennis, Hendrix word commercieel verkracht hier.
Ben ik even blij dat mijn Gibson eruit is...

Zoals ik al zei: Jimi Hendrix = Fender

Chris Winsemius
17 september 2009, 15:39
Hendrix speelde oa. op de volgende gitaren:

Silvertone
Epiphone
Fender DuoSonic
Fender Jazzmaster
Fender Telecaster (van Noel Redding, op 'n aantal tracks v/d 1e LP gebruikt)
Fender Strat
GIBSON Flying V, LP/SG Custom, mid 50s LP Custom, 50s Special
Zemaitis 12 string (geleend)

Natuurlijk is ie onlosmakelijk verbonden met de Strat maar 'n paar Gibsons mogen imho ook niet ontbreken.

nickofzo
17 september 2009, 15:42
klopt hendrix is fender,

maar laten we eerst wachten met zware kritiek op gibson tot de gitaar is uitgebracht...

rickert
17 september 2009, 16:01
Ik heb eens nagedacht, en kom maar op met die Hendrix-Gibsons.


Al vind ik het stiekem nog steeds nergens op slaan:D! Een goedkopere versie van die V of van de SG zou wel leuk zijn, maar als er Hendrix opstaat zal de prijs wel niet normaal worden....

synapse
17 september 2009, 16:06
Wordt hier nu echt golden earring boven the Who gezet? Dat klinkt wel heel raar voor een Belg hoor ...

Beetje laat Misschien, maar:

Voor een hollander ook, hoor!

Earring, leuk voor polderfeestjes in Nieuw-Vennep, Tietjerkstradeel enz.

Maar muziek op het niveau van Tommy of Quadraphonia hebben maar heel weinig bands neergezet.

geert1976
17 september 2009, 16:18
Beetje laat Misschien, maar:

Voor een hollander ook, hoor!

Earring, leuk voor polderfeestjes in Nieuw-Vennep, Tietjerkstradeel enz.

Maar muziek op het niveau van Tommy of Quadraphonia hebben maar heel weinig bands neergezet.

Ik vind dat je de Earring daar echt tekort meedoet en vraag mij af of je al het werk van de Earring wel kent, denk zelf van niet.

Kim Wilson
17 september 2009, 16:24
F*ck Gibson!:mad:
Dit is heiligschennis, Hendrix word commercieel verkracht hier.
Ben ik even blij dat mijn Gibson eruit is...

Dus jij bent blij dat je geen Gibson meer hebt omdat ze een sig van Hendrix uit gaan brengen? Het gaat om gitaren hoor, het is geen overtreding van de Grondwet of zo... :dontgeti:

Nicks
17 september 2009, 16:27
Dus jij bent blij dat je geen Gibson meer hebt omdat ze een sig van Hendrix uit gaan brengen? Het gaat om gitaren hoor, het is geen overtreding van de Grondwet of zo... :dontgeti:

ghehehe, net alsof Fender niet commercieel verkracht is.
Sowieso, liever zon signature gitaar dan dat ze van Jimi ook nog eens zo'n gare Rockband versie maken, zie je hem al los gaan op Bon Jovi? :seriousf:

nickofzo
17 september 2009, 16:32
dan dat ze van Jimi ook nog eens zo'n gare Rockband versie van maken, zie je hem al los gaan op Bon Jovi? :seriousf:

ik denk dat ze er een aansteker bij leveren dan, en de plastic gitaren goed verkocht worden..

Nicks
17 september 2009, 16:36
ik denk dat ze er een aansteker bij leveren dan, en de plastic gitaren goed verkocht worden..

Ah, vandaar die gekleurde postzegels bij die beatles versie!

synapse
17 september 2009, 16:38
Ik vind dat je de Earring daar echt tekort meedoet en vraag mij af of je al het werk van de Earring wel kent, denk zelf van niet.

Ik ken van Earring redelijk wat werk (maar ik geef toe, niet zoveel als jij), van The Who ben ik beter op de hoogte.
Het was niet mijn bedoeling laatdunkend over Earring te doen, maar doordat jij The Who wegzette als overgewaardeerd lokte je mijn reactie uit.

Ik denk dat de Earring echt wel goede muziek maakten en live een goede show wegzetten, maar dat kan toch echt niet tippen aan The Who, dat toch echt twee van de allerbeste muzikanten aan boord had!

Overigens, bij beide bands zie je wat kennelijk voor iedere band geldt: na een creatieve hoogtij periode valt men terug op vakmanschap en worden technische aardige nummers gemaakt, maar echte hoogtepunten blijven uit.

Maar volgens mij ging het hier over een Jimmy Hendrix signature door Gibson!

Ook voor mij geldt: Hendrix = Strat (en ik ben niet persé strat liefhebber, bezit 3 fenders waarvan 2 strats en 5 gibsons)!

Daan_B
17 september 2009, 17:35
Dus jij bent blij dat je geen Gibson meer hebt omdat ze een sig van Hendrix uit gaan brengen? Het gaat om gitaren hoor, het is geen overtreding van de Grondwet of zo... :dontgeti:

Nee eigenlijk niet daarom, maar ik vind dat Gibson de laatste tijd wel heel erg ver gaat..

Earring is echt wel een band van niveau, dat ze nou op kleinere festivals en in sporthallen staan...
In de jaren 70 was dit echt een band van groot niveau.

nickofzo
17 september 2009, 17:45
Nee eigenlijk niet daarom, maar ik vind dat Gibson de laatste tijd wel heel erg ver gaat..


dat zei iedereen toen de flying v en explorer uitkwamen ook

Daan_B
17 september 2009, 17:48
dat zei iedereen toen de flying v en explorer uitkwamen ook

Het zal wel, ik ben benieuwd of dit over 30 jaar als klassieker word gezien..
http://cdn.buzznet.com/assets/users16/jeffwith1f/default/gibson-eye--large-msg-123756284541.jpg
Ik hoop dat mensen dan nog steeds een beetje smaak hebben:sssh:.

YannickH
17 september 2009, 18:07
Hebben ze al gedaan en die waren vele malen beter dan die van Fender:seriousf:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-18.jpg

en de Tele hebben ze ook al een keer verbeterd:seriousf:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-10.jpg

di bovenste heb ik van epiphone(nog een hele oude)
speelt echt heel goed:d

geert1976
17 september 2009, 18:09
Dan heb jij een Epiphone EM1-Rebel en die zijn inderdaad ook heel erg goed;)

Mathidal
17 september 2009, 23:24
Weet iemand waar ik catalogen van Fender en Gibson kan bemachtigen? Ik weet dat deze online staan, maar ik vind het prettiger om eens door te bladeren. Moet je deze aanvragen en laten opsturen vanuit de USA? Kan je die gewoon vragen bij je lokale gitaarwinkel?

Bij mij in de muziekzaak vind ik boekjes over fenderversterkers, gibsongitaren, yamahagitaren, fender, noem maar op... geen probleem dus.
--

Ik hoop dat ze geen Jimi Hendrix-rockband uitbrengen. Dat is erger vernederen dan deze gitaar. Niet dat ik tegen guitar hero/rockband ben (heb het zelf liggen hier), maar de ervaring is dat het plaatje van Jimi Hendrix verstoord kan worden door zo'n spel. :stop:
Trouwens zou ik waarschijnlijk te snel zeggen: te moeilijk. :sssh:
* speelt dan maar verder op expert op een andere versie *

The who verdient op zich wel respect omdat ze steeds hebben geprobeerd om zichzelf te vernieuwen.

Mad mind
18 september 2009, 14:28
Bij mij in de muziekzaak vind ik boekjes over fenderversterkers, gibsongitaren, yamahagitaren, fender, noem maar op... geen probleem dus..

En waar is deze muziekzaak gelegen?

Mathidal
18 september 2009, 18:52
En waar is deze muziekzaak gelegen?

Leuven, Vlaams-Brabant.

Leo Caerts moet je eens bezoeken, geweldige winkel. :hippie:
Of music centers. ^^

Maar ik weet niet zeker of ze alle officiële boekjes hebben.

Mad mind
18 september 2009, 19:08
Leuven, Vlaams-Brabant.

Leo Caerts moet je eens bezoeken, geweldige winkel. :hippie:
Of music centers. ^^

Maar ik weet niet zeker of ze alle officiële boekjes hebben.

Ok, bedankt. Ik ben nog bezig met mijn rijbewijs, maar wanneer ik het heb is geen enkele muziekwinkel meer veilig :p

Mathidal
18 september 2009, 22:06
Ok, bedankt. Ik ben nog bezig met mijn rijbewijs, maar wanneer ik het heb is geen enkele muziekwinkel meer veilig :p

Dat is het al lang niet meer. Altijd leuk is om te zeggen dat je op zoek bent naar een specifieke gitaar of versterker en dan twintig dingen uittest om dan te zeggen: ik zal er nog eens over nadenken. :hippie:

(en niet meer terug te keren :p)

Gelukkig doe ik dat niet. :soinnocent:

Hoewel... ik heb een bepaalde versterker op het oog en vraag toch nog in musiccenters welke versterkers er voor mij geschikt zijn?

Komen ze zo opeens af met een combo-versterker van 1 meter 35 af. 500 euro. Ö

Ik zie me daar al mee over straat lopen. xD

Mad mind
18 september 2009, 22:46
Komen ze zo opeens af met een combo-versterker van 1 meter 35 af. 500 euro. Ö

Ik zie me daar al mee over straat lopen. xD

€500 voor zo'n grote combo. Das nice :p maar is de kwaliteit dan ook nice? :D
En wat je zegt over 20 gitaren/versterkers testen, dat zit er zeker in (mids ik nog een beetje beter word) :cooler:

Mathidal
18 september 2009, 22:59
€500 voor zo'n grote combo. Das nice :p maar is de kwaliteit dan ook nice? :D
En wat je zegt over 20 gitaren/versterkers testen, dat zit er zeker in (mids ik nog een beetje beter word) :cooler:

Bwha, ik kan niet goed testen als ik mijn oordoppen niet in heb, dan is die klank altijd te scherp voor mij.

Ik heb er moeite mee om hem op een goede distortion te krijgen, gezien ik geen effectenpedaal bij had daarvoor, dus kan ik niet goed oordelen.

Dat ding werd dertig minuten na mijn test verkocht en niet aan mij. :dontgeti: