PDA

View Full Version : ibanez vraagje



YannickH
14 september 2009, 21:07
ik heb gisteren men gibson verkocht en ik ga nu een ibanez kopen.
ik twijfel tussen deze2:
de ibanez rg1527 prestige(7snaar)
de ibanez jem 555.

op de jem staat een edge III tremelo en op de prestige een edge pro.
zit er veel verschil op deze?
ik had heel graag de 7snaar(heb ik al uitgetest)maar ik vind die jem ook prachtig.

kunnen jullie een mening geven?
stijl die ik speel:vooral metal maar in alle vormen.

sjaak1990
14 september 2009, 21:20
Jem 555 zeker niet doen. 7vwh oid is veel mooier en beter maar ook duurder. Ibanez prestige heeft betere prijs kwaliteit, 7 en 6 snarigen zijn niet echte te vergelijken...

Chuck_S.
14 september 2009, 21:22
Niet om verwarring te zaaien maar: Heb je er al over nagedacht om een tweedehands Universe te kopen? Valt (meestal) binnen je koopkracht en je slaat twee vliegen in één klap!

Mocht je dat niks vinden dan zou ik zeggen koop een 2e hands rg7, en mocht je écht per se een nieuwe willen ga dan voor de rg1527

Bram+
14 september 2009, 21:23
Eerst even dit: gebruik voor toekomstige threads een duidelijker titel en gebruik de zoekfunctie.

Als ik zelf de zoekfunctie gebruik (bijvoorbeeld zoeken op 'JEM555') kom ik in deze (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=121897) thread deze post van mezelf tegen:

Nieuwe JEM555's zijn inmiddels uitgerust met de beruchte Edge III brug en dat is ook al geen toppertje, net zoals de Lo TRS II die er in eerste instantie op zat. Dat zou in principe geen probleem zijn als je niet zoveel voor die gitaar zou betalen, maar voor dat geld zijn er veel betere RG's te vinden.

Wat je krijgt voor die ca. 1000 EUR die een JEM555 kost is een RG350 (normaal 422 euro bij thomann), maar dan met half afgemaakte vine inlay, iets andere bodyrouting en DiMarzio Evolution pickups. Dat is die bijna 600 euro meer echt niet waard. Iedere gitaar heeft z'n plus- en minpunten, maar bij deze zeg ik echt 'mijden als de pest'.

Als je wel een Ibanez wil vergelijkbaar met een JEM7V of JEM77V voor hetzelfde budget als de 555, zou je kunnen kijken naar de RG1570, RG2550Z, RG2570Z, RG2570MZ, etc.

Oftewel: trap er gewoon niet in, koop geen JEM555. Die Edge III is echt niet het enige probleem, hoewel die ook niet vergelijkbaar is met de duurdere trems zoals de Edge Pro. Het is gewoon in de basis een gitaar die nieuw eigenlijk meer dan de helft minder waard is, maar die vanwege een paar uiterlijke kenmerken en een setje DiMarziopickups ineens de 'hoofdprijs' kost.

YannickH
14 september 2009, 21:25
man man wat is die jem555 een rommelplank!
ik heb ze vandaag gaan uittesten en het is echt verschrikkelijk!
ik heb de ibanez rg1527 prestige besteld.normaal heb ik ze nog voor het weekend:) ik hou jullie op de hoogte

mesaman
16 september 2009, 09:18
de 555 is niets...weg blijven van dat ding.de 1527 is een leuke gitaar.dat is de nieuwe uitvoering van de 7620.ik vind persoonlijk de universe veelzeidiger(hsh) en meer uitstraling hebben met de slagplaat en kleur inleg,en de feel van de neck is anders (persoonlijke voor keur)de elementen zijn ook iets anders.
ik vind de 7 string van ibanez zelf veruit de fijnste 7 snaar,ik heb behoorlijk veel 7 snarige gitaren bespeeld.

ps TS je hebt pm.