PDA

View Full Version : Christian Olde Wolbers Signature 7-String..?



Geoffrey
14 september 2009, 00:27
Ik wil me graag een 7-snaar aanschaffen, maar deze zijn hier in de buurt nogal moeilijk te vinden.
Dus dan wordt het ook behoorlijk moeilijk om verschillende naast elkaar te gaan testen.

Ik las al heel wat goeds over Schechter, maar kwam nu uit op een Christian Olde Wolbers Signature 7-String.
deze lijkt me wel intressant omdat deze maar één pickup heeft alsook een mahonie body.

Ik speel nu op een Dean. (mahonie + SD Invader)
Dean heeft vooral een brede nek, en met de breedte van een jackson, esp/ltd (6-snaar) kan ik niet zo goed overweg.

Heeft iemand ervaring met deze gitaar?

Noctiis
14 september 2009, 12:30
Een tijdje terug was de zwarte versie van deze gitaar voor slechts 555 euro via de bekende Duitse (web)winkels te koop. De prijzen zijn nu weer enorm gestegen lijkt wel.
Ervaring is overigens positief, fijn afgewerkt, no-nonsense gitaartje maar boven de 555 euro veels te duur voor wat je krijgt.

Schecter 7's hebben een redelijk dikke nek, stuk dikker van bijv. Ibanez (maar ook geen Gibson-achtige nek). De Schecter Blackjack ATX (geloof ik?) heeft Blackouts en is kwa specs al een stuk beter dan de Jackson COW. Lijkt me ook een zeer mooie zevensnaar! Bij MusicStore is het altijd 30 dagen niet goed, geld terug en dat werkt prima.

Geoffrey
14 september 2009, 21:43
Die Jackson zou ik ook 2de hands kunnen kopen, daar kan ik deze uiteraard testen.
Het is me wel een behoorlijk eind rijden, daarom postte ik dit hier even.

Het belangrijkste voor mij is dus de nek en hoe ver de snaren uit elkaar staan.

Dus de Schecter heeft een bredere nek dan deze Jackson?

GeofJackon
14 september 2009, 21:58
Ik heb een Jackson soloist en een Schecter Hellraiser DLX, beiden 6-snarig, en ik vind de Schecter hals niet breder, maar eerder voller/dikker. Het is niet veel, maar best wel prettig. Van wat ik op verschillende schecterfora heb gelezen denk ik dat schecter halzen in het algemeen voller zijn dan Jacksons enzo

mesaman
16 september 2009, 09:21
wat vind je van de dino cazares gitaar?vind je die niet leuker?

Geoffrey
30 september 2009, 11:50
wat vind je van de dino cazares gitaar?vind je die niet leuker?

Dat is een Ibanez dan?

Het gaat er niet enkel om wat ik leuker vind.. maar vooral om de nek waar ik mee moet overweg kunnen.

Gothra
30 september 2009, 14:42
Dat is een Ibanez dan?

Het gaat er niet enkel om wat ik leuker vind.. maar vooral om de nek waar ik mee moet overweg kunnen.

Ja Dino Cazares speelt ibanez maar ook 8 string.

Heb je ook al gekeken naar de Stephen Carpenter signature van ESP?

Geoffrey
30 september 2009, 14:53
Deze heeft een u-neck...

Wat zijn de verschillen tussen een u en een c-neck?

*edit: inmiddels heb ik het gevonden.