PDA

View Full Version : Fender Telecaster 62' Reissue



Mr. Snore
14 september 2009, 11:14
Hooi Mensen,

Ik ben van plan een Fender Telecaster 62' Reissue te kopen.
Maar ik wou eerst jullie meningen eens weten.
Ik koop hem waarschijnlijk wel in een mexican versie omdat ik niet zoveel geld hem.

Gr Snore

hezz
14 september 2009, 13:02
Ga 'em uitproberen.

Mr.Bluesbreaker
14 september 2009, 13:52
Is die er in een Mex versie?
Heb zelf de Japanse versie uit 1985 = helemaal te gek. Weinig gitaren < 600 gezien met zo'n goede speelbaarheid en sound.

Chris Winsemius
14 september 2009, 13:55
Is die er in een Mex versie?
Heb zelf de Japanse versie uit 1985 = helemaal te gek. Weinig gitaren < 600 gezien met zo'n goede speelbaarheid en sound.

Ici 'n jap uit '86 en die zal binnenkort ook niet te versmaden zijn. ;)

Hij heeft even wat tlc nodig, brug (1tje met messing zadels, leuk voor 50s style maar niet voor rosewood + alder) al vervangen door 'n oude Telebrug die ik nog had liggen (late 60s), hals/etc. moet nog afgesteld worden en de messing topkam gaat vervangen worden door 1tje van been of ivoor.

johanb
14 september 2009, 14:03
het zijn ook net bouwpakketjes die telecasters,zo simpel.Alles is er te veranderen.Zelf denk ik erover om van een mex tele uit 1991 een stringthrough te maken ,zal dat veel sustain opleveren

Mr.Bluesbreaker
14 september 2009, 14:06
Het blijft 'n Tele he.:D
Maar inderdaad de ideale modgitaar. Messing topkam Chris? Niet fabrieksaf toch, bij die van mij was het gewoon been.

Heb er wel een set gecompenseerde zadels (3) opgezet, anders is met de stock zadels gewoon niet te intoneren en hoogst irritant bij studioklussen/overdubs. Ook de pickups een tandje hoger naar Nordstrand NVT's in de mijne.

Nielsje
14 september 2009, 14:15
Die kwam standaard niet met een messing topkam.
Been kan goed zijn, maar igv mindere pups is wellicht graphtech wel leuk omdat beetje teveel aan hoog eruit te halen.

Lex heeft ook een fijn setje Fender Customshops in z'n broodplank liggen, lekker ding!

Maar Mr. Snore: probeer een japanner te scoren.
Van de Jappen heb ik nog nooit een minder exemplaar vast gehad. Ik ga ook maar eens zoeken..

Chris Winsemius
14 september 2009, 14:20
Het blijft 'n Tele he.:D
Maar inderdaad de ideale modgitaar. Messing topkam Chris? Niet fabrieksaf toch, bij die van mij was het gewoon been.

Heb er wel een set gecompenseerde zadels (3) opgezet, anders is met de stock zadels gewoon niet te intoneren en hoogst irritant bij studioklussen/overdubs. Ook de pickups een tandje hoger naar Nordstrand NVT's in de mijne.

Messing topkam was idd. niet stock, net als de shielding in de pu/eca-uitfrezingen. Na het verwijderen van die shielding werd de sound al wat "opener".

Ik weet niet waar/wanneer die aanpassingen zijn gedaan en op wiens verzoek maar de basis van deze Tele is zeer ok. Er zitten trouwens nu Van Zandt PUs op.

Heb trouwens 'n nieuwe Tele-schakeling bedacht en die komt er binnenkort in, eerst even de favo-snaardikte bepalen en al dan niet met wat hulp deze plank top afstellen....

Mr. Snore
14 september 2009, 16:16
Die kwam standaard niet met een messing topkam.
Been kan goed zijn, maar igv mindere pups is wellicht graphtech wel leuk omdat beetje teveel aan hoog eruit te halen.

Lex heeft ook een fijn setje Fender Customshops in z'n broodplank liggen, lekker ding!

Maar Mr. Snore: probeer een japanner te scoren.
Van de Jappen heb ik nog nooit een minder exemplaar vast gehad. Ik ga ook maar eens zoeken..

Daar zat ik ook om te zoeken, maar die zijn bijna onvindbaar.
Laatst stond er 1 op marktplaats maar helaas heb ik net gemist.
Maar heeft iemand ooit mexican Tele. 62 bespeelt?

Want bent benieuwt wat die gene zn mening is !

Eko
15 september 2009, 08:05
Een `62 tele bestaat niet uit Mexico. Wat vaak door elkaar wordt gehaald is het model met een rosewood toets als een `62 model. Dat is echter niet hetzelfde als de `62 Custom tele uit de USA. De toetsradius verschilt en de Mexicanen zijn polylak i.p.v. nitro. Ook ken ik geen doublebound bodies uit Mexico. Ook de electronica uit de USA verschilt sterk met de versie uit Mexico.
Is de Mexicaan slechter? Nee , wel anders. Maar het door elkaar halen van `62 of 60`s tele maakt het verwarrend.