PDA

View Full Version : Kapjes: Chroom <-> Nickel?



Jan Buurman
12 september 2009, 13:11
Wat is het verschil tussen de Chroom kapjes en de Nickel kapjes? (Duh, ander metaal!!)
Maar zie je verschil? Ik heb namelijk een neck element met een chroom kapje en wil er een SH-1 bij zetten en die zijn alleen verkrijgbaar met nickel kapje.
Verder zal het wel een prijs-technisch verschil zijn, den ik....

geert1976
12 september 2009, 13:28
Het verschil zie je hoor, nikkel is doffer

Jan Buurman
20 september 2009, 16:08
De sh-5 zit er inmiddels in. Ik zie (gelukkig) geen verschil tussen het chroom van de 490T en het nickel van de SD....

Sinner1980
20 september 2009, 19:11
Pearl, pearl, pearl...

Jan Buurman
20 september 2009, 21:03
Pearl, pearl, pearl...

Haha...
Volgens Geert1976 zou het doffer zijn maar dat is in ieder geval niet zo. Allebei even shiny! Als je heeeeel goed kijkt zie je een klein nuance verschil. Het valt niet op.

Thiez
20 september 2009, 21:14
het verschil tussen nikkel en chroom is niet zo gek groot.

Chroom:
harde afwerklaag, blauwige gloed erover en dus een vrij kale steriele uitstraling en het oxideert niet dus beter geschikt voor strakke blinkende look

Nikkel:
zachte afwerklaag, goedkleurige gloed erover en dus een warmere uitstraling en het oxideert wel dus beter geschikt voor de 'vintage' look

Jan Buurman
20 september 2009, 21:33
Dan heeft Geert1976 het waarschijnlijk over wat oudere nikkelkapjes. Die zullen dus wat eerder dof worden.
Voorlopig vind ik het optische verschil niet hinderlijk...

Chocola
20 september 2009, 21:59
Hebben de verschillende stoffen geen verschillende consequenties voor het geluid door de verschillende ferromagnetische waardes?