PDA

View Full Version : Reverb doet het niet meer



Jantje Poen
15 september 2009, 11:45
Ik heb een Hook R20, is al veel over geschreven.

Nu opeens uit het niets is het afgelopen met de reverb, als ik de reverb helemaal open draai dan krijg ik nog een vaag "room/hall" reverb effect, maar dan ook wel niet meer dan de afmeting van mijn meterkast.

De versterker (reverb tank) reageert nu wel heel erg gevoelig op trilling, als ik ook maar heel zachtjes met mijn vingers op de de combo (dus het hout) tik dan rommelt het enorm, net alsof je versterker optilt en stevig neerzet terwijl hij aan is met reverb ingeschakeld.

Heeft iemand al eens zoiets meegemaakt, buisje stuk? Reverbtank stuk? Versterker stuk?

Ik hoor het graag.

JeroenSchaaf
15 september 2009, 11:47
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met van de Haar.

Of mocht je in de buurt wonen even langs gaan.

Jantje Poen
15 september 2009, 11:53
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met van de Haar.

Of mocht je in de buurt wonen even langs gaan.

Dat is misschien een goede optie, maar heeft niet mijn voorkeur.

JeroenSchaaf
15 september 2009, 11:54
Nee snap ik, maar zal zeker een belletje wagen naar van de Haar.

Toen ik een r20 uit probeerde piepte de Reverb op hoge instellingen. Vond het een beetje raar.

Nielsje
15 september 2009, 12:10
Gewone accutronics reverb? Wellicht is zo'n veer los geschoten. Heb je tank er al even uit gehaald, om te checken of alles nog op z'n plek zit?

Jantje Poen
15 september 2009, 12:10
Net ook even een andere buis op de positie V3 gedaan, probleem blijft. Ja piep (rondzingen) doet hij ook als de reverb volledig openstaat, maar ja dat is niet zo'n ramp.

Nu vraag ik mij af: als ik de reverb op 0 zet, dus helemaal naar links, is hij dan ook echt uit? Heftt dit misschien invloed op mijn geluid en kan ik gewoon ongestraft doorspelen met de versterker?

Zijn er in de buurt van Enschede misschien mensen die versterkers repareren?

Jantje Poen
15 september 2009, 12:19
Gewone accutronics reverb? Wellicht is zo'n veer los geschoten. Heb je tank er al even uit gehaald, om te checken of alles nog op z'n plek zit?

Tank er net uitgehaald, ziet er volgens mij prima uit, veren ook.

Jantje Poen
15 september 2009, 13:18
Heeft iemand al eens een reparatie laten doen bij Huigens? Is dat wat?

JeroenSchaaf
15 september 2009, 13:18
Heb je geen garantie meer bij Hook? Anders zou ik het gewoon daar laten doen.

nico verduin
15 september 2009, 13:23
Rondzingen van de reverb, kan veroorzaakt worden door losse spoel in de reverbtank, te hoge versterking, slechte ophanging van de veer zelf. Je geeft al aan dat hij erg gauw reageert op tikken tegen de kast. Mogelijk moet de initele gain wat teruggebracht worden. Of een andere veer. Maar ik zou toch langs vd Haar gaan. Daar heb je tenslotte garantie voor. Ga je er door een ander aan laten sleutelen loop je er de kans op dat je je garantie verspeeld.

Jantje Poen
15 september 2009, 13:27
Is het schadelijk voor de versterker als ik er niets aan laat doen?

Jantje Poen
15 september 2009, 16:20
Dit is raar!

Heeft hij net 2 uur uit gestaan, en doe ik nu net weer aan, doet de reverb het weer. MAAR wel bescheidener, en vol open wil niet meer, vanwege feedback. Ik had hem (de tank) dus los gehad en weer terug geplaatst, is er dan toch iets weer op z'n "plek" gekomen?

jacky
15 september 2009, 21:24
niet goed dus

jammer dat je zelf hebt gesleuteld nu is de garantie niet meer geldig

Gewoon even langs Haar gaan gitaarnet leest hij toch niet ;-)

Jantje Poen
15 september 2009, 22:29
niet goed dus

jammer dat je zelf hebt gesleuteld nu is de garantie niet meer geldig

Gewoon even langs Haar gaan gitaarnet leest hij toch niet ;-)

Hij weet alles wat hier geschreven wordt over "zijn" produkten, dat moet je niet onderschatten.

Als ik geen garantie meer heb dan hoef ik ook niet langs te gaan.

Ik heb al wel een adres in DL, daar zetten ze voor 250 Euro complete nieuwe reverb er in, dus tank + buizen + electronica + arbeidsloon, en dan heb ik daar weer garantie, lekker toch? Probleem is dat het niet naast de deur is, ongeveer net zo ver als vd Haar. Wel zeggen zij vooraf duidelijk wat het gaat kosten.

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat er nog meer ellende bij komt, maar ik kan de versterker nu even niet missen.

Handiger zou zijn een bedrijf vlak bij Enschede, waar ik dan op afspraak kan langs brengen en een dag later weer ophalen.

nico verduin
16 september 2009, 07:48
Hij weet alles wat hier geschreven wordt over "zijn" produkten, dat moet je niet onderschatten.

Als ik geen garantie meer heb dan hoef ik ook niet langs te gaan.


Ja jacky..... ik denk dat jij Erik een beetje onderschat:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf: :seriousf::seriousf:

vwb. de garantie:
Volgens mij hebben ze daar een apparaat pak 'm beet 100 jaar geleden voor uitgevonden... dat heet een telefoon?

Rick trodat
16 september 2009, 12:16
Je moet al blij zijn als Erik zijn mail leest. Hoewel dat de laatste tijd beter gaat.

erwin_ve
16 september 2009, 12:37
JantjeP; Ik snap je terughoudendheid niet mbt zaken die onder garantie vallen.
Test Hook/Haar wat ze je te bieden hebben als het gaat om defecten!
Als het goed is leren zij er ook van, je hebt er een flinke duit voor neergelegd.
Leg je problemen mbt reistijd/gemis versterker e.d. voor, kijk of er iets te regelen valt.

Jantje Poen
16 september 2009, 13:02
Ik ga geen uitspraken doen over het waarom ik niet bij VD Haar langs ga of bel.

Daarvoor is dit forum niet.

Lexvandoef
16 september 2009, 13:08
Dat hoeft ook niet.

Ik heb trouwens ook een HOOK en een van de grote voordelen vind ik juist dat de bouwer relatief gezien om de hoek zit (alsin in je eigen land). Jammer dat je daar dan geen gebruik van (wilt) maken.

Jantje Poen
16 september 2009, 13:20
Dat hoeft ook niet.

Ik heb trouwens ook een HOOK en een van de grote voordelen vind ik juist dat de binnen relatief gezien om de hoek zit (alsin in je eigen land). Jammer dat je daar dan geen gebruik van (wilt) maken.

Je hebt relatief gezien absoluut gelijk, daarom koop ik de volgende keer gewoon een gitaarversterker van een "groot" merk bij de lokale gitaarboer, zoals bijvoorbeeld Huigens in Hengelo.

Lexvandoef
16 september 2009, 13:41
Je hebt relatief gezien absoluut gelijk, daarom koop ik de volgende keer gewoon een gitaarversterker van een "groot" merk bij de lokale gitaarboer, zoals bijvoorbeeld Huigens in Hengelo.

??? Dan heb je toch juist geen contact met de bouwer als je iets aangepast/gerepareerd wilt hebben?

Jantje Poen
16 september 2009, 13:51
Ja nou wordt het te ingewikkeld.

Ik speel gewoon door met de versterker, misschien dat ik 'm eens laat nakijken door een andere bouwer/reperateur.

DeiDRagonas
16 september 2009, 13:53
Ligt t aan mij of ben je een beetje raar Jantje???
Heb je daar ruzie lopen maken ofzo.. Sjonge. Komt beetje maf over zo. Niet dat dat erg is btw, ik kom altijd maf over.. ;)

Toch zou ik naar V/d Haar gaan... Ook al is de garantie verlopen. Bouwers in NL staan, in tegenstelling tot veel grote merken, vaak echt voor hun producten en zullen je nog ver buiten de officiele garantieperiode kostenloos helpen. Als je een amp hebt van dat kaliber mag je zo'n service ook wel verwachten vind ik.

Ash ketchum
16 september 2009, 13:56
Hm, een groot merk denk ik gelijk aan massaproduct. Hierin kunnen net zo goed fouten en problemen in voorkomen.
Ik denk echt niet dat Erik niet zo moeilijk doet over garantie, misschien wil hij wel tijdelijk een versterker lenen als je hem echt nodig hebt. Als je respect toont en een beetje gelooft in zijn product hebt kunnen sommige mensen aardig schappelijk zijn.

Jantje Poen
16 september 2009, 14:01
Ik heb te lang en te veel "negatiefs" geschreven.

nico verduin
16 september 2009, 14:04
Een groot mens erkent zijn fouten.......