PDA

View Full Version : Behringer AM100



Utrechtterror
12 september 2009, 23:39
Hello :cooler: !

Ik zat 's wat rond te kijken naar een leuk nieuw pedaaltje, mijn oog viel op de acoustic modeler van Behringer. Nu heb ik een DM100 en die doet prima zijn ding, maar zal een AM100 vergelijkend zijn in zijn kwaliteit? Een clean geluid omzetten naar akoestisch is niet niks lijkt me.. Op youtube en andere sites kan ik niet veel boeiends vinden. Iemand hier meer informatie/ervaringen met dit leuke pedaaltje?

Mvg,

Robin

FruscianteFan
12 september 2009, 23:54
Of het pedaal op zichzelf goed is, kan ik niet zeggen. Wel geloof ik dat je met acoustic modellers nog niet klaar bent met het pedaal zelf: een 'akoestisch' geluid door een versterker voor elektrische gitaar klinkt min of meer als een elektrische gitaar. Voor thuis kan het prima klinken, maar verwacht niet dat het zo klinkt als een echte akoestische gitaar.

Laatst heb ik op repetitie de acoustic modeller van mijn Boss ME-50 gebruikt, aangesloten op de all-range versterker (die moet je hebben voor een akoestisch geluid) van de toetsenist. Akoestisch klonk het wel, maar het klonk ook nep. En als je dan op moet boxen tegen een stage piano (dat klinkt écht geweldig), dan kies ik liever voor een geluid dat is wat het is.

Nogmaals, met die Behringer heb ik geen ervaring. Meestal is het wel leuk speelgoed, en daar is niets mis mee. Maar als je echt een akoestisch geluid wilt, gaat het waarschijnlijk niet helemaal werken.

xommen
13 september 2009, 01:26
Ik heb hem gehad en vond hem met single coils wel in de richting komen van een acoustische gitaar, maar hij gaf het beste resultaat eigenlijk in combinatie met een electro acoustische gitaar (ik heb 3 verschillende), deze klinkt dan beter/acoustischer.
Als je uit een electrische gitaar echt overtuigend acoutisch geluid wilt heb je iets nodig als het Ghost System van Graphtech, Paul Bielatowicz heeft dat in zijn PRS laten zetten en dat klinkt behoorlijk overtuigend. Het is ook een geweldige gitarist overigens.
http://www.paulbielatowicz.com/all-about-paul/gear/guitars/

Maar ik denk dat zo'n systeem niet helemaal in dezelfde price range zit ;-).

arcane
13 september 2009, 13:18
Ik heb ook een am-100. Ik vind het een leuk speeltje, maar ook niet meer dan dat. Echt akoestisch klinkt het niet, het komt wel in de buurt. maar ik vind het bij mijn gitaren met humbuckers eerder een single coil achtig geluid geven dan een akoestisch geluid. verder heeft het ding ook best veel ruis.