PDA

View Full Version : Weer een elementenvraag...



Sinner1980
13 september 2009, 22:31
Momenteel wordt mijn explorer voorzien van EMG's (EMG X series 81 85), het was een beetje een gok maar ben benieuwd naar hyet resultaat, ff wachten nog.
Zodra mn explorer terug is even kijken of het bevlat en dan benoem ik die gitaar tot mn metal plank.
Dan heb ik natuurlijk nog mn trouwe vriend:de les paul standard. Buiten het feit dat ik die een facelift wil gaan geven, wil ik er ook nieuwe pups inzetten. Momenteel zitten de standard burstbucker pros er nog in die in principe ok zijn hoor...maar ik wil toch eens verder experimenteren met geluid. Nou weet ik dat je sound behoorlijk afhangt van je versterker en je effecten dus dat is mij duidelijk.

Long story short: Ik ben aan t overwegen om er Seymour Duncan alnico pro II pups in te gaan zetten (a la Slash, ik ben niet perse een fanboy hoor, het lijken me gewoon fijne pickups). Ik speel rauwe rock (Guns & Roses, ACDC etc)en bluesrock op mn les paul. Mooie cleans, lekkere harmonics en een stevig scheurtje die niet te high output is...dat zoek ik.
Heeft iemand deze pickups al in zn les paul? Of heeft gehad? Laat even weten of het bevalt/beviel graag.:lp:

Nicks
14 september 2009, 09:03
Mijn eerste gedachte is dat je met Alnico 2 niet snel een mooie clean zal krijgen, dan zou ik eerder voor de jazz pickup gaan of voor de pearly gates, beiden SD.

edit:
laat maar, had de tonechart nog niet gezien van de Alnico Pro :p

Ferraririk
14 september 2009, 09:32
Waarom komt iedereen met deze vragen nu Orpheo weg is !

Lexvandoef
14 september 2009, 09:44
Waarom komt iedereen met deze vragen nu Orpheo weg is !

Alsof niemand anders hier verstand heeft van pickups, jezus zeg...

Sinner1980
14 september 2009, 17:17
Is Orpheo weg dan? Je gaat een keer een week op vakantie...gebeurt weer van alles heb ik al in de gaten. Maar goed, zijn antwoord was toch geweest: ik zou gewoon mijn eigen ontworpen humbuckers nemen of motherbuckers dus dat geloof ik wel.
Er moet vast iemand zijn die die SD's in zn les paul heeft, één of andere Slash fanboy ofzo... Ik wil graag ervaringen horen

Fern
15 september 2009, 00:52
Hoi,

Ik zweer voorlopig bij pickups van Jason Lollar,
Al was het alleen maar dat hij kleinschalig bouwt,
weet wat hij doet,
en nooit te beroerd is voor een leuk custom project
(ik denk hier direct aan een 13-snarige lapsteel die ik ooit eens in opdracht heb gebouwt)
Zijn pickups klinken echt te gek, en zijn goed gebouwd.

Bovendien zit hij, in jouw geval, in het vintage-tot-rock segment.
zie www.lollarguitars.com

Groet,
Fern