PDA

View Full Version : Kwaliteits Bas onder de 350 euro?



ThaBluesBreaker
14 september 2009, 13:52
Zijn er aanraders?

arcane
14 september 2009, 13:55
Zijn er aanraders?

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Peavey-Grind-NTB4-Natur/art-BAS0003001-000

Ik heb zelf de 5-snarige versie. Erg fijn ding, lekkere hals, flexibel qua sound.

Henkie spenkie
14 september 2009, 15:10
Ben zelf erg onder de indruk van het geluid van de Ibanez ATK 300. Helaas nog nooit zelf op gespeeld, dus daar kan ik niets over zeggen. Nieuw is ie welliswaar €450,- maar 2e hands vast wel te krijgen onder de €350,-

Maar goed, wat versta je onder kwaliteits bas? Vrij subjectief begrip als je het mij vraagt. Want voor €350,- zijn genoeg basgitaren te vinden die goed spelen en klinken, maar als je meer betaald kun je natuurlijk beter krijgen..

Mr.Fingers
14 september 2009, 15:11
Squier "Vintage Modified" of "Classic Vibe" bassen.

sinneD
14 september 2009, 15:13
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Peavey-Grind-NTB4-Natur/art-BAS0003001-000

Ik heb zelf de 5-snarige versie. Erg fijn ding, lekkere hals, flexibel qua sound.

200% agreed, heb zelf ook de 5 snarige versie en is gewoon een super basje voor heel weinig!

HaroldA
14 september 2009, 15:18
Ik heb ook wel goede dingen gehoord over de Olp MM2 en MM3 bassen...

schwalbe
14 september 2009, 17:47
Ben zelf erg onder de indruk van het geluid van de Ibanez ATK 300. Helaas nog nooit zelf op gespeeld, dus daar kan ik niets over zeggen. Nieuw is ie welliswaar €450,- maar 2e hands vast wel te krijgen onder de €350,-

.

Aanbieding: 300,-


http://www.feedback.nl/basgitaren/Ibanez/ATK-300-RM-IPT

ThaBluesBreaker
14 september 2009, 19:03
Ben zelf erg onder de indruk van het geluid van de Ibanez ATK 300. Helaas nog nooit zelf op gespeeld, dus daar kan ik niets over zeggen. Nieuw is ie welliswaar €450,- maar 2e hands vast wel te krijgen onder de €350,-

Maar goed, wat versta je onder kwaliteits bas? Vrij subjectief begrip als je het mij vraagt. Want voor €350,- zijn genoeg basgitaren te vinden die goed spelen en klinken, maar als je meer betaald kun je natuurlijk beter krijgen..

Meeste kwaliteit voor het minste geld. Bovengrens 350.

Demonturtle
14 september 2009, 23:09
epiphone thunderbird als je met de neckdive overweg kan

bagheera
15 september 2009, 16:57
het is vreemd mensen willen altijd super goede gear maar ervoor betalen lijkt nooit een optie.
Tuurlijk heb ik ook spullen waarvan ik vind dat ze geweldig zijn hoewel ze goedkoop waren maar ik ben in alle objectiviteit nog altijd overtuigd van het feit dat je nog altijd wel wat geld moet willen betalen voor kwaliteit.

Daarbuiten als je een goede bas wilt voor 350 eur ik vond die peavy wel mooi, maar ik ben geen bassist dus luister beter naar andere mensen

Mathidal
16 september 2009, 21:17
De grap is dat je niet enkel een basgitaar moet hebben, maar ook een basversterker.

Anders zal hij wel een beetje stil klinken. :hippie:

Ik herinner me nog dat we eens backstage hadden zitten oefenen voor een optreden van ons bandje. Omdat de zaal al vol zat (tiende verjaardag huwelijk werd gevierd) konden we niet met de instrumenten in de zaal zelf oefenen.
Versterkers verplaatsen bleek ook geen oplossing, dus hebben we gewoon de instrumenten gepakt en "unplugged" geoefend. De drummer moest maar wat luchtdrummen, want unplugged klonk hij op een drum te luid. :soinnocent:

De bas was TOTAAL niet hoorbaar. :D
Ik moest steeds naar de handen van de bassist kijken om te zien wat hij speelt. Visual aid. :ok:

Goede hint: specifiek zoeken voor een BASversterker, geen gitaarversterker, anders gaat je versterker het snel begeven. ;)

Bernd Veenema
25 september 2009, 11:22
Ik zou blind voor een Yamaha BB614 gaan. Dat is echt een superbas. Klinkt naar mijn mening echt veel beter dan de goedkope Ibanez of Cortbasjes. Nieuw kost deze bas zo'n 450 euro. Op speurders staat een tweedehands exemplaar.

Klik hier (http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/basgitaren/yamaha-bb-614-52212338.html)

HANNESSTINKT
25 september 2009, 18:13
een of andere aude jappanner ofzo ik heb zelf een morris lawsuit 70's jazzbass uit de 70's voor 150 euro ergens vandaan gehaald. moet je gewoon goed op marktplaats of shady 2e hands winkeltjes in steegjes kijken ik fietste er ook maar zomaar voorbij