PDA

View Full Version : nieuwe versterker - reeds ingelezen :)



zeiler
14 september 2009, 20:29
Hallo mede GN-ers :)!

inleiding / vraagstelling:

Ik ben net als sommige andere mensen hier druk op zoek naar een nieuwe versterker. Momenteel speel ik op mijn AD15VT, maar zelfs als monitor voldoet de bovengenoemde absoluut niet in een band!

De afgelopen maand ben ik druk op zoek geweest naar een amp die bij mij zou passen, en tweedehands verkrijgbaar zou zijn!

wat zoek ik?

Zoals jullie zullen zien zoek ik in principe:
+ een combo
+ 2 kanaals
+ een goede clean maar moet ook een goede drive hebben!
---> metal en echte hardrock zullen er absoluut niet mee gespeeld worden :)!
+ het liefst tweedehands
+ budget ronden om de 400 max!

muziekstijl:

Ik zal vooral muziek spelen wat in de richting van Hillsong te zoeken zal zijn.
Een filmpje wat een goede impressie geeft van deze band is hieronder te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=1764I6JOmLI

Verder zullen er uitstapjes gemaakt worden naar heerlijk clean tot opzich wel lekker "scheuren," zeg maar a la Switchfoot bijvoorbeeld :)!

kanshebbers op het moment?

Ik heb de afgelopen weken heel wat afgezocht, en heb nu een kleine selectie gemaakt van versterkers die mij wel wat lijken. Hieronder volgt 't lijstje :)!

Peavey Classic 30 (112)

+ 30 watt
+ 1 x 12"!
+ 2 kanaals

opmerking: Ik wilde deze eigenlijk gaan aanschaffen, maar helaas werd deze net voor mijn neus weggekaapt! Anders was deze ideaal geweest!

Peavey Classic 50

+ 50 watt
+ 2 x 12
+ 2 kanaals

opmerking: De grote vraag, bij zowel deze 212 als de hieronder genoemde 410 (die zeker afvalt), is of ik 50 watt nodig heb! Ik zal maximaal voor een 200 man spelen (1 x in de 3 weken op mijn school) maar hopelijk langzamerhand met bandjes meer en meer gaan spelen natuurlijk!

Ik heb geen behoefte een versterker over te laten sturen door 'm op volume te zetten, dus dat werkt mogelijk weer in 't voordeel van deze amp!

Daarnaast vroeg ik mij af hoe deze zich houd op zachtere volumes?

Peavey Classic 50

+ 50 watt
+ 4 x 10
+ 2 kanaals
+ lomp

opmerking: deze zal zeker afvallen! 410 is gewoon TE groot!

Peavey DeltaBlues30

+ 30 watt
+ 1 x 15"
+ 2 kanaals
+ handzaam

opmerking: hoe houd die 15" speaker zich? Zal hij niet erg veel bas weergeven?

H&K Edition Tube

+ 20 watt
+ 1 x 12"
+ 2 kanaals
+ handzaam
+ een clean van heb ik jou daar!

opmerking: Ik heb op deze versterker gespeeld voor een man of 120, niet via de PA, en ik moet zeggen dat hij, zeker het clean kanaal heel mooi klonk! Ik heb er toen maar één liedje met drive mee gespeeld, dus daar heb ik niet echt mee kunnen experimenteren, maar dat clean is heerlijk! Daarnaast is deze financieel het aantrekkelijkst!

financieel:

de 3 Peavey's zullen allemaal rond en om de 400 kosten, de H&K iets minder dan 300! Prijstechnisch lokt deze mij het meest, maar het probleem is dat ik:
1/. het liefst iemand mee wil hebben (ik heb een aardige forum-er bereid gevonden evt. met mij mee te gaan, maar om met hem het hele land rond te karren vind ik wel heel erg veel gevraagd, haha (wetenschap dat dit ook gelezen word :$)!. En bij Zwolle in de buurt word bijna niets aangeboden wat mij kan bekoren)!

2/. Het zelfs vanuit Amersfoort nog erg ver is, en ik geen auto mag rijden :D!


slot:

Die 212 Peavey zou mogelijk wel wat zijn, hij is af te reizen, zeker vanuit Amersfoort maar ook vanuit Genemuiden... maar het grote probleem is dat hij dus 50 watt is, en dat mogelijk te veel overkill is? :)!

Ik hoop dat jullie mogelijk wat advies kunnen geven betreffende deze amps, en mogelijk nog andere suggesties hebben? :)!

bij voorbaat dank,

Jaap / Zeiler

mcannegieter
14 september 2009, 20:37
Hoi,

Ik heb zelf een Peavey Classic 30. Voor mij perfect, zeker met kleinere optredens. Ik zocht eigenlijk een Fender HotRod maar dan wel met een lekkere crunch, die heb ik in de Peavey gevonden.
Ik laat me wel altijd uitversterken via de PA. Waar je op moet letten is dat het cleane kanaal snel overstuurd en dat je zeker in een band snel 'clean met een randje' zult spelen. Ik vind dat wel mooi, maar wees dus niet teleurgesteld als je dit na een maand pas merkt als je voor het eerst in een bandsituatie speelt. Wil je echt clean blijven kan je beter voor de 50W gaan denk ik.

Kim Wilson
14 september 2009, 20:40
Jaap, je moet gewoon even afwachten tot er weer een Classic 30 of Delta Blues voorbij komt. Dat lijken mij de ideale amps voor wat jij ermee wilt. Classic 50 2x12 kan ook, maar wel zwaar, en ik denk niet dat je aan 30 watt ooit tekort hebt.

zeiler
14 september 2009, 21:06
Hey Hans :)!

Ik ben nu ff een fase twee binnen gegaan, eens kijken wat er allemaal verder word aangeboden, en was hierin ff nieuwsgierig naar de algemene
ook ik ben van mening dat 30 watt echt wel voldoende is, en denk dat ik ook inderdaad eens op een andere Peavey Classic 30 ga wachten, of er mocht wat anders leuks komen in dat spectrum :)!

maar morgen uit school moeten we weer oefenen, en dat word weer een boel geharrewar, alhoewel, ik ben (gelukkig :D)! de geluidsman niet ;)! Dus hoopte wel op korte termijn iets te vinden, ach who knows staat er morgen wel 1 op MP :D!

maar je hebt verder wel helemaal gelijk :)!

Jaap / Zeiler!

bastiaanvanbeek
15 september 2009, 18:03
peavy classic 30 klinkt erg goed. doet me een beetje denken aan fendertjes. erg mooi warm clean geluid, lekkere punchy distortion. definitely, go for it.

Heibel
16 september 2009, 09:17
Tja Jaap, we hebben al eerder contact gehad over de H&K..maar plaats het hier ook nog maar even voor anderen die geïnteresseerd zijn..

Afgelopen weekend opgetreden voor zo'n 150 man, alles was uitversterkt, maar de sound van de H&K kon me meer dan bekoren..Via deze (http://www.mediafire.com/?jizneynmmg2) link kun je luisteren naar onze versie van Roll over Lay down van Status Quo..Niet bijzonder goed, was al laat en ik had redelijk wat gedronken inmiddels, maar het geeft een goed beeld van de drive sound die de H&K produceert.. (NB ik ben de lead gitaar).

Master op 10u, drive op 3 en dat was goed hard..ook het clean ging goed mee, op 12u was die goed in balans met de drive en er kwam een heerlijk, minuscuul randje aan..Meer dan hard zat als die wordt uitversterkt..en de H&K is 'slechts' 20 watt..

Jaap, succes ermee..hoop dat je vindt wat je zoekt..