PDA

View Full Version : Mesa simulclass 2:95 of Peavey classic 60/60



bas vincent
2 april 2003, 21:33
Hi,

Ik sta voor een (voor mij) lastige keuze. Welke moet ik nu nemen en waarom?
Heb een Ibanez Jem 77FP en een Roland GP-100 pre-amp. Met als ambitie: blues.... ja ja... ik weet het...

Kan iemand mij wat adviseren?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bas vincent op 2003-04-02 21:41 ]</font>

Rectifier
3 april 2003, 00:57
Ambitie heeft er niet zoveel mee te maken wel wat ze kosten en wat je ervoor over hebt.
Met beide kun je uitstekend blues spelen.
De Mesa is iets zwaarder en heeft meer vermogen, maar je bent ook meer kwijt als je buizen moet vervangen.

Wat moeten ze kosten?

bas vincent
8 april 2003, 17:47
Hi,

Ik heb toch maar niet afgewacht. Kon de Mesa simulclass 295 samen met een Mesa quad preamp kopen voor €1200, dus dat heb ik maar gedaan...
Ben inmiddels een paar dagen verder en al redelijk tevreden over het geluid. Denk alleen dat ik andere buizen ga proberen. Hij klinkt een beetje schel overstuurd.) Wil een wat warmere scheur.
Ik klink nu als Steve Vai in Crossroads...

Dirtypool
8 april 2003, 19:38
Hahaha, dat is beter dan Robert Johnson met een stevige joint achter de kiezen en na een mislukte wip rond 4 uur s nachts :smile: )

PeteRS
9 april 2003, 08:01
Heb je de quad of de GP-100 eraan hangen?

bas vincent
9 april 2003, 08:15
Ik gebruik momenteel de Mesa (uiteraard) als preamp en de GP-100 als effectenbak.
Ik heb hiervoor alleen de GP-100 gebruikt, maar de Mesa heeft veel meer punch.
Ben echter nog wel erg tevreden over het preamp gedeelte van de GP-100, maar is niet te vergelijken met de Mesa Quad...

Ibanez RuleZ
9 april 2003, 11:30
mazzelaar :grin:. Ik heb totaal 1350 betaald voor een quad en een 50/50. Mooie setup trouwens. Klinkt erg goed (met die 50/50 al). Ik zou overigens nog maar niet gelijk nieuwe buizen er in zetten. de controls van de quad zijn zo gevoelig, dat een kleine draai er aan, al heel veel in je geluid doet. Ik heb er ook oude buizen in zitten (moeten ook wel nieuwe in, dat wel), maar ik klinkt zeker niet crossroadsachtig. Het geluid van mij zit veel meer richting John Petrucci.

Harrald

PeteRS
9 april 2003, 12:28
Op 2003-04-09 08:15, schreef bas vincent:
Ik gebruik momenteel de Mesa (uiteraard) als preamp en de GP-100 als effectenbak.
Ik heb hiervoor alleen de GP-100 gebruikt, maar de Mesa heeft veel meer punch.
Ben echter nog wel erg tevreden over het preamp gedeelte van de GP-100, maar is niet te vergelijken met de Mesa Quad...

Ik heb een gp-100 en een peavy classic 120 gehad (over wapperende broekspijpen gesproken) maar ik vond de gp-100 (pre-amp)niet geweldig, zeker niet crunch tot hi-gain (die COSM technologie is mi een van de minste moddeling technieken). Maar uit die Quad moet je toch met gemak een geile distortion krijgen.

bas vincent
9 april 2003, 15:36
Die geile distortion is ook geen probleem, alleen de "klank-kleur"...
Ik gebruik overigens de preamp van de GP-100 nu ook niet meer...

Zeg, IbaneZ RuleZ, hoe heb jij nou de knoppen staan eigenlijk?

Dirtypool
9 april 2003, 19:04
Omhoog waarschijnlijk :grin: