PDA

View Full Version : Skip Mondays: Anouk's It's So Hard



Stratman70
12 september 2009, 17:54
Hallo mensen,

Hier een clipje van onze versie van Anouk's It's So Hard (http://www.youtube.com/watch?v=fPx67H20osY)

Reacties worden erg op prijs gesteld.

VHsologitarist
12 september 2009, 18:43
Hey klinkt niet verkeerd hoor!
Alleen vind de zangeres niet zo super klinken. Jij bent toch die kale? Die speelt vind ik nog het beste van de band!

Gert-Jan
13 september 2009, 09:54
Hey klinkt niet verkeerd hoor!
Alleen vind de zangeres niet zo super klinken. Jij bent toch die kale? Die speelt vind ik nog het beste van de band!

Tis wel een afgezaagde cover...maar ik vind het wel ok! Zangeres zelfs erg goed, stevige stem ....niet zo'n palingsound zoals meestal het geval is in coverbands.

Goed dus Strat! Jouw partijen ook lekker!

Stratman70
13 september 2009, 11:37
Hey mannen, bedankt voor het beluisteren en jullie reacties.

@ Ferry: zangeres vind ik zelf wel goed hoor. Maar misschien dat bij dit nummer haar stem iets minder tot zijn recht komt? Enniewee: Bedankt voor je compliment!

@ Gert-Jan: Inderdaad wel een afgezaagde cover. Ik heb even op youtube gekeken naar andere covers van dit nummer, maar hoe afgezaagd ook: je komt niet snel echt aardige versies tegen, zag ik. Daar moest maar eens verandering in komen hahaha.
Thanks!

VHsologitarist
13 september 2009, 11:43
Tis wel een afgezaagde cover...
Met een vrouw als zangeres in de band kom je al snel op dit soort liedjes (heb het zelf ook meegemaakt). Afgezaagd of niet.. als het maar rockt!

Lexvandoef
13 september 2009, 11:49
Leuk die dire straits solo :soinnocent: :seriousf:

artnaz
13 september 2009, 13:34
Niks afgezaagd, een goed nummer coveren kan niet afgezaagd zijn imho. En ik vind het erg goed klinken, it rocks! :cooler:

En zangeres doet het prima, ik snap niet wat je er niet goed aan zou kunnen vinden? Het kan altijd beter natuurlijk, maar veel kritiek kan ik niet bedenken!

Dat Sultans of Swing stukje is inderdaad geniaal! :seriousf:

ieme
14 september 2009, 18:53
pssst, die lessenaar, dat kan echt niet....

Ritchiefan
14 september 2009, 19:37
Nou allereerst goede songkeuze!
Ik vind:
+ de zangeres is uiterst muzikaal en de rest vd band kan niet tegen haar op.
+ altijd behouden deze zangeres!
+ de 2e gitarist hoor ik niet, en zijn slagtechniek komt vreemd op mij over.
+ de bassist en de drummer kunnen wel iets meer swingen.
+ goede solo!
+ mischien iets meer variatie in het slagwerk Stratman (?)

Groetjes & long live Blackmore his blackness
Enrico :)

Henri H
14 september 2009, 23:35
Lekker hoor! Die lessenaar kan eigenlijk niet idd....

Riky
17 september 2009, 15:09
klinkt opzich prima! Mis alleen wel heel erg 2e stem.

Drummer vind ik ook erg inspiratieloos. Zangeres vd band is erg goed! De andere bandleden spelen gewoon ok:)

Leuk gespeeld!

Stratman70
19 september 2009, 12:03
Hey mensen,
bedankt voor jullie opbouwende kritiek en de goede tips. Ik ga hier mee aan de slag. En inderdaad... de tweede stem moet er wel bij komen ja.

new deep
20 september 2009, 00:06
Zangeres wel goed, beetje Fleedwood mac vibe..

Ritchiefan
20 september 2009, 15:57
Sorry dat ik me er tegenaan bemoei, maar daar is dit forum ook een beetje voor, he?
Volgens mij ontwikkel jij je als gitarist. Die zangeres van jullie is erg goed. Nu moet de rest vd band mee in dat straatje, anders lopen de zaken scheef. In mijn ogen krijg jij geen muzikale feedback van gitarist nr2 en de ritmesectie.

Of zie ik dat verkeerd? (Please correct me if I am wrong).

Vr.Gr
Enrico :)

Stratman70
21 september 2009, 22:25
Zangeres wel goed, beetje Fleedwood mac vibe..
Als GITARIST op een GITARISTEN forum zou ik het best op prijs stellen als er ook wat over mijn gitaarspel werd gezegd. Daar post ik hier nou voor. Misschien kan ik er wat mee, snap je? dat onze zangeres goed is, weet ik namelijk al zelf wel. Maar uiteraard bedankt voor het luisteren en het compliment over de zangeres natuurlijk!

Sorry dat ik me er tegenaan bemoei, maar daar is dit forum ook een beetje voor, he?
Volgens mij ontwikkel jij je als gitarist. Die zangeres van jullie is erg goed. Nu moet de rest vd band mee in dat straatje, anders lopen de zaken scheef. In mijn ogen krijg jij geen muzikale feedback van gitarist nr2 en de ritmesectie.

Of zie ik dat verkeerd? (Please correct me if I am wrong).

Vr.Gr
Enrico :)Hey Eric, wat bedoel je precies met muzikale feedback? Leg even uit. Bedoel je de interactie tijdens het spelen? Of dat ze me vaker van commentaar (feedback) moeten voorzien?

Best jammer dat nog niemand echt iets over mijn gitaargeluid heeft gezegd. Ik had ook daar best graag reacties over gehoord.

Henri H
21 september 2009, 23:46
Tja, je kunt het wel een beetje opmaken uit de reacties denk ik: jouw spel en dat van de zangeres zijn prima wat mij betreft.
De drummer en bassist lijken me ook prima, de andere gitarist hoor je nauwelijks heb ik het idee. Hij komt kwalitatief iets te kort vermoed ik.

Ritchiefan
23 september 2009, 07:53
Ja goed opmerking, even snel reageren want ik mt zo aan het werk:

1. Hoe meer de anderen zich ontwikkelen, hoe minder hard jij hoeft te werken. Dit lijkt me jouw spel ten goede te komen.

2. Ik heb wel iets over je spel gezegd: In mijn ogen kun je in het akkoordenwerk wel iets meer varieren. Niet precies de plaat nadoen, maar overal een beetje omheen draaien. Maar dit heeft ook met bovenstande te maken. Je gaat wel vooruit vind ik, complimenten.

Zeer interessant, ik kom erop terug. :)

Groetjes Eric

kingyellow
23 september 2009, 11:40
Ik denk dat de tweede gitarist een beetje knullig overkomt
omdat het geluid een halve seconde achterloopt op het filmpje,
Waardoor het lijkt alsof hij uit de maat speelt en zomaar wat doet
in werkelijkheid vult hij best goed aan.
Solo klinkt ook errrug lekker !!

guusdvl33
23 september 2009, 13:11
Hallo Stratman,

Ik vind dat je een prima sound hebt. Vooral tijdens het intro en de open chords in het refrein. Helder, maar niet schel waardoor je gemakkelijk door de mix heen prikt en prima te horen bent. Af en toe lijkt het daardoor wel alsof je gitarageluid "op" het bandgeluid zit ipv ermee verweven is.

Je speelt over een HOOK combo als ik het goed zie. Op wat voor strat speel je, een Fender of een HAAR-strat. En welke elementen zitten erin?

Guus

Ritchiefan
23 september 2009, 19:33
Daarnaast vind ik dat je moet kijken waarom die zangeres zo goed is. Dit heeft volgens mij te maken met techniek, inzicht, en de vrijheid nemen om je eigen ding te doen. Ten eerste heeft ze de techniek plus inzicht, en ten tweede heeft ze de guts om haar eigen ding te doen.
Die richting moet jij ook op. De rest vd band is nog lang niet zo ver, in mijn ogen. :)
Eric

Stratman70
28 september 2009, 13:42
Hey mensen wederom bedankt. Inderdaad is het geluid en beeld niet helemaal sychroon, waardoor er een wat raar beeld van de slagpartijen ontstaat.


Hallo Stratman,

Ik vind dat je een prima sound hebt. Vooral tijdens het intro en de open chords in het refrein. Helder, maar niet schel waardoor je gemakkelijk door de mix heen prikt en prima te horen bent. Af en toe lijkt het daardoor wel alsof je gitarageluid "op" het bandgeluid zit ipv ermee verweven is.

Je speelt over een HOOK combo als ik het goed zie. Op wat voor strat speel je, een Fender of een HAAR-strat. En welke elementen zitten erin?

Guus
Hey Guus bedankt. Tof dat je dat opmerkt over mijn sound. Het was voorheen altijd een worsteling om het geluid van het intro goed te krijgen: teveel gain maakte het lelijk en een brij, maar te weinig gain zorgde voor een iel geluid en niet lekker spelen. Nu heb ik dat eindelijk op kunnen lossen, dankzij een voorversterkertje (RPA pedaal van BSM), waardoor ik genoeg gain heb, maar het geluid toch redelijk clean blijft.

Ik speel niet op een HOOK, maar op een ENGL thunder combo.
De Strat is een japanse Fender uit 85-87 (E7... serienummer) en heeft de Fender Lace Sensor Gold elementen erin zitten. That's it.

Baker
28 september 2009, 15:10
Ik vind die zangeres eigenlijk helemaal niet zo goed. Het is niet vals maar ook niet supervet ofzo. De hele band oogt vrij statisch en er is weinig interactie. De lessenaar werkt dat ook een beetje in de hand, dus daar moeten jullie echt zo snel mogelijk van af. Verder is het al eerder gezegd, maar een tweede stem kan ook erg veel toevoegen.

Ik vind jou eigenlijk nog het beste van de band. Ik vind je lekker spelen en die solo komt overtuigend over.

Stratman70
29 september 2009, 14:06
Ik vind die zangeres eigenlijk helemaal niet zo goed. Het is niet vals maar ook niet supervet ofzo. De hele band oogt vrij statisch en er is weinig interactie. De lessenaar werkt dat ook een beetje in de hand, dus daar moeten jullie echt zo snel mogelijk van af. Verder is het al eerder gezegd, maar een tweede stem kan ook erg veel toevoegen.

Ik vind jou eigenlijk nog het beste van de band. Ik vind je lekker spelen en die solo komt overtuigend over.Dank je wel. Ikzelf ben ervan overtuigd dat wij juist een hele goede, veelzijdige zangeres hebben. Haar stem is dan wel niet doordrenkt van wiskey en zware shag, maar toch kan ze rocken, daardoor is ze juist zo veelzijdig denk ik.