PDA

View Full Version : 250 K A audio pot, "kort loop"



Aca Ilic
13 september 2009, 18:22
Hey guys,

ik wist niet hoe ik het moest benoemen ( pardon my Dutch :-), maar ik ben op zoek naar een volume pot van 250 k audio voor strat, maar dan met kortere verloop, dat je zeg maar niet een cirkel van 100 % moet maken, maar die bijv. kleiner cirkel van 60% maakt( voor die mooie violachtige uithalen). Bestat uberhaupt zoiets, of ben ik onzin aan het uitkramen?
Ik weet ook trouwens niet onder welke naam ik op zoiets kan googlen.
Alvast bedankt
Alex

nico verduin
13 september 2009, 19:33
De kortste loop potmeters die ik tot nu toe gezien heb zijn tot 240 graden. Maar alleen in de waarden 1K en 5K en een "rip uit je lijf" prijs

M Kactus
13 september 2009, 19:40
Ik heb er al een véél te lange dag opzitten om nog helder te redeneren, maar als je bij een dubbele potmeter de beide helften in serie hangt, maak je dan geen potmeter met een dubbel oplopende weerstand, waardoor je in de helft al geen geluid meer hebt ? 50 procent verloop dus ?

Aca Ilic
13 september 2009, 19:42
Nico,
Thanks voor snelle feedback, tja jamer dan.....

nico verduin
13 september 2009, 20:00
Pedaaltje bouwen.......

stratokai
13 september 2009, 20:28
Hey guys,

ik wist niet hoe ik het moest benoemen ( pardon my Dutch :-), maar ik ben op zoek naar een volume pot van 250 k audio voor strat, maar dan met kortere verloop, dat je zeg maar niet een cirkel van 100 % moet maken, maar die bijv. kleiner cirkel van 60% maakt( voor die mooie violachtige uithalen). Bestat uberhaupt zoiets, of ben ik onzin aan het uitkramen?
Ik weet ook trouwens niet onder welke naam ik op zoiets kan googlen.
Alvast bedankt
Alex

Kijk eens op de site van tonefactory. Duesenberg speed pot.
Volgens mij is dat wel wat je zoekt.

Aca Ilic
13 september 2009, 20:48
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

strato my man,
kei bedankt

ekkybedmond
19 september 2009, 10:36
Kijk eens op de site van tonefactory. Duesenberg speed pot.
Volgens mij is dat wel wat je zoekt.

1+ mijn idee

fredjuh
19 september 2009, 22:26
wat je ook kunt doen, is een pot kopen van 1M en dan voorzichtig uit elkaar halen en dan vanaf de lug waar je de pickup aan hangt driekwart van het koolstofspoortje bedekken met iets dat geleidt, bijvoorbeeld een stukje stevig koperfolie erop lijmen, of dun ongelakt koperdraad eromheen wikkelen.

nico verduin
20 september 2009, 10:48
Dan houd je een lineaire pot over. De meest audiopotmeters van tegenwoordig hebben een lin begin stuk en gaan dan over op een hogere steilheid. Waardoor er een pseudo log potmeter ontstaat. En waarom zou hij. Voor 11 euri is ie klaar.