PDA

View Full Version : Slide



Crash
14 september 2009, 20:43
Heej,

Ik heb een vraagje.
Op 0.30 van dit (http://www.youtube.com/watch?v=qydHfYC0duc) filmpje hoor je een gitarist een slide doen.
Maar dit klinkt niet naar een normale slide. Heeft iemand een idee wat ie hier precies doet?

En jah ik weet het. Het is Rammstein. Het is niet veel.. Maar die slide vind ik wel cool klinken en zou ik graag leren. Kan niet moeilijk zijn volgens mij.

aaronstonebeat
15 september 2009, 17:41
Volgens mij zet hij een vinger ergens laag op de lage E snaar, slaat aan, glijdt omhoog en weer omlaag; precies in de laatste tel voordat de rest invalt.

pimmetje
16 september 2009, 09:42
hehehe... ik zat de hele tijd met slide als in metalen/glazen buisje te denken en hoorde daarom maar niet wat je bedoelde :D.

Maar idd... lage E-snaar snel van laag naar hoog en dan iets trager weer terug naar laag. Eventueel gewenste hoogste en uiteindelijke lage positie ff uitkiezen in gewenste toonsoort. Al is dat bij zo'n ruwe techniek niet altijd nodig.

Crash
18 september 2009, 13:40
Oke dan.
Ik zat eerlijk gezegd ook al aan zo iets te denken. Zeg maar het "traag terug sliden". Opzich lukt het wel maar het wijkt een beetje af qua geluid.

In iedergeval bedankt!