PDA

View Full Version : Boss GT-3 of Yamaha DG Stomp?



Leen Kap
24 december 2001, 12:56
Wie kent ze allebei en wat vond je?

vinni
6 januari 2002, 02:18
Thja...ik ben wellicht wat bevooroordeeld...want ik heb een DG Stomp....
Ooit gekocht omdat deze een goed geluid heeft en makkelijk direct in de mix geprikt kan worden. De GT-3 vind ik wat te metalig...
Wart voor mij de doorslag gaf is dat de DG Stomp ontzettend solide gebouwd is....geheel van metaal met stevige knoppen. Enige nadeel vind ik eigenlijk de compressor...deze werkt niet zo mooi.....
Overigens doe ik momenteel niets meer met die DG....als je'm wil hebben....doe maar een redelijk bod!

Groet,
Vinni

Chiel
17 januari 2002, 15:24
Heb thans een GT3. Het duurt effe voordat je er echt overtuigende geluiden uit krijgt en er zijn een aantal foefjes die je moet weten om hem beter te laten klinken.
De hele bak is erg solide gebouwd en hij is zowel bier als vuil bestendig. Echt een werkpaard dus.
Als je van Boss effecten houdt is dit je pedaal. Ik heb de verschillende effecten vergeleken met de los verkrijgbare pedaaltjes en het verschil is echt nihil. Sterker nog, sommige vind ik op de GT zelfs beter klinken.
Zelf gebruik ik de preamps erg veel. Deze zijn erg goed en de echo effecten zijn ook erg goed voor een effectpedaal in deze prijsklasse.
De Wah vind ik zelf iets minder (maar toch meer dan acceptabel) evenals een aantal spacy effecten die vrijwel nooit toepasbaar zijn (autoriff functie e.d.).

Ik zou zeggen: Gewoon beide uitproberen en zelf beoordelen welke je het mooist en functioneelst vindt. Wat de één geweldig vindt hoeft uiteraard niet meteen te betekenen dat jij er ook zo over te spreken bent.

Greets, Chiel

Outshine
17 januari 2002, 17:57
Op 2002-01-17 14:24, schreef Chiel:
hij is zowel bier bestendig.


Hahahah errug handig!

anoniem
18 januari 2002, 18:31
Ik heb een GT-3 en ik ben het eigenlijk met jullie eens... Het duurt een tijd voordat je er echt goede geluiden mee kunt maken, maar ze blijven vrij metaalachtig klinken inderdaad.

Voor cleane effecten gebruik ik bijna altijd de Acoustic Guitar Sim., dan wordt het geluid meteen een stuk warmer.
Een korte delay geeft ook een beter geluid en de chorus is geweldig!

Ik zou ook nog even aan de GT-6 denken, nu net een paar maanden uit, die heeft makkelijkere bediening en een digitaal optische uitgang

Leen Kap
18 januari 2002, 19:07
Acoustic guitar sim.???? Welk merk is dat?

Chiel
21 januari 2002, 11:16
Op 2002-01-18 18:07, schreef Leen Kap:
Acoustic guitar sim.???? Welk merk is dat?



Dit is een Akoestische gitaar simulator. Lijkt het net alsof je met een akoestische gitaar aan het spelen bent.
Zelf vind ik het geen gehoor omdat het erg digitaal klinkt. Het enige dat ie doet is bepaalde frequenties versterken en andere juist weg filteren. Desondanks een leuk bedachte add-in op een dergelijk pedaal.