PDA

View Full Version : POD X3 desktop input overstuurt..



Rinze
14 september 2009, 09:28
Gisteren merkte ik bij opnames dat de ingang van mijn X3 erg snel overstuurt. Ik neem dan een droog signaal op, dus de amp settings zijn dan niet relevant. De clip-indicator op de POD licht op, maar de meter in Reaper schiet ook regelmatig op de 0 dB.

Het gebeurt eigenlijk alleen als ik op de lage snaren chugga-chugga-squeal doe, blijkbaar trekt ie die combinatie niet. De rest van de tijd zit het niveau ook wel erg dicht bij de 0 dB (let wel: het ingangsniveau). En dat terwijl ik passieve elementen gebruik. Ik heb het nu getest met mijn Lag Roxanne met een Jeff Beck bij de brug, en met de PRS SE Custom met het originele element. Ik moet de Jeff Beck op minstens 2,4 mm van de lage e snaar af zetten (gemeten met de snaar bij de laatste fret ingedrukt). En dan verlies ik weer een hoop output en vooral mijn "normale" geluid. Volgens mij hebben ze de inputs gewoon te weinig "ruimte" gegeven. Ik speel met .011 setjes in normale stemming, misschien dat dat mee speelt.

Nu zag ik dat de X3-Live hier een pad switch voor heeft, maar de gewone desktop X3 heeft hier volgens mij geen aanpassingsmogelijkheid voor?

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Speeddemon
14 september 2009, 17:36
Ik heb m'n X3 patches gemaakt, terwijl ik een Ibanez S540 gebruikte, met een DiMarzio Super Distortion in de brugpos. Alleen bij de extreem lompe chugga-metal riffs blinkt die clipping LED op de POD wel eens.
Met een Duncan JB of Duncan Distortion (in Hamer superstrat) heb ik er ook meer last van.