PDA

View Full Version : Midi gamepad



YB
14 september 2009, 20:41
Hallo daar
Hier komt dan mijn meest nerdige vraag op het forum tot nu toe.
Ik heb een keyboard dat ik via een interface kabeltje gebruik als midikeyboard. Nu heb ik ook een usb gamepad en ik zou graag de analoge joystick willen gebruiken als pitch wheel. Hoe pak ik dit aan. Rejoice ziet de input ervan maar hoe moet ik het instellen om het als pitchwheel te laten fungeren. Wat voor comando's gebruikt zo'n wheel. heeft iemand dit al eens eerder gedaan?

kevaho
14 september 2009, 21:07
heeft iemand dit al eens eerder gedaan?

Nee denk niet dat iemand dit ooit eerder heeft gedaan, haha:hippie:

bert k
14 september 2009, 21:23
Goh, geweldige bijdrage...:dontgeti:

kevaho
14 september 2009, 21:30
uhu:supercool:

fivelastwords
15 september 2009, 10:22
Soortgelijke dingen zijn wel eerder gedaan, maar zeker niet door mij! Er is bijvoorbeeld een jongen hier in Nederland die zijn Wii controllers gebruikt om MIDI aan te sturen, dus een Joystick die al op MIDI loopt moet ook te doen zijn.

Heb ook nog even voor je gegoogled en op deze pagina (http://members.nextra.at/hubwin//midi.html) staat een linkje naar "MIDI Joystick version 1.1. Use PC-Joystick as MIDI controller. Supports 2 2-button 2-axes Joysticks now!"

Misschien dat dat helpt?

Succes!

STW
15 september 2009, 13:58
idd, een vriend van me heeft zijn wii-controllers ook eens gebruikt als midi-controller.
dat was waarschijnlijk in ableton, anders cubase.
hoe het met rejoice werkt weet ik niet. maarrr.. google weet het wel:
http://blogs.howtogeek.com/mysticgeek/2008/07/31/turn-a-gamepad-into-a-midi-controller-to-use-with-audio-software/

er zijn vast nog andere manieren, dit is de 1e link die ik tegenkwam

YB
15 september 2009, 16:38
weet je misschien met welk programma je vriend dat heeft gedaan?
Ik heb wel een joystick aan het werk gekregen. Maar hoe werkt het pitch wheel

STW
16 september 2009, 00:48
nee ik weet niet met welk programma. ik denk dat het ook afhangt van je DAW. als je daar ziet dat er een signaal binnenkomt kan je (iig bij cubase en ableton) de 'learn' functie gebruiken om een controller toe te wijzen aan wat je wilt.
maar ik heb van deze materie verder niet veel kaas gegeten moet ik zeggen.