PDA

View Full Version : ~ Divine - Fusion (attempt;)) improvisatie over Hey Tee Bone (Amin7-D7-Bbmin7-Ebmin7)



Divine
15 september 2009, 09:45
Hey all,

Op deze track improviseer ik over Hey Tee Bone (van de MVP cd) een bekend nummer voor de shredders onder ons. Echter, ik speel 0% shred. Daarnaast is dit mijn eerste opname waarbij ik over akkoordwisselingen (probeer te) spelen.

Check it out at (blijf luisteren als je de 'end credits' ziet, ik speel tot het eind):
http://www.youtube.com/watch?v=nGY0oOUkEeE

Graag wil ik weten wat jullie ervan vinden. Feedback/opbouwende kritiek wordt zeer gewaardeerd!

Regards,

Divine

bagheera
15 september 2009, 10:43
Mooi gespeeld, het geluid zelf is wat rauw maar dat was waarschijnlijk de bedoeling.
Ik heb geen kritiek verder maar het is misschien ook opbouwend om even te vermelden dat ik er wel van genoten heb.

cheers

Divine
15 september 2009, 13:34
Hey Bagheera,

Thanks! Mooi om te horen.

Over de sound: het blijft een telecaster met een single coil formaat humbucker in de nek positie vandaar dat je geen typische 'warme' fusion sound hoort. Binnenkort eens experimenteren met mijn PRS of ik een Brett Garsed sound kan benaderen.

Heb je al een fusion gitaar gevonden?

bagheera
15 september 2009, 13:54
Hey Bagheera,

Thanks! Mooi om te horen.

Over de sound: het blijft een telecaster met een single coil formaat humbucker in de nek positie vandaar dat je geen typische 'warme' fusion sound hoort. Binnenkort eens experimenteren met mijn PRS of ik een Brett Garsed sound kan benaderen.

Heb je al een fusion gitaar gevonden?

ja dat wel , ik kan ze alleen niet betalen :seriousf:
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/CarveTopBengalBurst.jpg
deze vind ik ook geweldig
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/RGT320Z_RBB_00_01.gif
Het gaat voorlopig ook erg goed met men les paul maar daar zit geen FR op.

Ik kijk uit naar je opnames met je PRS ik denk dat dat geluid me nog meer zal aanstaan.

belfrink
15 september 2009, 15:29
Hey Bagheera,

Thanks! Mooi om te horen.

Over de sound: het blijft een telecaster met een single coil formaat humbucker in de nek positie vandaar dat je geen typische 'warme' fusion sound hoort. Binnenkort eens experimenteren met mijn PRS of ik een Brett Garsed sound kan benaderen.

Heb je al een fusion gitaar gevonden?

Zal vanavond eens luisteren, ben benieuwd !

Brett Garsed is wel een meesterlijke fusion speler :D

Ibanez666
15 september 2009, 15:37
Klinkt lekker, mooi soundje en fijn gitaartje :)

Divine
15 september 2009, 22:49
@Bagheera, Suhr gitaren zijn inderdaad geweldig, helaas kan ik ze ook niet betalen, want anders zou ik het wel weten. Die Ibanez ken ik niet, maar denk dat die Suhr vele malen beter zal zijn, maar daar betaal je dan ook voor.

@Belfrink, Garsed is inderdaad meesterlijk! Één van de beste in het genre. Nog geluisterd trouwens ;) ?

@Ibanez666, bedankt!

VHsologitarist
16 september 2009, 00:02
Dit is echt een betere post dan je vorige ;)
Ik vind je sound echt lekker, had alleen iets meer in de mix mogen liggen. Je hoort wel dat je je vast klampt aan de akkoordenprogressie. Als je dan toch ietwat fusion wilt klinken, zou ik zelf iets meer een uitstapje maken.

Shredden is voor losers ;) Dit soort stukken zijn veel vermakelijker en heeft meer met de intensie van muziek te maken!

Divine
16 september 2009, 11:42
Hey VHsolo,

Thanks! Ja, je hebt gelijk ik speel behalve chromatic passing tones, enkel A dorisch, Bb Dorisch en Bb pentatonisch, wat vrij gewoontjes is over deze progressie.

Shredden is niet voor losers, maar losers shredden. ;) Echt goede 'shredders' weten hoe ze hun techniek moeten toepassen in een muzikale context. Allan Holdsworth is hier een goed voorbeeld van.

glennshred
16 september 2009, 17:09
Hey Divine ik ga met Bagheera mee qua commentaar..

Wat ik ook gaaf vind is dat laatste stukje naar het einde toe waar je even
compleet los gaat met de solo om daarna weer terug te komen :crazyhappy:

HvV
16 september 2009, 20:09
Goed hoor. De basis is er. Als je van hieruit nog dingen los kunt laten wordt het echt goed. Het geluid is wat minder fusion maar dat zei jezelf ook al. Teveel attack ook lijkt me (hoewel wel lekker, hehe) voor deze muziek. Leuke backing trouwens, waar komt ie vandaan?

Divine
17 september 2009, 00:29
@glennshred, bedankt voor je complimenten! Dat stukje vond ik zelf ook goed gelukt.

@HvV, bedankt! De backing heb ik van een ander forum. Laat maar even weten of je interesse hebt dan mail ik hem naar je!

belfrink
17 september 2009, 09:46
Klinkt erg lekker !

Mooie licks en goede scale wisselingen.

Vind wel de sound iet wat aan de scherpe kant, dat had van mij wel iets smoother gemogen met wat minder treble.

Verder top :D

Divine
17 september 2009, 14:22
Bedankt belfrink!

Ja, over de sound. Zoals ik al zei het is gespeeld op een tele met maple fretboard op de brug pickup stand, dus smoothness en warmte komt daar niet echt uit. Niet bepaald een fusion gitaar, maar die tele speelt zo lekker! :p

belfrink
17 september 2009, 14:32
Bedankt belfrink!

Ja, over de sound. Zoals ik al zei het is gespeeld op een tele met maple fretboard op de brug pickup stand, dus smoothness en warmte komt daar niet echt uit. Niet bepaald een fusion gitaar, maar die tele speelt zo lekker! :p

Ahh ... ben benieuwd wat je er van maakt met een gitaar met humbuckers ;)