PDA

View Full Version : The Strokes



Kitaarhiero
24 december 2001, 12:01
Best wel coole (nieuwe) band, erg Velvet Underground/ramones.

Ik vrees eindeloze vergelijkingen tussen mijn band en de strokes, ten eerste Lijk ik op een van de gitaristen (Ja echt waar) qua Kapsel en de tijd dat ik gitaar speel (niet zo héél lang), en onze gitaar line-up is net als bij "the Strokes" semi en Strat :S... verder lijkt een van onze nummers erg veel op een nummer van hun... hoewel we dat nummer hadden geschreven voordat we ze gehoord hadden.
Ow jee.

maar ze zijn wel goed.

Dila
25 december 2001, 14:58
ze zijn zeker goed... en die zanger is zooo schattig!! lijk je daar niet op?? :razz:

Kitaarhiero
26 december 2001, 17:14
Kweenie... Ik heb alleen een plaatje gezien van een van de gitaristen... die met die witte Japstrat.

Yorrit
28 december 2001, 21:07
Strokes, das echt DE hype van 2001. ze worden echt alom geprezen en in veel lijstjes is "is this it" het beste album van dit jaar.

nog zo'n hype, maar ook cool: The White Stripes. echt lache, alleen gitaar en drums, maar klinkt wel vet.

Kitaarhiero
29 december 2001, 22:53
Ik heb een liedje van de "whiet stripes" gehoord, maar dat vond ik maar een beetje simpel... gewoon Folk/country... niets bijzonders aan... wel een lekker deuntje.
Vorig jaar zat ik in een bandje met alleen Drums, gitaar (ikke) en zang...maar dat bandje was helemaal niks waard en stopte dal na 4 repetities.

Grooveyard21
6 februari 2002, 11:19
Is this it? is een prachtplaat! Klasse bandje.

Kitaarhiero
6 februari 2002, 20:03
Idd!

geertenno
25 juni 2002, 19:11
Last nite! oh baby I feel so down!
Jaaaaa, The Strokes roelen wat mij betreft!
:smile:

blimb
26 juni 2002, 11:46
ik heb ze live gezien in brussel en vond het in het begin erg goed maar halverwege het concert had ik bij ieder liedje het idee; he dit hebben ze al gespeeld .. was er dus uitendelijk niet zo wild van ... k vraag me ook af of je er ooit nog wat van zal horen

Rocks
26 juni 2002, 14:04
Erg jammer dat je het vergelijkt met Velvet Underground.Duidt niet echt op veel kennis van de V.U.
Ik heb de plaat en een concert beluisterd en bekeken en was er ook niet weg van.Erg veel van hetzelfde.Verder zijn het gewoon een stel figuren met rijke en invloedrijke papa en mama waardoor ze de business in geptrapt zijn.Ik denk niet dat we er veel meer van zullen horen(gelukkig),want het is veel van hetzelfde en dus op den duur erg saai.

Nogmaals foei foei voor de vergelijking met V.U. Hier is wel een rectificatie op z'n plaats.

Kitaarhiero
26 juni 2002, 14:06
eh ik vergelijk ze niet in de zin dat ze hetzlefde zijn...

maar die platte gitaar loopjes en sommige melodieën doen me wel aan de VU denken.