PDA

View Full Version : Hoe regen simuleren?



Portel
12 september 2009, 18:22
Ik ben een tijdje bezig met het opnemen van wat (voornamelijk akoestische) instrumentale demo's...

...En nu heb ik een liedje waarbij het geluid van regen mooi tot zijn recht kan komen.

Dus, mijn vraag...
Hoe simuleer je regen?
Regen dat op een raam tikt, of regen op zee?
Wachten tot het gaat regenen heb ik geen geduld voor, en je zou net zien dat je er dan niet aan denkt.

Ik gebruik het programma Audacity voor mijn demo's.

Danieldg
12 september 2009, 18:24
Op het internet kan je regen audio files vinden. Zoek op iets als 'rain audiofile free download'.

Er bestaan websites die dat soort audio leveren aan bedrijven die films maken etc.

flitslicht
12 september 2009, 18:44
Heb je een douche thuis? :soinnocent:

Staon
12 september 2009, 19:11
aankutten met veel reverb + chorus + delay? :P

nickofzo
12 september 2009, 19:15
je hebt zon site waar je samples vandaan kan toveren.. van alles en nogwat.. moet ff kijken waar ook alweer

en anders een pak rijst leeggieten in een glazen bak

kenx
12 september 2009, 19:35
je hebt zon site waar je samples vandaan kan toveren.. van alles en nogwat.. moet ff kijken waar ook alweer

en anders een pak rijst leeggieten in een glazen bak

Heb je 'm al gevonden?

JER00N
12 september 2009, 19:39
Hier staat ongetwijfeld iets tussen: http://www.freesound.org/

ik heb voor m'n eigen nummers ook een paar geluiden van die site gebruikt.

budje
12 september 2009, 19:43
Bij de gemiddelde wereldwinkel verkopen ze van die mooie buizen waarmee je het geluid van regen na kunt doen, klinken erg mooi maar niet zo heel erg lang.:hippie:

Portel
12 september 2009, 19:46
Ok, bedankt voor de tips.

Ik ben nu op die site van JER00N aan het kijken, en anders zoek ik op 'Rain audiosample'
Iemand ook een idee hoe je zelf onweer kan simuleren?

Op vakantie had je van die kokertjes met een 'staart' van pennenveren eraan ofzo,
Hoe kan ik dit thuis zelf maken?


PS: Haha, die samples van onweer laten me elke keer weer schrikken

budje
12 september 2009, 20:23
voor u van internet geplukt, dus geen idee wie An is:

Maak een regenbuis, normaal is dat gemaakt door de tovenaar met een holle stok waar hij zaden (denk ik) in stopt.Daarmee wil hij de regengod blij maken zodat het regent.
Neem een lange buis in hard karton en sla er willekeurig of in een patroon nagels in ,vul de buis ook met nagels plak ze goed dicht aan beide kanten en versier de buis naar eigen fantasie.Als je nu de buis heen en weer beweegt is het net of het regent.
Als je dat langzaam doet geeft dat een zeer rustgevend gevoel.
Als je in de zijkanten heel veel nagels (schroeven) kunnen ook,dan vallen de nagels langzamer.
Groetjes
An

Portel
12 september 2009, 21:18
Ok, die regenpijp lijkt me wel een leuk idee. Aangezien ik niet echt gevonden heb wat ik wilde (qua regen)
Wel heb ik andere leuke geluidjes gevonden :-D

Ook ideeën voor 'Huis-tuin-en-keuken onweer' ?