PDA

View Full Version : Nieuwe Ibanez



DeiDRagonas
15 september 2009, 12:26
Geruild tegen mn Epiphone die voor 220,- weg mocht. Deze stond op Marktplaats voor "bieden vanaf 425" toen die gast me mailde dat ie wel interesse had in mn Epi en wilde ruilen. Nooit gedacht dat ik ooit een Ibanez zou hebben ooit, maar hij bevalt eigenlijk prima. S serie vind ik dan toch de beste serie, als t dan toch een ibby moet zijn..

Als ik tijdelijk even ban-loos ben volgt een langere review.. Hij scheurt in elk geval als de ziekte en is tevens mooi veelzijdig. Eerst ff wat feauteau's...

http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/Afb009.jpg

http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/Afb001.jpg

http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/Afb000S470.jpg

http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/Afb003closeup.jpg

:rockon:

macwilliams
15 september 2009, 12:29
Zonde van die epi man. Gecondoleerd


:D

JeroenSchaaf
15 september 2009, 12:29
Ja logische hoor!

Het blijft een lelijk ding ;) maar klinkt wel goed!

NGMDGDJEMGHG!



Nog Gefeliciteerd Met De Gitaar Die Je Een Maand Geleden Hebt Gekocht.!

DeiDRagonas
15 september 2009, 12:32
Zonde van die epi man. Gecondoleerd


:D

Nja.. Ik heb al een prima Gibson LP, dus in de praktijk merkte ik dat die Epi maar wat stond te staan. Dus dan maar weg. Deze daarentegen pak ik nu regelmatig vanwege de geweldige tremelo. Echt heel mooi systeem is dat.

Bram+
15 september 2009, 12:34
Ziet er goed uit, en Sabers zijn de beste Ibanezgitaren :ok: Die Infinity-pickups zijn wel goed vervangbaar, maar voor de rest een fijn ding dunkt me.

DeiDRagonas
15 september 2009, 12:34
Nog Gefeliciteerd Met De Gitaar Die Je Een Maand Geleden Hebt Gekocht!

Duh... Ik begrijp je echt wel hoor...

:ok:

JeroenSchaaf
15 september 2009, 12:36
Maar voor de links lezende kijkers thuis ;)

Riky
15 september 2009, 12:41
hmm kennis van me heeft er ook een. Wel veelzijdig, maar erg karaterloos.
Vind ik eigenlijk ook van het uiterlijk. Prima afgewerkte, solide gitaar, maar spreek me niet aan.
Smaken verschillen:)

Anyway. Ik wens jou er natuurlijk veel plezier mee!!

Nielsje
15 september 2009, 12:42
Ik heb last van m'n maandelijkse periode..

..wat een waardeloze topic titel.
Ik heb hem even gerapporteerd, met het vriendelijke verzoek hem te veranderen in iets fatsoenlijks.

Verder gefeliciteerd met je gitaar natuurlijk! :cheerup:

bagheera
15 september 2009, 12:43
ik vind het een mooie gitaar, hoe zijn de pickups.
Is dat een echte FR of een licensed FR.

Proficiat in ieder geval

DeiDRagonas
15 september 2009, 12:50
ik vind het een mooie gitaar, hoe zijn de pickups.
Is dat een echte FR of een licensed FR.

Geen van beiden.. Ibanez's eigen systeem. Zero Resistance heet het geloof ik.

Grt!

JeroenSchaaf
15 september 2009, 12:52
ik vind het een mooie gitaar, hoe zijn de pickups.
Is dat een echte FR of een licensed FR.

Proficiat in ieder geval

Is het niet zon edge 3 geval?

bagheera
15 september 2009, 12:52
hoe heet die finisch?

deze post was gewoon omdat ik de nieuwe posts niet doorkreeg nu dus weer wel.

Bram+
15 september 2009, 12:53
ik vind het een mooie gitaar, hoe zijn de pickups.
Is dat een echte FR of een licensed FR.

Proficiat in ieder geval
Geen van beide, dat is Ibanez' eigen Zero Resistance tremolo. Inderdaad wel een double locking systeem, maar met bijvoorbeeld een lagersysteem in plaats van 'knife edges', een ander fine-tune-ontwerp en een heel ander verensysteem.

JeroenSchaaf
15 september 2009, 12:54
Ja forum reageert wat langzaam

Bram+
15 september 2009, 12:58
hoe heet die finisch?

CN (Charcoal Brown)

almarvk
15 september 2009, 13:03
Topictitel aangepast zodat men dit later ook eenvoudiger kan terugvinden.

Bram+
15 september 2009, 13:05
Maak er dan in ieder geval S470DXQM van.

DeiDRagonas
15 september 2009, 13:59
Geen van beide, dat is Ibanez' eigen Zero Resistance tremolo. Inderdaad wel een double locking systeem, maar met bijvoorbeeld een lagersysteem in plaats van 'knife edges', een ander fine-tune-ontwerp en een heel ander verensysteem.

Inderdaad.. Het beste systeem dat ik tot nu toe gehad heb. Veel beter dan mn Floyd Rose IMO. De veerspanning is aan de achterkant van de body met een draaiknop te regelen van stug naar zeer soepel. Het gepiel met inbussleuteltjes is mss een negatief punt bij dit systeem, maar damn wat een wiebelgeweld kan de gitaar aan zeg.. Pickups klinken ook best ok eigenlijk. De singlecoil is mss niet de beste ooit, beetje vlak. Maar de hb's zijn gewoon goed. Ik merk alleen wel dat ik bij deze gitaar meestal op het brugelement speel waar ik op alle andere gitaren het neck element pak.

Edge3 zat vroeger wel op deze serie, maar na de ontwikkeling van t Zero resistance systeem word dat er standaard op geplaatst. Ben geen expert hoor, maar Edge3 zit geloof ik nog wel op bijv de RG serie.

Bram+
15 september 2009, 14:21
Edge3 zat vroeger wel op deze serie, maar na de ontwikkeling van t Zero resistance systeem word dat er standaard op geplaatst. Ben geen expert hoor, maar Edge3 zit geloof ik nog wel op bijv de RG serie.
Nee hoor, alle S modellen hebben sinds 2003 al een ZR-tremolo en de Edge III is pas vanaf 2005 langzaam ingevoerd. Voor 2003 waren er natuurlijk wel Sabers met goedkope tremolo's naast de duurdere modellen met (Lo Pro) Edges. Dat waren Lo-TRS trems en ILT trems, allebei ook 'voorlopers' van de Edge III.

bert k
15 september 2009, 21:52
Ik heb de titel aangepast, het wordt met de dag onbegrijpelijker. Tijd om te stoppen met flauwe HNGDTGVBJHI titels.

JeroenSchaaf
15 september 2009, 21:57
2 keer een titel aanpassen? lol:D

macwilliams
15 september 2009, 22:01
Ik heb de titel aangepast, het wordt met de dag onbegrijpelijker. Tijd om te stoppen met flauwe HNGDTGVBJHI titels.

Mag 孔唚苧九小三更半夜 dan wel??


:D

JeroenSchaaf
15 september 2009, 22:04
Lol! Vast wel ;)

Tremelo op dat ding is wel fijn btw!

DeiDRagonas
16 september 2009, 00:19
Grappig.. De ene dag heeft iedereen een HNGDbla titel en de volgende dag mag t ineens niet meer. En ik zeg al tijden dat die HNGDbla titels irritant zijn!

Nja.. Openingspost ook maar aangepast, want dat gaat ook nergens meer over dan. Ik zal btw deze keer geen onaardige dingen over ons forumleider zeggen. Oh u almachtige...

(edit: Want als ik hem n schele forum NSB-er noem krijg ik mss weer een berisping en dat wil ik niet.. Vandaar dat ik t netjes houdt.)

@Bram, thanx voor de info, weer wat geleerd!

mesaman
16 september 2009, 08:28
donders mooi gitaartje! volgens mij wel een stapje mooier en beter dan de epi:rockon: ik heb zelf ook een paar s'jes gehad,heerlijke gitaren.
hier heb je zeker plezier aan.

Jasper.
16 september 2009, 16:34
De veerspanning is aan de achterkant van de body met een draaiknop te regelen van stug naar zeer soepel.

Is dit niet zoals met floyd achtigen dat je met die veerspanning de positie van de brug moet bepalen dan? want dan is dit idd een ideaal systeem.

DeiDRagonas
16 september 2009, 16:49
Is dit niet zoals met floyd achtigen dat je met die veerspanning de positie van de brug moet bepalen dan? want dan is dit idd een ideaal systeem.

Nee.. Je maakt hem puur stugger of soepeler.
Het is ook echt een geweldig systeem.. Als je een snaar knapt, blijven de andere snaren op spanning en kun je evt je nr afmaken! Doe dat maar eens met een Floyd-Rose!!!

Ik heb altijd Floyd-Rose gehad op mn BC-Rich en kan goed vergelijken dus. Ook is dit Ibanez systeem veel slijtvaster dan FR.

Jasper.
16 september 2009, 17:14
Heeft dit systeem dan ook net zo'n bereik als een floyd rose? op en neer? want dan vraag je je af waarom ze zo'n soort systeem niet op alle gitaren maken. (zal wel met patenten enzo te maken hebben)

DeiDRagonas
16 september 2009, 17:27
Heeft dit systeem dan ook net zo'n bereik als een floyd rose? op en neer? want dan vraag je je af waarom ze zo'n soort systeem niet op alle gitaren maken. (zal wel met patenten enzo te maken hebben)

Hmm.. Neer wel. Je kunt je snaren compleet los laten flubberen, net als met een FR. Omhoog vindt ik hem iets minder. Vrij stug ofzo, maar of ie minder ver omhoog zou gaan weet ik eerlijk gezegd niet meer.. Ik bend vrijwel alleen naar beneden, omhoog benden doe ik met mn frethand.

Ik ben nooit echt een Ibanez fan geweest. En eigenlijk ging mn Epiphone alleen maar weg omdat ik n mooi dealtje kon maken door te ruilen met deze, maar ik ben toch wel onder de indruk van dit systeem hoor.

Zoals gezegd.. Het gepruts met kleine inbusjes om de snaar te locken bij de brug is een hel, maar verder..
:ok:

Bram+
16 september 2009, 19:37
Ik heb de titel aangepast, het wordt met de dag onbegrijpelijker. Tijd om te stoppen met flauwe HNGDTGVBJHI titels.

De laatste keer dat ik keek stond er S470DXQM bij wat je nu hebt weggehaald, dat is gewoon het typenummer van de gitaar en geen HNGTHJKHKJG-shit, hoewel ik kan voorstellen dat het voor sommige mensen niet te begrijpen is. Het is in ieder geval minder handig geworden nu, aangezien 'nieuwe Ibanez' wel héél algemeen is. Mooi dom vind ik het.


Die ZR gaat omhoog inderdaad een stuk stugger, volgens mij komt dat door dat stabiliseringssysteem. Dat kun je er ook uithalen, maar dan is de tremolo dus ook iets gevoeliger. De ZR heeft bijvoorbeeld als voordeel dat een normale bend geen invloed heeft op de toonhoogte van de andere snaren i.t.t. standaard floyds, dat raak je dan ook een beetje kwijt.

Het enige dat ik nog zou willen aanpassen bij mijn ZR is de arm: ik vind de 'snap-in' arm van Ibanez makkelijker dan een schroefarm.