PDA

View Full Version : amp zonder effectsloop



SloeGin
12 september 2009, 10:34
Mijn Marshall JCM900 combo heeft geen effectsloop.
Nu is mijn vraag is het mogelijk om er één in te laten steken of is zoiets niet haalbaar?

Les Paul R8
12 september 2009, 10:39
Het is wel mogelijk, maar niet bepaald gratis. Als je het serieus wilt doen, zou ik eens contact opnemen met CMW Amps (Chris Winsemius op het forum). Hij heeft erg veel kennis van en ervaring met dit soort modificaties.

sjaak1990
12 september 2009, 11:26
Dat zal je een behoorlijk deel van de waarde kosten.

fredjuh
12 september 2009, 11:30
Kun je niet gewoon een send en return maken na de master volume? En dan iets van een dumbelator maken. Zo klinkt alles exact hetzelfde als je er niks in hebt geprikt

the sure thing
12 september 2009, 11:38
Over de waarde van de JCM 900 zou ik mij niet druk maken, die heeft ie niet :)

Ik denk alleen dat de meerwaarde van een send-return er niet echt zal zijn. Het is een dure ingreep, gaat misschien iets ten koste van het geluid en zo vreselijk veel beter gaan de effecten er niet van klinken. Niet in combinatie met de JCM900 in ieder geval.

caliban
12 september 2009, 11:54
Wat voor JCM900 is het juist? De dr heeft dacht ik wel een effectsloop. Je zou een niet gebufferde loop kunnen maken, KRANK doet dit in een amp, gaat niet fantastisch werken, maar je bespaart het zetten van een extra preamp lamp en het circuitje daarrond.

JohnLord
12 september 2009, 13:55
Ik zou er gewoon een zoeken die wel een effectloop heeft. Zou geen probleem moeten zijn er een te vinden.

SloeGin
12 september 2009, 19:51
Wat voor JCM900 is het juist? De dr heeft dacht ik wel een effectsloop.

Het is de Dual Reverb 50 W combo

sjaak1990
12 september 2009, 20:36
Over de waarde van de JCM 900 zou ik mij niet druk maken, die heeft ie niet :)


Dat week ik, ik bedoel dus dat het misschien zonde is een groot deel van de waarde in een effects loop te steken ;)

the sure thing
12 september 2009, 20:50
Dat week ik, ik bedoel dus dat het misschien zonde is een groot deel van de waarde in een effects loop te steken ;) Ja, zo kan je het ook bekijken. Het zou ook kunnen dat deze combo dan iets meer waard wordt vanwege de "upgrade"...