PDA

View Full Version : Marshall 5210, Valvestate, of een Behringer GX210???



Diedo
2 april 2003, 19:20
hee mensen.. ik kom er echt niet uit...
ik zit enorm te twijfelen tussen deze drie versterkers:

Marshall 5210(2e hands):
- 50 Watt solid state
- 10+ jaar oud
- wel in goede staat
- € 199,-

Marshall Valvestate...(ook tweede hands)
- weet nog niet welk wattage(ik denk ±40)
- ik heb nog geen specifiek model op het oog... wel rond de € 200,-

Behringer GX210(nieuw):
- 2x30watt
- Virtube technologie...
- ingebouwde effectunit(met goede en slecht effecten) overdrive is matig...
- € 239,-

ik heb nu zelf een Boss ME5 multieffect met wel een aardige distortion.

ik speel nog niet zo heel lang(± 3/4 jaar) maar ik wil vooral metal en blues gaan spelen...

graag niet het woord "doorsparen" gebruiken...

heb je ervaringen en/of adviezen-->
laat het maar horen...

Ic3gl0vE
2 april 2003, 20:25
als het rond de 250 euro moet zijn zou ik voor een H&K attax 80 gaan of een nieuwe roland cube 30. Maar ik weet niet of de cube30 hard genoeg kan

versterkers die jij noemt ken ik niet. Ja de valvestate wel maar ik ben meer gecharmeerd van de H&K's



en anders eeuh... doorsparen hè? :wink: Nee geintje

Diedo
2 april 2003, 22:38
tja.. ik ken juist die Hughes en Knetter dingen weer niet... maar ik denk dat zo´n 80 watt scheurijzer weer net iets te veel is voor op mn kamertje... ik wil wel iets met een redelijk wattage, want anders krijg je zo snel een geforceerd geluid... maar tachtig waat is een beetje veel van het goede...

die marshall´s zijn wel degelijk(hoor ik) maar de Valvestates hebben (zo hoor ik ook weer) een beetje een NIET marshall geluid... hoe zit dat met die oude 5210???

vind ik wel interressant...

die Behringer is wel veelzijdig, maar ik vond het niet echt heel erg vet scheuren... maar misschien met mijn ewigen pedaal wel....

Diedo
3 april 2003, 17:48
Hee, ik heb vanmiddag even zo´n hughes en knetter attax nogwat geprobeerd, maar ik vond dat het tweede kanaal wel erg veel ruis had... ook de distortion vond ik niet heel erg prettig, maar ik heb em ook niet heel lang geprobeerd... ik ben maar verder gegaan op een Valvesate... was wel beter...

de behringer valt nu wel af, want het is gewoonweg geen scheuramp... het heeft wel aardige effectjes, maar dat is niks voor mij...

dus: welke is beter; een hele oude Transistor Marshall van 50 watt(Model 5210)
of een nieuwere Marshall uit de valvestate serie(niet die AVT dingen--> te duur)??

Diedo

Ic3gl0vE
5 april 2003, 23:01
even over dat wattage, mijn H&K is 110 watt en dat kan prima op een slaapkamer hoor. Ik woon dan vrijstaand maar ik heb de buren nog nooit horen klagen.

Wat voor gitaar gebruikte je? dat dat ding zo ruiste?

Timmer
6 april 2003, 09:31
Een 2e hands attax 80 zie ik de laatste tijd vrij vaak op marktplaats e.d. meestal zo rond de 200 euro <-- lijkt mij een goeie deal

Nou zijn er volgens mij hiervan meerdere modellen, een wazig blauwe (oud) en een zwarte (nieuwer) maar beiden worden ze volgens mij niet meer gemaakt. Ik weet niet of er veel verschil is in kwaliteit, kan me niet voorstellen dat het zoveel scheelt.

Maarree.. welk model heb jij dan? Het lijkt mij ook wel een geinige versterker om op termijn (binnen een jaar ofzo) aan te schaffen.

Bij de 'lagere' series attax (40/50) schijnt de distortion wel minder te zijn, maar ik heb geen ervaring hiermee eigenlijk (heb alleen de nodige hc reviews gelezen, dus eigenlijk weet ik helemaal niks :wink:

Diedo
6 april 2003, 10:20
tja, ik gebruitke een Blade gitaar die er al stond... ik had er nog nooit van gehoord. maar ik was niet heel erg onder de indruk van deze Hughes en knetter....

ik denk toch dat ik die tweedehands Marshall 5210 ga kopen, want die heb ik gisteren even geprobeerd, en dat was toch wel een heel genot...(voor mij in ieder geval wel...)
dat ding is al tien jaar oud, maar ziet er nog als nieuw uit(lijkt op een TSL 401)
het enige probleem daarmee is dat de master potmeter erg kraakt...
heeft iemand een idee wat het kost om dat ding te laten vevangen? want dan kan ik die prijs gewoon van de prijs die ik betaal afhalen...--> lekker even afdingen;)

Diedo