PDA

View Full Version : Solderen Strat



Hallie
13 september 2009, 19:27
Hee gitaarnetters.

ik heb snel weer een optreden en ik wil mijn squier stratje weer in elkaar zetten.
dan heb ik weer een backup gitaar.
nou wil ik alleen de bridge pickup en 't volume eraan hebben.
geen switches geen tone, helemaal niks.

ik kon daar geen schema voor vinden.

ik heb wel kleine switches, dus als er een schema is voor alleen bridge en alleen hals.. met on/off switches heb ik dat liever eigenlijk. maar alleen met volume.

en waar kan ik een onbewerkte slagplaat kopen? om die ene of 2 pickups in te zagen?

Cheers.,

Luigi
13 september 2009, 21:35
zoiets? (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=single_coil_one_vol) Of gaat 't om een humbucker?

Hallie
13 september 2009, 22:24
Ja dit:D.
thanks..

ik heb ook gekeken naar 2 pickups. maar dan moet ik een 3 way schakelaar hebben. dat is voor later mischien. maar het liefst wil ik dat met 2 on off switches.

zonder tone.. 1 volume

snaarplukker
13 september 2009, 23:34
Ja dit:D.
thanks..

ik heb ook gekeken naar 2 pickups. maar dan moet ik een 3 way schakelaar hebben. dat is voor later mischien. maar het liefst wil ik dat met 2 on off switches.

zonder tone.. 1 volume
Dus zoals dat schemaatje en beide pickups zo aansluiten en een schakelaartje tussen de witte draden.;)

Hallie
17 september 2009, 13:35
beetje rare vraag mischien. Maar alle bedrading is een beetje verneukt zegmaar.. aangezien ik er veel mee geprutst heb. en om mijn soldeer skills te verbeteren. is het denk ik nodig om de draadjes van de elementen te vervangen. wat kan ik daar het beste voor gebruiken? ik heb alleen dit thuis liggen;

http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=59&products_id=815

is dat geschikt?

waar doen jullie het mee?

Nosbig43
18 september 2009, 19:05
Zoveel mogelijk afgeschermd draad (buiten mantel = afscherming/ aarde ,
binnenste ader = signaal) gebruiken. Voor de aardverbindingen kan je
gewone montage draad gebruiken, die heb je dus al.

Grtz.

Hallie
18 september 2009, 22:08
oke dankje.

zoveel afgeschermd draad.. kan ik gewoon halen bij de electroboer? of is er wat goedkopers te vinden op zeh interwebs?

dan ga ik maar 'ns solderen als ik dat heb.

ik had dus namelijk 1 element(bridge) en 1 volume pot gesoldeerd, en dat deed het dus niet. Ik werd He-le - maal gek. En ik weet zeker dat alle verbindingen goed waren gesoldeerd,dat heb ik meerdere malen gechecked. En ik heb al wat soldeer ervaring.... dus ik ga er vanuit dat het dus niet aan het solderen ligt. maar de bedrading was er al slechts aantoe en dun en vies en slecht enzo.

dus ga ik nieuwe bedrading maar is proberen..

fredjuh
18 september 2009, 22:52
Ja gewoon bij de electroboer een metertje afgeschermd draad halen, geen kunst aan.