PDA

View Full Version : Dio-Holy Diver cover



Speeddemon
12 september 2009, 15:43
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=425337&songID=8088296

Zojuist opgenomen thuis. Backing track heeft vocals, dus wat minder saai om te luisteren. ;)

Gitaar=Hamer Californian Deluxe (met Duncan Distortion brug-hb)
'Amps'=eigen gemaakte presets op Line 6 POD X3
recorder=Korg D1200.

(als je haast hebt...de solo begint op 2m18s. :rockon: )

grayfink
12 september 2009, 15:55
Klinkt lekker!

Ritchiefan
12 september 2009, 22:45
Hmmm, niet slecht. Dio is moeilijk te evenaren is, he? :)
Enrico

Stratman70
13 september 2009, 11:45
Best aardig. Goede sound ook. De solo is netjes gespeeld, maar ik mis wat 'spirit' in de solo. Teveel met de technische kant van het spelen bezig, waardoor het gevoel er niet helemaal in zit.
Kwestie van de solo nog heel vaak spelen. Maar al met al erg netjes hoor.

Speeddemon
13 september 2009, 12:11
"niet slecht", "best aardig".... tough crowd. :dontgeti:

grayfink
13 september 2009, 12:15
Lead was done in 1 (the first) take.


Dat vind ik wel indrukwekkend. :ok:

Nou goed?:)

Speeddemon
13 september 2009, 12:21
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met constructieve kritiek, maar ik zie in veel andere threads dat er veel sneller met 'wow/gaaf/echt goed' achtige termen wordt gegooid, vaak voor niet eens zo bijzonder goed gespeelde nummers.

grayfink
13 september 2009, 12:34
Misschien moet je even wat meer geduld hebben, het is ook maar net wie het toevallig leest en hoort.

Noid
13 september 2009, 12:53
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met constructieve kritiek, maar ik zie in veel andere threads dat er veel sneller met 'wow/gaaf/echt goed' achtige termen wordt gegooid, vaak voor niet eens zo bijzonder goed gespeelde nummers.Sterk punt. Dit valt me ook vaak op. Denk bijvoorbeeld aan dit topic.
(http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=126896)
Maar on topic: te gek dat je dit nummer hebt genomen, ik had het al jaren niet meer gehoord. De slagpartij vind ik treffend, lekker strak en goed verzorgd. Het solo geluid is lekker en ook de solo is sterk gespeeld. Wow dus :) Goede gitarist is die Vivian Campbell he? Vooral het stuk vanaf 2:50 vind ik zo lekker in deze solo.

artnaz
13 september 2009, 13:19
Misschien is het ook dat het publiek wat zich in deze muziek interesseert wat kritischer is.

Ook ik sluit me (sorry pal) aan bij de vorige reacties: klinkt lekker! Sound vind ik goed, solo best goed gespeeld, maar vooral juist bij dat heerlijke stuk vanaf 2:50 wordt het een beetje "de juiste noten spelen" en niet echt uit je ziel te komen. Het is ook helemaal niet makkelijk, en sowieso behoorlijk knap wat je doet! Oh ja, die zang werkt een beetje op mijn zenuwen, maar dat is waarschijnlijk omdat ik Dio's stem gewend ben en die totaal anders is.

Nu wel een groot pluspuntje: tijdens begon tijdens het luisteren bij mij te kriebelen, dus ik ga hem ook nu spelen! :D Zal wel minder goed lukken denk ik trouwens... ;)

Ritchiefan
14 september 2009, 19:49
Ja, hoe meer ik hiernaar luister hoe ik denk:

Ronnie James Dio is een meester, tovenaar, illusionist, en mysticus van de 1e orde. :supercool:

HUESSEN
14 september 2009, 21:18
Ach mwoaaah, kan er mee door..........





Grapje, klinkt gaaf en petje af hiervoor.:ok:Kan ook helemaal opgaan in dit soort muziek.

disfunctional
16 september 2009, 20:18
Heb die plaat nog boven op zolder liggen.
Vroeger veel gedraaid.. erg lekker nummer.

En erg goede cover! :-)

Bins
16 september 2009, 20:26
Dio! Fuck yeah! Verder heb ik niet echt constructieve kritiek ofzo. Speel je deze al met Tributor? Dan breek ik de volgende keer echt eigenhandig de tent af.

speedmusic
16 september 2009, 20:33
Meestal een zwak punt nederlandse metal zangers, maar ik vind deze uitstekend.
Als jullie een keer in de buurt (noord-holland) spelen en allemaal oude metal-meuk spelen. Denk ik wel dat ik en nog een aantal een zeer leuke avond ga krijgen (Tributor is de echte naam?)

savale
17 september 2009, 00:01
Tja klinkt toch behoorlijk strak hoor! Weet zeker dat ik dit na 100x proberen nog niet kan spelen, dusjah respect. Gitaargeluid is trouwens lekker!

Rinze
17 september 2009, 09:42
Klinkt lekker!

Misschien een beetje teveel mid-laag in de slag? Gebruik jij de eq op de X3 eigenlijk? Ik merk dat bij mij bij het instellen van een metalgeluid het hoog nogal prikkerig is, als ik veel hoog en presence wegdraai dan verlies ik attack. Zo te horen heb jij daar al wat op gevonden. Netjes.

M Kactus
17 september 2009, 09:51
Ho, maar. Right up my alley, tegenwoordig! Het klinkt allemaal bijzonder strak en alle stukjes passen helemaal in elkaar. Alles zit gewoon goed, maar als ik dan toch een puntje van kritiek moet geven, is dat de sound erg goed is voor de slag, maar misschien té goed. Ik bedoel daarmee dat de gain lekker laag staat en de mids hoog genoeg om een prima geluid te krijgen, maar het origineel heeft een wat minder goed geluid, vind ik (mag ik dat zeggen?). Misschien zoals Rinze zegt, een beetje midlaag ? En de solo ligt er een beetje bovenop. Maar hij is wel fantastisch ingespeeld, zeg. Dit zijn zo'n dingen die ik hoogstens na héél veel oefenen thuis kan spelen, maar nevernooitniet zo strak voor publiek...:ok:

Speeddemon
17 september 2009, 16:53
Thanks mensen! :crazyhappy:
En blij dat jullie het gitaargeluid weten te waarderen.

Ik snap de kritiek op het slaggeluid helemaal. Het origineel klinkt krakkemikkiger. Beetje hetzelfde idee als met Randy Rhoads' z'n geluid op "Blizzard". ALs je daar goed naar luistert, is het best beroerd.

-We spelen dit nummer inderdaad ook met Tributör.
-De zang die je hoort is van de originele backingtrack en dus niet van de zanger van Tributör.
-de reden dat de solo er misschien een beetje bovenop ligt, is omdat het idee achter de opname het 'showcasen van het gitaarspel' is, en niet een typische band-mix, waar de gitaren misschien iets meer naar de achtergrond verplaatst zouden worden.
-@Rinze: ik gebruik idd vaak die Parametric EQ; 4 tot 6dB eraf op 9,3kHz, paar dB eraf ergens tussen 250 en 500Hz (modderigheid) en een paar dB erbij ergens tussen 1.5kHz en 2.5kHz voor definitie/helderheid.

Stratman70
18 september 2009, 00:40
Yo Speed,

Even voor de duidelijkheid: ik waardeer het stuk echt hoor. Goede sound en erg goed gespeeld (ik doe het beiden (sound en spelen) niet na.)
Je hebt het over een tough crowd, maar met kontelikkerij schiet niemand iets op natuurlijk, maar mocht mijn 'oordeel' toch te negatief bij je zijn overgekomen: mijn commentaar mag je best in twee woorden samenvatten als:

Petje af!!!

Speeddemon
18 september 2009, 18:09
Hey Stratman, dank je voor de verduidelijking. Ik was ook niet op zoek naar kontenlikkerij, maar na zo'n topic vol (relatieve) ophemeling over een vals gespeelde, te high-gainige-blues (zie post van Noid), vond ik de 2e en 3e reactie in dit topic nogal lauwtjes overkomen, that's all. :makeup:

Rinze
18 september 2009, 18:36
-@Rinze: ik gebruik idd vaak die Parametric EQ; 4 tot 6dB eraf op 9,3kHz, paar dB eraf ergens tussen 250 en 500Hz (modderigheid) en een paar dB erbij ergens tussen 1.5kHz en 2.5kHz voor definitie/helderheid.

Ok, thnx. Ben druk aan het stoeien, vooral de high gain afdeling is altijd moeilijk met zo'n ding in het begin.

Het geluid is idd eigenlijk te goed voor de tijd waar het origineel uit stamt. Als ik platen uit die tijd terug hoor schrik ik soms ook. En dat was dit nog een topprodukt. Kan me nog wel Nederlandse heavy produkties uit die tijd herinneren waar we toen al om moesten lachen. Drums als natte dozen en een ontzettend opgefokt en geknepen gitaargeluid (zeg maar JCM 800 met teveel gain en een DS1 met teveel gain en dan een slecht geplaatste mic ervoor en shitty effecten erover).

Dus, je ontkomt er niet aan, je moet op zoek naar een effect om je geluid meer een lo-fi '80 s geluid te geven :seriousf:. RR had idd ook een prutgeluid...

Ritchiefan
19 september 2009, 10:35
Jo boys & girls,

Terecht dicusssieren jullie over het geluid van je gitaar.
Maaaaar : Wat maakt dat nummer zo briljant? In mijn ogen de ongrijpbare tovenaar RJ Dio!!!!!! Hoe moet je in godesnaam die man nadoen?

Groet
Enrico :)

artnaz
19 september 2009, 11:38
Daar gaat het nu toch helemaal niet om? Volgens mij spelen we gitaar hier... :satisfie:

Ritchiefan
19 september 2009, 17:58
Ja, daar heb je gelijk in, hahhaha.
Ik snap niet zo goed, dat je uren over je sound kan praten (wat wel belangrijk is natuurlijk). Er zijn in mijn ogen veel belangrijker zaken. :)