PDA

View Full Version : Low output probleem



Mitch
2 april 2003, 15:55
Ik heb pas een leuk oud Fuzz pedaal opgescharreld, waarvan het geluid top is (voor mij dan!) maar de output te laag is in verhouding tot het normale signaal.
Weet één van de techneuten hier raad op ?
Is dat een kwestie van andere volume pot of moet er een weerstand uit het systeem of zo ?

aadplagiaat
2 april 2003, 20:56
Dit doet me weer denken aan de tijd dat ik bij Display werkte. Komen er klanten met de vraag om een IC-tje, althans zo heet zoiets toch?, met 8 pootjes.
Welk type?
Weet-ie niet. Maar het komt uit een .... Dan moet je het toch wel weten als verkoper zijnde.

Wat dat hiermee te maken heeft? Ach wat zal ik zeggen.

Geef eens wat meer informatie: wat voor fuzz enzo. Schema zou lekker zijn maar ja :sad:.

Het zal wel een weerstandje moeten zijn, eruit of erbij. Of een elcootje vervangen, ander opampje, nieuwe transistor. Waarschijnlijk niet een ander potmetertje.

Robbert
2 april 2003, 22:15
Dat valt me nu tegen Aad... heb je geen pasklaar antwoord??? :grin:

Mitch
2 april 2003, 22:15
Kijk Aad, daar zat ik nou op te wachten: een gerichte technische vraag :grin:

Als dank: schemaatje voor meneer !

http://www.green-fuz.freeserve.co.uk/fy2_circ.html

aadplagiaat
2 april 2003, 23:54
Nog meer vragen!
Is het volume afhankelijk van de stand van de Fuzz-potmeter of is die over het hele bereik goed te noemen en dan bedoel ik eigenlijk: blijft het totaalvolume constant als je de mix verandert?

Zo ja, je kunt proberen de twee weerstanden van 10K en 15K die een soort bandfilter (midden) vormen (samen met de condensator van 0,1uF) te verhogen in waarde. Krijg je wel meer mid (modder) erbij.

Eigenlijk, als je het geluid goed vind zou je een neutraal versterkertrapje erachter moeten zetten. 1 transistor en wat weerstanden of een opampje met wat gruis eromheen zou het moeten doen.

Ik geloof niet dat het simpel is om het volume van dit schakelingetje op te krikken zonder het geuid aan te tasten, behalve dan door het NA de uitgang te versterken.

Mitch
3 april 2003, 19:24
Het maffe van dit ding is dat de Fuzz pot niet de hoeveelheid fuzz mixt, maar alleen een soort tonepot is. Dicht=doffer plus iets meer compressed, open=normaal....
Draaien aan de Fuzz-pot verandert verder niets aan de output.