PDA

View Full Version : Nieuwe versterker Fender Blues junior Texas Red



Blokkie
14 september 2009, 11:14
Eigenlijk was ik er al snel uit. Nadat mijn Marshall Valvestate 8080 15 jaar trouwe dienst had gedaan wilde ik wel eens wat anders. Ik twijfelde tussen een Vox ac15, een H&K Statesman en de Blues junior. de BJ sprong er uit. Hij klonk erg goed in de winkel (de normale versie) en was vooral op lagere volumes wat hanteerbaarder dan zijn concurrenten.

De zoektocht heeft door verschillende omstandigheden meer dan een jaar geduurd. Uiteindelijk heb ik gewacht tot we verhuisden. Maar toen moch hij eindelijk komen.

En omdat mooi rood niet lelijk is dan maar in het rood. Bij Dirk Witte in Amsterdam hadden ze er nog één.

http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/021-3265-601.JPG
(Ik heb nog geen foto's gemaakt. Deze is van internet).

Hij klinkt echt geweldig. Alsof al mijn gitaren plotseling wakker geworden zijn.

Bij Dijkman verkochten ze voor € 32,- de Marshall Gu'nor plus. Die heb ik ook maar gehaald. Klink er prima bij. Wellicht hang ik er nog een Bad Monkey of een tubescreamer aan. Voorlopig geniet ik genoeg van dit pure, prachtige geluid.

ieme
14 september 2009, 18:48
Mooi ding! congrats

Blokkie
14 september 2009, 21:10
Thanx.

Nu wel een eigen fotootje erbij:

http://lh5.ggpht.com/_03kwUs_Au7Q/Sq6Tzk7kv2I/AAAAAAAAAbo/SwAxgwQQekU/IMG_2170.JPG

En met deze gitaren moet ik het doen.

http://lh5.ggpht.com/_03kwUs_Au7Q/Sq6T02kHIDI/AAAAAAAAAb0/PWnXye05YVs/s640/IMG_1701.JPG

ieme
14 september 2009, 21:33
Thanx.

Nu wel een eigen fotootje erbij:

http://lh3.ggpht.com/_03kwUs_Au7Q/Sq6TzpMKz3I/AAAAAAAAAbk/GOPAYCOznZQ/IMG_2169.JPG

En met deze gitaren moet ik het doen.

http://lh5.ggpht.com/_03kwUs_Au7Q/Sq6T02kHIDI/AAAAAAAAAb0/PWnXye05YVs/s640/IMG_1701.JPG



das ook afzien met die gitaren...

nielsnielsniels
14 september 2009, 23:13
Damn, ziet er mooi uit! Ik zat ook lang te twijfelen over een Blues Junior. Wat veel mensen trouwens doen is de speaker en speakerkast verwisselen, omdat de BJ in een erg kleine behuizing zit wat soms een wat boxy geluid geeft, en ook te klein is voor sommige speakers. Maar als ik me niet vergis zit er al een V30 in de kleuren versies van de BJ toch?

Die witte knopjes zijn echt de finishing touch!

Blokkie
15 september 2009, 09:19
Dit zijn de specs (volgens Thomann)
Fender Blues Junior Texas Red Electric, Full Tube Guitar Combo, 15 Watts, 1x 12" Celestion Vintage 30 Speaker, 1 Channel, "Fat" Switch, Reverb, 3-Band EQ, 3 x 12AX7, 2 x EL84, Solid State Rectifier, Dimensions HWD: 40,64 x 45,72 x 23,31 cm, Weight: 14,06 kg, Finish Texas Red

Inderdaad een v30 speaker. Ik vind het vreemd dat er op de site van Fender niks over die limited editions te vinden is.

Ik vond de 'normale' versie overigens ook al prima klinken.

Nog een fotootje van de knopjes

http://lh4.ggpht.com/_03kwUs_Au7Q/Sq6T0d6kF6I/AAAAAAAAAbw/okOG4XTf5-U/s512/IMG_2173.JPG

marc_o
15 september 2009, 09:23
Ziet er wel heel tof uit zeg!
Kan er ook een extra cabinet aan? Er zijn ook van die schattige Fender 1 keer 12 cabinetjes in vele kleuren te koop...

Blokkie
15 september 2009, 09:39
Nee. Bij grotere optredens zou je er een microfoon voor moeten hangen. Hij kan overigens alsnog behoorlijk hard.


zie ook: http://bluesjuniorfansite.com/

DeiDRagonas
15 september 2009, 10:07
Damn, ziet er mooi uit! Ik zat ook lang te twijfelen over een Blues Junior. Wat veel mensen trouwens doen is de speaker en speakerkast verwisselen, omdat de BJ in een erg kleine behuizing zit wat soms een wat boxy geluid geeft, en ook te klein is voor sommige speakers. Maar als ik me niet vergis zit er al een V30 in de kleuren versies van de BJ toch?

Die witte knopjes zijn echt de finishing touch!

In de limited runs zit idd een V30 speaker. Ik heb beide versies uitgebreidt naast elkaar getest en de V30 klinkt behalve veel minder luid (!) erg romig. Lekker smooth in vergelijk met de originele versie zeg maar.

Het origineel klinkt veel meer Fender-like. Beide erg mooie ampjes, ik heb de normale versie. Ongemod.. Is niet nodig, het ding klinkt gewoon perfect. Wel merk je dat deze amp in vehouding met de grotere Fenders (bijv mn Hotrod Deville..) weinig lage tonen heeft. Weinig "oomph."

Dat het ding boxy klinkt komt niet zozeer door de afmetingen, danwel door de gebruikte tone-stack (het eq gedeelte) heb ik gelezen.

fuchs
15 september 2009, 20:45
Gaaf ding Blokkie, mooi rood is inderdaad niet lelijk! Ik heb een week of acht geleden dezelfde aangeschaft, alleen in tweed. Mooie collectie gitaren trouwens!

Blokkie
16 september 2009, 09:26
Die ziet er ook te gek uit. De specs zijn toch hetzelfde? Ik blijf het vreemd vinden dat Fender op zijn site niks meldt over die limited editions. Hoeveel zouden er van elke soort gemaakt zijn?

nielsnielsniels
16 september 2009, 09:33
Die ziet er ook te gek uit. De specs zijn toch hetzelfde? Ik blijf het vreemd vinden dat Fender op zijn site niks meldt over die limited editions. Hoeveel zouden er van elke soort gemaakt zijn?

Veel!
Limited Edition bij Fender is niet echt limited, behalve als ze er duidelijk het #aantal erbij hebben gezet van hoeveel er zijn gemaakt. En die zijn heel wat duurder. Volgens mij een beetje hetzelfde geval hier als bij de '59 Bassman LTD RI, zijn er ook heel wat van gemaakt denk ik zo.

Dat is ook een beetje hoe Fender werkt, elke x jaar brengen ze weer een limited edition versie uit van een versterker die ze al in de productie hebben.

daanh
9 december 2016, 13:45
Weet iemand of deze Texas Red een Blues Junior II of III is?

Thanks, Daan

telerocker
9 december 2016, 15:25
Damn, ziet er mooi uit! Ik zat ook lang te twijfelen over een Blues Junior. Wat veel mensen trouwens doen is de speaker en speakerkast verwisselen, omdat de BJ in een erg kleine behuizing zit wat soms een wat boxy geluid geeft, en ook te klein is voor sommige speakers. Maar als ik me niet vergis zit er al een V30 in de kleuren versies van de BJ toch?

Die witte knopjes zijn echt de finishing touch!

Nog simpeler is een Blues Junior aansluiten op een 2x12 cab. Dan klinkt hij nog volwassener.

Kim Wilson
9 december 2016, 15:32
Nog simpeler is een Blues Junior aansluiten op een 2x12 cab. Dan klinkt hij nog volwassener.
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat Blokkie na 7 jaar zijn draai wel gevonden heeft met deze amp, of inmiddels heeft verkocht. :D

telerocker
9 december 2016, 18:12
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat Blokkie na 7 jaar zijn draai wel gevonden heeft met deze amp, of inmiddels heeft verkocht. :D

Godsamme, zit ik mijn best te doen op een bijkans overleden topic. :mad:

Maar uhh, het is een II.

daanh
9 december 2016, 19:24
Godsamme, zit ik mijn best te doen op een bijkans overleden topic. :mad:


Maar uhh, het is een II.

Haha! Thanks! Net eentje gekocht voor 300. :)

FruscianteFan
10 december 2016, 10:45
Nog simpeler is een Blues Junior aansluiten op een 2x12 cab. Dan klinkt hij nog volwassener.

Yup. Ik heb het zelf opgelost met een shitload aan mods (voor die boxiness: OT vervangen, mid-weerstand vervangen en brightcap eruit), dan is-ie met de originele speaker en kast gewoon prima. Scheelt ook sjouwen!

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik juist heel bewust een niet al te grote sound heb, zodat het lekker gefocust in de mix ligt. Voorbeeldje: (https://www.youtube.com/watch?v=p_lDs5Javns&ab_channel=TheHubschrauber)Gretsch/slide is de Blues Jr, distortion en clean. Boel is opgenomen vanaf het mengpaneel, mic is mijn eigen Sennheiser E835.

Slaggitaar is overigens een AC15C1 met SM57.

daanh
10 december 2016, 11:27
Yup. Ik heb het zelf opgelost met een shitload aan mods (voor die boxiness: OT vervangen, mid-weerstand vervangen en brightcap eruit), dan is-ie met de originele speaker en kast gewoon prima. Scheelt ook sjouwen!

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik juist heel bewust een niet al te grote sound heb, zodat het lekker gefocust in de mix ligt. Voorbeeldje: (https://www.youtube.com/watch?v=p_lDs5Javns&ab_channel=TheHubschrauber)Gretsch/slide is de Blues Jr, distortion en clean. Boel is opgenomen vanaf het mengpaneel, mic is mijn eigen Sennheiser E835.

Slaggitaar is overigens een AC15C1 met SM57.

Wow, dat klinkt lekker!

Ik heb hier nu die red texas staan en een nieuwe tweed die teruggaat. Ik moet zeggen dat die tweed (een iii) echt wel veel beter klinkt, en dat is niet door de speaker. Ik hoop dat dit door mods te verbeteren is bij de red texas.

Waar heb jij je OT vandaan? En waarom de brightcap eruit?

Thanks, Daan

daanh
10 december 2016, 11:41
PS ik ga hem enkel voor clean gebruiken.

FruscianteFan
10 december 2016, 12:00
thanks!

Output trafo heb ik van billmaudio...

Geeft hem iets meer headroom, zo lijkt het. Hij kan wat meer aan. Brightcap eruit vind ik erg fijn werken: eerst had ik altijd de treble behoorlijk ver dicht om niet te schel te zijn. Alleen, met distortion of overdrive klonk het dan weer dof. Ook met een schelle distortion was het alsof er een dekentje overheen lag. Nu klinkt hij een stuk meer in balans en doordat de treble open kan, een stuk opener met distortion.

daanh
10 december 2016, 20:41
thanks!

Output trafo heb ik van billmaudio...

Geeft hem iets meer headroom, zo lijkt het. Hij kan wat meer aan. Brightcap eruit vind ik erg fijn werken: eerst had ik altijd de treble behoorlijk ver dicht om niet te schel te zijn. Alleen, met distortion of overdrive klonk het dan weer dof. Ook met een schelle distortion was het alsof er een dekentje overheen lag. Nu klinkt hij een stuk meer in balans en doordat de treble open kan, een stuk opener met distortion.

Helaas is BillM niet meer... Heb jij ook zijn sparkle mod?

FruscianteFan
11 december 2016, 09:27
Helaas is BillM niet meer... Heb jij ook zijn sparkle mod?

he fuck :(

Ik heb nog wel 1 mod waarvan ik ff niet meer weet wat het was, maar volgens mij was die het niet.

edit: heb hem niet persoonlijk gekend, hij heeft één keer een mail van me beantwoord ivm troubleshooting, 6,5 jaar geleden, en ik heb eens wat bij hem besteld. Maar hij heeft me wel ontzettend geholpen mijn eerste buizenversterker helemaal naar mijn smaak te maken. Het is dus wel even schrikken...

daanh
11 december 2016, 10:51
Sorry, ik dacht dat het algemeen bekend was.